+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

  1. #1

    ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Kadir bey öncelikle yapmış olduğunuz bu çalışmalardan dolayı sizleri tebrik ediyorum.Benim 98 model cıtroen xsara 1,6 bir aracım var. araçta sıralı sistem lovato cihazı takılı.ben bu aracı yeni aldım .yani cihaz üzerinde vardı.ben taktırmadım.araç zaman zaman boşa alınca stop ediyor .giderkende rolantide dururkende. özellikle lambalarda rezil ediyor.benzin de devir ibresi hafif düşüyor fakat stop etmeden motor topluyor.ama lpg de kurtarmıyor.stop ediyor. motorun soğuk veya sıcak olması farketmiyor.bazen rolantisi gayet güzel oluyor. bazen çok bozuk.lpg yi takan ustayı götürdüm. sorunun lpg den değil aracın sensörlerinin birinden olabileceğini söyledi.servise götürdüm lpgden dedi.kısac şaşırdım kaldım.sizin tavsiye edebileceğiniz bir çözüm yolu varmı ?teşekkürler.



  2. #2

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Honda Civic kullanıcısıyım, benzeri problemleri bende yaşadım mayıs ayından bu yana, ustanı dinleme zaten bilseydi bu sorunları yaşamazdın, bence programında sorun, yetkili serviste yeniden sıfır program yüklet. 1 hafta önce Ankara-yaldızlar oto'da program yüklettim tüm sıkıntılarımdan kurtuldum. Banada öncesinde taktırdığım yetkisiz servis aracın mekaniginden dedi sorunun vızıltı, öncesinde kelebeginden tut benzin pompasına kadar kontrol ettirdim bir şey çıkmadı, boşuna giden zaman ve para anlıyacağın, yetkili servis ne söylerse doğru söyler.

  3. #3

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Alıntı belbiya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir bey öncelikle yapmış olduğunuz bu çalışmalardan dolayı sizleri tebrik ediyorum.Benim 98 model cıtroen xsara 1,6 bir aracım var. araçta sıralı sistem lovato cihazı takılı.ben bu aracı yeni aldım .yani cihaz üzerinde vardı.ben taktırmadım.araç zaman zaman boşa alınca stop ediyor .giderkende rolantide dururkende. özellikle lambalarda rezil ediyor.benzin de devir ibresi hafif düşüyor fakat stop etmeden motor topluyor.ama lpg de kurtarmıyor.stop ediyor. motorun soğuk veya sıcak olması farketmiyor.bazen rolantisi gayet güzel oluyor. bazen çok bozuk.lpg yi takan ustayı götürdüm. sorunun lpg den değil aracın sensörlerinin birinden olabileceğini söyledi.servise götürdüm lpgden dedi.kısac şaşırdım kaldım.sizin tavsiye edebileceğiniz bir çözüm yolu varmı ?teşekkürler.
    Öncelikle bujilere baktırın. Kaç kilometre değiştirildi? Bujiler değiştikten sonra LPG ayarlarını tekrar yaptırıp, rölantiye dönüş ayarları önemli.
    İyi günler.

    KAYBETMEK YOK

  4. #4

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Selamlar;
    Sıkıntı yazılalı baya bir zaman olmuş , umarım çözülmüştür , konu ile ilgili yaptığımız bir tecrübeyi buraya aktarayım , belki daha sonra sıkıntıyı yaşayacak arkadaşlara yardımı olur.
    LPG dönüşümü sonrası edindiğimiz bilgi ve tecrübelerden sonra biz de yavaş yavaş çeşitli basit problemleri çözmeye başladık. Arkadaşıma ait 2000 model bir yeni kasa accent , aşağıda arkadaşın belirttiği , arızayı yapıyordu , yani LPG de iken ,kırmızı ışıklarda beklerken stop ediyor , benzinde ise kendini zor toparlıyordu , Arkadaş bir kaç defa ayar yaptırmış ancak problem giderilmemişti. Sorunun hem benzinde hem LPG de yapması , sorunun benzinde çalışmada olduğunu düşündürdü. Bu tip bir arızanın emme manifoltundan hava emerse olabileceğini düşündük. Belki emme manifoltunu LPG dönüşümü için delerlerken , çatlama kırılma olmuştur diyerek , manifoltu inceleddik çatlaklık falan yoktu . Bunun üzerine araba rölentide çalışırken emme manifoltunun üzerine yağ döktüm , yaklaşık yarım litre yağ döktüm , bir süre sonra 15-20 saniye egzost tan mavi duman atmaya başladı. Sorunu doğru tahmin etmişiz emme manifoltu dışarıdan hava alıyordu. Sanayiye gittik manifoltun sadece contasını değiştirecektik , usta baya eskimiş komple değiştirelim dedi , değiştirdik , herşey düzeldi. Ne LPG de Ne Benzinde Stop etme sorunu ortadan kalktı.

    Peki bunu nasıl bildik , Endüstri Meslek Liselerinin Motor bölümlerinde okutulan ders kitaplarından , Ben boş zamanlarımda bu kitapları okuyorum , ilgimi çeken yerlerin altını çiziyorum , oradan aklımda kalmıştı. Bu sorunu olana arkadaşlar bu yöntemi deneyerek manifoltta bir kaçak olup olmadığını anlayabilir.

    Sevgiler Saygılar..



    Alıntı belbiya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kadir bey öncelikle yapmış olduğunuz bu çalışmalardan dolayı sizleri tebrik ediyorum.Benim 98 model cıtroen xsara 1,6 bir aracım var. araçta sıralı sistem lovato cihazı takılı.ben bu aracı yeni aldım .yani cihaz üzerinde vardı.ben taktırmadım.araç zaman zaman boşa alınca stop ediyor .giderkende rolantide dururkende. özellikle lambalarda rezil ediyor.benzin de devir ibresi hafif düşüyor fakat stop etmeden motor topluyor.ama lpg de kurtarmıyor.stop ediyor. motorun soğuk veya sıcak olması farketmiyor.bazen rolantisi gayet güzel oluyor. bazen çok bozuk.lpg yi takan ustayı götürdüm. sorunun lpg den değil aracın sensörlerinin birinden olabileceğini söyledi.servise götürdüm lpgden dedi.kısac şaşırdım kaldım.sizin tavsiye edebileceğiniz bir çözüm yolu varmı ?teşekkürler.

  5. #5

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    yaptığınız test cok güzel bayaa hosuma gitti..
    yardıma ihtiyacı olan arkadaşlar için mükemmel bir fırsat..
    PoLo 1,6 brc seq 24

  6. #6

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Sn. Mocan haklı. Yeni nesil araçlarda emme manifoldunda kaçaklar hemen kendini belli eder. Rölanti bozukluğu, arıza lambası yanması v.s.
    Diagnostik cihaza bağlayınca veya SEQUENT programında MAP dediğimiz, manifold basıncı gösteren değere baktığımızda bunu hemen görürüz. Rölantide 250-300 mbar seviyelerindeki basınç yüksek 450-500 civarında görülür.

    KAYBETMEK YOK

  7. #7

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Haklısınız.
    Bahsettiğim arabanında arıza lambası yanıyordu zaten. Ancak yetkili servis , manifolt kaçağına ihtimal vermemiş anlaşılan , başka bişeyleri değiştirmişler. Bende zaten arkadaşa; tesadüf eseri arızayı doğru tespit ettiğimizi söyledim , hakkettende tesadüf, aklımızda kalmış , uyguladık. Oldu.

    Sevgiler saygılar.



    Alıntı mocan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın karanfil

    yapmış olduğunuz test doğru sizinle daha evvel çatlak veya hava alan manifold konusunda yazışmıştık hatırlarsınız Ancak bu uygulamayı önerirken dikkatli olmak lazım çünkü yazılan o kitaplar eski teknolojiye sahip araçlar için daha çok geçerli yeni teknolojiye sahip araçlarda yapılacak bu işlem farklı hatalara neden olabilir zaten yeni araçlar Örneğin: opel tech-2 ile bakıldığında hava akış debimetresindeki sapmalarla bu hata görülüyor çeşitli markalar için örnekler verilebilir. şimdi bu önerinin sakıncaları da çok önemli bu işlemi uyguladığınızda eğer conta fazla kaçırıyorsa oksijen sensörlerini bozma,katalitik konvertörü doldurma gibi sorunlarla da karşılaşabilirsiniz.

    Dolayısı ile şöyle bir araştırma ile yola çıkmak ta faydalı olur kanısındayım.

    hava alan manifold da otomatikman yakıt yükselir aracın yaktığı ve fabrika tarafından verilen değerlerin çok üzerine çıkar

    sizinde belirttiğiniz gibi stop etmeler-rölanti düzensizliği hava alış miktarına göre değişken olarak (fazla yada az) düzensizdir.

    hatta - hatta lambda değişir dolayısıyla parametreler değişir ve sonuçta bahsettiğiniz tüm olaylar ortaya çıkmış olur çeşitlemesi daha da çoğaltılabilir ama burada başınızı boşa ağrıtmadan kısaca değinmem daha uygun olacaktır kanısındayım herkese sevgi ve saygılar sunuyorum.

  8. #8

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Haklısınız.
    Mesajımı , bayilerinize bu şekilde gelen arkadaşlara yardımımız olsun diyerek yazmıştım. Genelde müşteri ve bayileriniz , LPG ayarsızlığından kaynaklandığını düşünüyor, Bu araba da da öyle olmuş ,3 defa ayar yaptırmış , oysa arıza başka . Tabiki bayilerinizin tümünde bu diagnostik cihazında olması lazım ki , bahsettiğiniz, hataları görebilsinler.
    İlginize teşekkürler,
    Sevgiler Saygılar.


    Alıntı admin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn. Mocan haklı. Yeni nesil araçlarda emme manifoldunda kaçaklar hemen kendini belli eder. Rölanti bozukluğu, arıza lambası yanması v.s.
    Diagnostik cihaza bağlayınca veya SEQUENT programında MAP dediğimiz, manifold basıncı gösteren değere baktığımızda bunu hemen görürüz. Rölantide 250-300 mbar seviyelerindeki basınç yüksek 450-500 civarında görülür.

  9. #9

    Cevap: ARACIM ROLANTİDE STOP EDİYOR.

    Teşekkürler. Bazen bilinenler unutuluyor, hatırlatma açısından faydalı oldu.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok