+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: sivi fazi enjeksiyon sistemleri

  1. #1
    Sivi gaz puskurtulmesi en az gaz fazi puskurtulmesi kadar gecmise sahip. Bu konuda en ileri teknoloji Hollandali VIALLE firmasina ait.
    Sivi LPG enjeksiyon sistemleri basit sistemler degil. Sistem gaz fazi enjeksiyon sistemlerine gore cok daha kompleks ve yaklasik 2 misli pahali bir sistem. En onemli farklarindan birisi ozel bir tank istemesi ve bu tankin icerisine yerlestirilen LPG pompasi.
    Pompa sivi LPG icerisinde calistigindan, LPG nin kalitesinden cok etkileniyor.
    Ayrica sistemde yine hem Benzin hemde LPG ECU su bulunuyor.
    Motor emme periyodunda onemli olan emilen havanin dusuk sicaklikta olmasi ve mumkun oldugu kadar sisteme fazla hava alabilmek ve boylece motorun hacimsel verimini ve urettigi gucu arttirmak.
    Yakitin sicak olmasi ise tam bir buharlasma saglar, dusuk sicakliklarda  yakitin sadece bir kismi buharlasir ve yanmamis yakit miktari artabilir. Biz bu nedenle LPG de 40 derecenin uzerinde calismayi tercih ederiz ki bu LPG nin ciglenme noktasidir. Ciglenme noktasindaki buharlasmis LPG nin icinde sivi zerrecikleri bulunur. Ciglenmenin olmadigi LPG sicakligi 50 derecenin uzeridir ki, motor bu sicaklikta tam rejimde calisir. Bildiginiz gibi benzin sisteminin de olay buna benzer.
    Yapilan testlerde dusuk motor devirlerinde taze dolgunun on isitilmasi yanmayi olumlu etkilemektedir. Yuksek devir sayilarinda ise taze dolgunun on isitilmasi hacimsel verimi dusurerek motor gucunu azaltmaktadir.
    Asagida sivi LPG enjeksiyon sisteminin prensip semasini veriyoruz.













    Tank simit veya silindir formunda olabilir.










    Sistem montajinda emme manifoldu mutlaka sokuluyor.



  2. #2

    genci bey ve kadir bey size bikac soru sormak istiyorum...

    1- sivi fazi lpg puskurtme sistemlerinde regulator cok basit bi parca. yani sequential sistemlerde kullanilan tek kademeli, diyaframli regulatorler gibi kompleks bir parca degil. ayrica lpg sisteminin enjektorlerini aracin tamamen kendi ecusu kontrol ediyor. yani lpg ecusu sadece yakit secici anahtara bagli olarak calisan basit bir komutator gorevi goruyor. oyle sequent sistemlerindeki gibi lpg basincini, sicakligini, hesabini kitabini yapan bir parca degil. tum bu basitliklerine bakarak sivi fazi lpg sistemleri daha ucuz olmasi gerekir bence ve gaz fazi lpg sistemlerine bu kadar para vermekten daha mantikli degil mi bu sistemler?

    2- gaz fazi puskurtme sistemlerinde lpg regulatorden mecburen isinmis olarak cikiyor. bildigimiz gibi arac icin emilen hava ve yakitta sicaklik istenmeyen bir durumdur. yani soyleki; arac ureticileri araclarin hava filtresi emis borularini dahi motor sicakligindan etkilenmeyecek yerlere, camurluk iclerine tasirken, lpg nin isinmis olarak hava kanalina yani emme manifolduna puskurtulmesi ne kadar mantikli? yani manifolda lpg sivi fazda puskurtulse de, bu lpg burada buharlasirken ortam isisini alsa ve motorun emis yaptigi havayi bir nebze olsun sogutsa bence gaz fazi sistemlerinden daha basarili olur kanisindayim. siz bu konuda neler soyleyeceksiniz acaba?

    simdilik aklima gelen konular ve sorular bunlar. sorarak-tartisarak bilgi edinme cabasi icerisindeyim sadece. sorularim yanlis anlasilmasin, simdiden tesekkur ediyorum...


+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok