+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Carbon Clean?

  1. #1
    4 aydir arabamda BRC Sequent 24 LPG sistemini kullaniyorum ve genel olarak memnunum.
    Benim arabam 73 bin kmde.
    Arabanin yakit tuketimini biraz dusurur ve performansini da biraz artirir diye Carbon Clean yaptirmak istiyorum.
    Acaba Carbon Cleanin arabama hissedilir bir faydasi olur mu? Cunku benzin enjektorleri LPGye gecene kadar kisa zaman araliklarinda kullaniliyor. Benzin enjektorlerinin cok temiz olmasi benim yakit tuketimimi cok etkilemez . Ama yanma odalarinda bu zamana kadar olusan kurumlanmalarin temizlenmesi herhalde LPG tuketimini de olumlu yonde etkiler diye dusunuyorum.
    Carbon Clean yaptirmam hissedilir bir fayda saglar mi acaba?
    Iyi calismalar....




  2. #2

    CARBON CLEAN
    Karbon Birikimi Nedir ve Nasil Olusur?
    Karbon birikimi icten yanmali benzinli ve dizel motorlarda bir HC bilesigi olan yakitin yanma odasinda hava ile yakilmasi sonucunda meydana gelen kurum adini verdigimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman icinde supap yuzeylerinde, piston yuzeylerinde, yanma odasi ceperlerinde ve segmanlar etrafinda olusur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volumetrik verimi duser.
    Karbon Birikimi Araclarda Ne Gibi Problemler Yaratir?
    * Silindir kompresyonlarinin dusmesi
    * Motor gucunde azalma
    * Fazla yakit tuketimi
    * Egzoz emisyonlarinda artis
    * Bozuk rolanti
    * Hizlanma kabiliyetinde azalma
    * Soguk havalarda zor calisma
    * Motorun silkeleyerek calismasi
    Karbon Temizleme Nedir?
    Karbon temizleme icten yanmali 4 zamanli benzin ve dizel motorlarda yakit besleme sistemleri ile supap yuzeyleri, piston yuzeyleri, yanma odasi ceperlerini motordan herhangi bir parca sokmeden temizleyen bir sistemdir.
    Karbon Temizliginin Yararlari Nelerdir?
    * Cok kirli motorlarda %15e kadar saglanan yakit tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarindadir.
    * Zararli egzoz emisyonlarinin azalmasi, benzin motorlarinda %40in uzerinde, dizel motorlarda ise %75e ulasan degerlerde tespit edilmistir. Partikul emisyonlarinda azalma ortalama %30un uzerindedir.
    * Motor performansi artar. Dizel motorlarda gucun genelde %10-bazi olcumlerde %30-artmasi normal sonuctur. Benzinli motorlarda temizleme isleminden once gorulen ilk calistirma zorlugu, tekleme, dusuk devirde sert calisma ve benzeri sikayetler ortadan kalkar.
    * Karbon temizleme islemi duzenli olarak (her 25.000 km.de bir) yapildiginda motorun omru uzar.
    * Parca degistirilmesine gerek kalmadan bu tur harcamalar onemli olcude azalir.
    * Bakim ve iscilik masraflari ve suresi azalir. Yakit enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakimi bir gunu, hatta daha fazla zamani alabilir. Tum motorlarda Karbon temizleme islemi en fazla bir saat surer.
    Karbon Temizleme Niye Etkindir?
    Gunumuz benzin ve dizel motorlarinin kalbi yakit puskurtme sistemidir. Enjektorler, yakiti cok ince bir sprey halinde ve konik bicimde puskurturler. Zamanla isi, yakit kirliligi ve kullanim sonucu sistem kirlenmektedir. Enjektorlerin yakit puskurtme deliklerinin 0,5 mm veya daha kucuk capta oldugunu dusunursek en ufak kirlenmede tikanmalari dogaldir. Ayrica dizel veya benzin motorlarinda yanma hucrelerinin, pistonlarin, valf ve yuvalarinin, kisaca yanma dolayisiyla zor sartlarda calisan parcalarin kirlenmeye acik oldugu unutulmamalidir. "Karbon Temizleme" islemi yakit sistemini temizleyerek motoru yenilemekte, ayrica yanma yuzeylerini yumusak karbon birikimlerinden arindirmaktadir.


  3. #3

    Bir dergiden aldigim bilgileri arkadaslarin bilgisine sunuyorum.

    Karbon birikimi
     
    Periyodik bakim yaptirmaniza ragmen otomobiliniz eskisine gore daha fazla yakit harciyor, motorunuzun performansi dusuyorsa bunun nedeni motorda karbon birikmesidir. Karbon birikimi yeni bir otomobilde belirli bir kilometreden sonra kullanim sartlarina bagli olarak motorun cesitli parcalarinda kurum tabakasi olusmasidir. Bu kurum tabakasinin olusmasinda yakit kalitesi onemli rol oynar. Yakitlarin icindeki cesitli katki maddelerinin tam olarak yanmamasi ve motordan disariya atilmamasi, zamanla supap ve piston yuzeyleriyle yanma ceperlerinde ve segmanlarin cevresinde karbon birikimine neden olur.

    Hava kirliligi
    Karbon birikmesinin bir baska nedeni de hava kirliligi. Ozellikle Istanbul gibi havasi kirli olan sehirlerde, otomobilde daha fazla karbon birikimi oluyor. Motorda karbon birikiminin bir baska nedeni ise kalabalik sehirlerin yogun trafiginde surekli "dur-kalk" kosullarinda kullanilan araclarin normal devirlere ulasamamasidir.

    Ne gibi sorunlara neden oluyor?
    Otomobilin motorunda karbon birikmesi ve kalker tabakasinin olusmasi, motorun asinmasinda buyuk rol oynar.Segman kanallarindaki kurumlar, segmanlarin rahat calismasini engeller. Segmanlar rahat calismadigi icin sikistirma zamanindaki maksimum basinci, silindirlere ve gomleklere rahat iletemiyor. Boylece benzin-hava karisimi kacagi olusuyor.Supap yuvalarinda kurum olusmasiysa, supaplarin tam bir sizdirmazlik saglayamamasina ve cevresinde basinc kacagina neden olur. Bu durumda yanma odasinda basinc azalir ve bu da yanma gucunu azaltir. Bu durum motorun cekis gucunun dusmesine ve yakit tuketiminin artmasina neden olur. Kurum miktari arttikca ozellikle egzoz supapi yerine oturmamaya baslar. 

    Motor calismaz
    Karbon birikimi nedeniyle, motoru ilk calistirma sirasinda zorluklar da yasanir. Supaplarin tam kapanmamasi nedeniyle yanma ideal zamanlarda gerceklesmediginden, motor duzensiz calismaya baslar ve zaman zaman stop eder.Aracin hizlanmasinda da azalma oldugu gibi, egzoz emisyonu da artar. Hic kullanilmamis otomobilde bile, kullanim sartlarina gore, yaklasik 10 bin kilometreden sonra karbon birikimi meydana gelir.

    Ne yapmali?
    Motorun karbon birikiminden onceki performansina kavusmasi icin, yakitin gectigi parcalarin yuzeyinde biriken tabakanin temizlenmesi gerekiyor.
    Karburatorlu motorlarda kurum, karburatorde, emme manifoldunda, emme supapinda, yanma odasinda, piston tepesinde, atesleme supapinda, egzoz manifoldu ve egzoz sisteminde olusuyor.
    Enjektorlu motorlardaysa, bu parcalarin yanisira enjektorlerde de karbon birikimi meydana geliyor.

    Karisim hazirlaniyor
    Carbon Cleande motordaki karbon birikiminin temizligine aracin motor hacmine gore ilac-benzin karisimi hazirlanmasiyla basliyor. Bu karisimin miktari, motorun silindir hacmine ve silindir sayisina gore hazirlaniyor.
    Hazirlanan karisimin motorun yakit besleme sistemine verilmesine baslamadan once aracin yakit besleme sistemi gecici bir sure icin iptal ediliyor. Carbon Clean cihaziyla motor baglantilari yapiliyor. (Enjektorlu ve karburatorlu motorlarda ayri ayri aparatlar kullaniliyor)

    Carbon Clean nedir ve nasil uygulaniyor?
    Yurt disindan ithal edilen Carbon Clean cihaziyla, karburator ve enjektorun temizligi sokulmeye gerek kalmadan kolayca yapiliyor. Ancak karburatorde mekanik bir ariza varsa sokulmesi gerekiyor.
    Ileri derecede tikanmis enjektorlerin temizlenmesi icinse, Carbon Clean cihazi yeterli olmuyor. Bunun icin enjektorun sokulmesi ve baska bir cihazla temizlenmesi gerekiyor.

    Motor temizleniyor
    Baglantilar yapildiktan sonra, hazirlanan karisim tukenene kadar arac yaklasik bir saat rolantide calistirilir. Bu karisim benzinin dolastigi yakit sistemini, yanma odasini, piston yuzeylerini, enjektorleri, karburatorun benzin gecen yerlerdeki karbon birikintilerini, kimyasal reaksiyon sonucu cozuyor ve sivi hale getiriyor.
    Cozulen karbon tabakasi egzoz yoluyla disariya atiliyor. Bu islem sonunda otomobilin karbon birikimi nedeniyle artan yakit tuketimi azaliyor ve performansi da eski gucune kavusuyor.



    Edited by - turanyucel Tarih: 12/04/2006 07:48:06

  4. #4
    arkadaslar bu isi ankarada nerde kaca yaptirabiliriz

  5. #5
    Tesekkurler verilen bilgiler icin.
    Carbon Clean, anladigim kadariyla kesinlikle faydali bir islem.
    1 ay icerisinde arabayi (2003 Palio Speedgear) periyodik bakima goturmeyi dusunuyorum. 
    Fiat servisinde bu islemi buyuk bir ihtimalle yaptiririm herhalde.
    Iyi calismalar..

  6. #6
    Speedgear arkadasimiz LPG montajindan once benzinle tahminen 60.000 km yol yapmis goruluyor.
    Carbon Clean yaptirmasi faydali olabilir.
    TOFAS servislerinde ozel bir deterjanla yanma odasi yikanarak, pistonlar ve subaplar uzerindeki karbon birikimleri temizlenmekte ve yaptiginiz kilometreye bagli olarak %10 civarinda yakit tasarrufu ve %20 civarinda performans artisi saglanmaktadir.
    LPG benzine gore temiz bir yakit oldugundan hic bir karbon birikimine neden olmaz. Burada onemli olan aracinizin kac kilometrede LPG ye donusturuldugu. Eger 50-60.000 Km den sonra donusum yapildiysa faydasini gorursunuz. LPG ile 100.000 Km yaptiysaniz yukaridaki oranlarda yakit tasarrufu ve performans artisi goremezsiniz.
    Fiyatlar 30,- YTL ile 40,-YTL arasinda degisiyor.
    Bilgilerinize

  7. #7
    Benim arabaya LPG yaklasik 4 ay once 69.000 kmde takildi.
    LPG ile yaklasik olarak 4500 km yol yaptim.
    Arabanin 80.000 km bakimini 74.000 km civarinda yaptirmayi dusunuyorum.
    Bu bakim sirasinda da artik carbon clean yaptiracagim kismetse..
    Iyi calismalar herkese....

  8. #8
    Arac 13000km iken LPG motaj yaptidim Sn Oncu su anda arac 36000km de carbon clean yapirsam iyi olurmu? Saygilar

    Edited by - oguzhann Tarih: 12/04/2006 16:26:17

  9. #9
    13.000 Kmde LPG montaji yapilmis bir araca carbon clean yaptirmak pek dogru olmaz. Bosubosuna masraf yapmayiniz.
    Iyi gunler.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok