+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 97 mondeo 2.0

  1. #1

    MERHABA ,
         BENIM ARACIM 2000 cc BIR MOTORA  SAHIP FORD MONDEO VE ARACIM UZUN YOLDA 6 LT. ŞEHIR ICI 9-10 LT. (MEVSIM VE LASTIGE GORE) BENZIN TUKETIYOR. FAKAT ULKEMIZDEKI CILGIN AKARYAKIT FIYATLARINDAN SONRA BU LPG IŞI ZARURI GIBI.SIZE BIR ORNEK GECEN YAZ INGILTEREDEYKEN OZELLIKLE BENZIN FIYATINA BAKTIM 0.90 POUND ; TURCESI 2 YTL YAKLAŞIK .AMA BIZDE 3 YTL YE DAYANDI : KALDI KI YINE BIR ORNEK ADAMLARIN HAYAT STANDARDI BIZE GORE 3 KAT DAHA YUKSEK.BIZ DE NASIL NE ALIRSAN 1 MILYON VAR ONLARDA DA NE ALIRSAN 1 POUND DUKKANLARI VAR.
           NEYSE LPG KONUSUNDA MUHENDIS OLAMADIM AMA YAKLAŞTIM.BIR YILA YAKIN  LPG ILE ILGILI INTERNETI TALAN ETTIM.INGILIZCE TURKCE HERYERI OKUDUM.ULKEMIZDE DE BU KONU DA EN CIDDI BRC YI AMA 2A MUHENDISLIK I GORDUM VE GELECEGINIZDEKI BAŞARILARI DA ŞIMDIDEN TEBRIK EDIYORUM....
          ŞIMDI GELELIM SONUCA ; SIRALI SISTEM KONUSUNDA DA TAM IKNA OLAMADIGIM ICIN ZAMAN ZAMAN SIZLERE SORULARIM OLACAK.CUNKU PIYASADA O KADAR COK ATIP TUTAN USTA VAR KI (IYI USTALAR ALINMASIN).SANKI BIZIM ARABA BABASININ MALI ,ILK SOYLEDIKLERI "ABI BIŞEY OLMAZ ,MEMNUN KALIRSIN FALAN FILAN" SONRASI MALUM KENDI PARANLA ARABAYA DINAMIT BAGLAT , SONRA MANIFOLTU PATLAT ARABANDAN OL AT COPE, CEVREMDE GORUYORUM. VE HATTA YOLUM DUŞERSE ISTANBULDA DA SIZLERLE TANIŞMAYI DUŞUNUYORUM.
        1.MONDEO 97-2000 ARASI MODELLERE 2000 CC. MOTORLARA TAKILDIGINI GORMEDIM (1.8 E TAKILDIGINI DUYDUM.)SEQUENT 24  ESKI KASA MONDEO 2000cc YE TAKILABILIYOR MU?
        2.LPG ECU SU , BENZIN ECU SU BILGILERINI GERCEKTEN BIREBIR KOPYALAYABILIYOR MU?
        ŞIMDIDEN TEŞEKKURLER




  2. #2

    Resim galerisi, Sequent Montajlari bolumunde MONDEO ya SEQUENT 24 urunumuzun bir uygulamasini gorebilirsiniz.
    Montaj BRC nin OEM projesine gore yapilmaktadir. Bu Instruction Manueli merakli oldugunuz icin pdf formatinda email adresine gonderdik. Nasil calistigimiz konusunda size bir fikir verecektir.
    Gonderdigimiz montaj, SEQ.24 urunumuzun bir onceki versiyonu olan FLY sisteme ait olup, SEQ.24 urunumuz en yenisidir ve basinc sensorleri rail e entegre edilmistir. Ayrica FLY da yeralan Smart Distributorun yerine RAIL+LPG ENJEKTORLERI gelmistir.
    iyi gunler.



  3. #3
    instractor manual i aldim ,tesekkurler . teknik donanim ucaklardaki kadar olmasa da gercekten mukemmel ama benim asil merak ettigim lpg ECU su mantik olarak nasil calisiyor? her bilgisayarin bir mantigi vardir ve sonucta lpg ecu sunun benzin ecu suna bir savasi soz konusu.Yani brc nin lpg ecusu, ford un benzin ecusu kadar  mukemmel nasil calisiyor

  4. #4

    SEQUENT sistemlerini klasik donusum sistemlerinden ayiran en onemli parcalari; Benzinli araclarda kullanilan ECU benzeri bir kontrol unitesi, LPG buharlastirici/Regulator, Gaz Enjektorleri, Enjektorlerin siralandigi bir kollektor ve ozel kablo gruplaridir.
    Gaz Elektronik Kontrol unitesi (ECU), her  enjektorun puskurtme zamanini her bir silindir icin buyuk bir hassasiyetle tek tek hesaplamakta ve ihtiyac duyulan gaz miktarinin diger enjektorlerden bagimsiz olarak emme subapinin acik oldugu bir sirada silindirlere puskurtulmesini saglamaktadir.
    Gunumuzde modern diesel araclarda da kullanilan ve COMMON RAIL olarak adlandirilan, uzerinde enjektorlerin siralandigi kollektorun beslenmesi Buharlastirici/ Regulator tarafindan yapilmaktadir.
    Eski nesil sistemlerde kullanilan ve motorun hava girisinde engel teskil eden mikser SEQUENT sistemlerde olmadigindan asagidaki avantajlar elde edilmektedir:
    1-      Benzinle calisirken mikserin neden oldugu performans kaybi yasanmamaktadir.
    2-      Gazda, benzin enjeksiyon sistemindeki gibi performans saglanmaktadir.
    3-      Motorun hava girisindeki mikser montajinin yarattigi olumsuzluklar olmamaktadir.
    4-      Gaz enjektorleri her silindir icin emme subaplarinin yakinina monte edildiginden ve puskurtme emme valfinin acik oldugu bir sirada hassasiyetle gerceklestirildiginden multipoint enjeksiyon sistemlerin klasik mikserli LPG donusumlerinde gorulen PATLATMA “back fire” riski hicbir zaman olusmamaktadir.

    Yukaridaki avantajlara ilave olarak;
    1-      Benzin enjektorlerinin uyutulmasi icin ilave emulatorlere ihtiyac duyulmamakta, bu gore SEQUENT ECU’ su tarafindan yerine getirilmektedir.
    2-      Benzin ECU’ sunda hicbir zaman  hata kodlari olusmamaktadir.
    3-     Eski nesil donusum sistemlerinde OBD’ li araclara takilan “MEMORY” cihazina ihtiyac duyulmamaktadir.
    4-      Benzin ECU’ sunun fonksiyonlari arac gazla calisirken aynen devam etmekte ve aracla ilgili tum sensorler devrede kalmaktadir.
    5-      Donusumde hicbir ilave ayar cihazina gerek duyulmamaktadir.

    SEQUENT ECU su (ELECTRONIC CONTROL UNIT) tum sistemi kontrol edip yoneten bir beyindir. Su gecirmez ve motor isina dayanikli bir muhafaza icerisindedir. 32 Bit data transferi saglayan ve benzinden daha hizli bir islemci olan MOTOROLA mikropresesore sahiptir. (Benzin ECU su 16 Bit) Akunun sokulmesi durumunda herhangi bir data kaybi olmaz. Her arac icin self-mapping dedigimiz yontemle arac calisirken kendi kendini programlar. Hic bir problem cikarmadan defalarca programlanabilir. SEQUENT ECU su benzin ECUsuyla tum sinyalleri paylasir ve gaz enjektorlerinin enjeksiyon zamanini mikro saniye hassasiyetinde kontrol eder.
    LPG ile calismada benzin enjektorleri LPG ECU su tarafindan emule edilmekte ve aracin tum sensorleri (MAP-TPS-LAMBDA-DEVIR-SICAKLIK v.s.) Benzin ECU su ile iletisim halindedir. Benzin ECU su aracta bulunan 25 e yakin sensorden aldigi bilgilere gore benzin enjektorlerine milisaniye cinsinden bir ac komutu gondermektedir. LPG ECU su iste bu Benzin ECU su tarafindan uretilen komutu alarak aninda gaz lisanina tercume etmekte ve benzin enjektorleri icin uretilen komutu LPG enjektorlerine yoneltmektedir.
    Tum emulatorler ECU ya entegre edilmis olup, tek bir 24 pinli konnektor sayesinde baglantilar hizli bir sekilde gerceklestirilir. Artik TPS sinyalini baglamaya gerek yoktur. Lambda sensorunu baglamak ise istege baglidir. RPM sinyali icin krank mili pozisyon sensorunu veya bobin sinyalini secmek mumkundur.


  5. #5
    lpg enjektorlerinin omru nedir? tam gaz yani 6000-7000 motor devirlerini karsilamasinda bir sikinti var mi? sonucta sistemin en onemli parcalari..

  6. #6
    LPG enjektorlerinin omru kullanilan gazin kalitesiyle yakindan ilgilidir. Enjektorleri korumak icin sistemde ekstradan bir gaz fazi filitresi mevcuttur. Bu filitrenin 20.000 Km.de degistirilmesi enjektor omru acisindan buyuk onem arzetmektedir.
    Bu kurallara uyulursa, normal sartlarda LPG enjektorlerinin omru 100.000Km dir. bu km ye gelince enjektorler degistirilmektedir.
    6000-7000 devirlerde enjektorler devamli acik pozisyondadir.
     

  7. #7

    merhaba,

    lpg ECU sunun , benzin ECU sunu birebir kopyaladigini soyluyorsun: oyle olsaydi sistemi takarsiniz surucu arkasina bile bakmaz arabayi alir gider.Ama siz sistem takildiktan sonra ince ayar diye yol ayarlarini manuel olarak hareket halinde giriyorsunuz yani sabit degerler giriyorsunuz demekki .Yapmazsaniz araba fakir yada zengin karisimdan tozutuyor.
    Bana yolda lap top la yaptiginiz ayarlarin goruntu kopyalarini gondrebilir misiniz?


  8. #8
    Bilindigi gibi Benzin ile LPG li araclarin AFR (Air Fuel Ratio) oranlari farklidir.
    Benzin: 14.7/1 (Ideal oran lambda=1)
    LPG:15.6/1.
    Yani LPG de daha fazla hava istemektedir. (Fakir karisim)
    Emilen hava miktarini degistiremediginiz icin, LPG miktarini duzeltmeniz gerekmektedir . Boylelikle lambda=1 degeri saglanabilmektedir.
    Sozkonusu ince ayarlar programin asagidaki ekranindan yapilmaktadir.
    Iyi gunler.

































+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok