+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan
1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 15 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

  1. #1
    Övünç Mocan
    Guest

    Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    Otomatik Şanzumanlı araçlarda LPG uygulamasında sorun yaşıyormuyuz. Ben kendi aracıma taktırmayı planlıyorum, fakat bazı tereddütlerim var, şöyleki; kullandığım araçta ve genelde Çoğu otomatik şanzumanda Vites değiştirme işlevi şu donelerden oluşuyor

    -Gaz pedalı hareketi : gaz pedalına kullanıcı ne kadar basıyor, kelebek ne kadar açık (lpg de daha fazla gaz pedalına basacağız, değerler değişirmi)
    -fren pedalı statüsü( fren basılı) : LPG ile akakası yok
    – Gaz kelebeği pozisyonu(Gaz pedalı hareketi ile bağlantılı, LPG -Benzin farkı dikkate alınmalı)
    – Sürüş hızı
    – Motor devir sayısı
    – Motor devir momenti ( Aracın ürettiği tork, Benzin ile LPG aynı torku vermeyecek, bu sorun nasıl aşılır)
    – Hızlanma( LPG benzin kadar akselerasyon sağlayamayacak, sonuç ne olabilir)
    – Şanzıman yağı ısısı (LPG ile akası yok)
    – Motor yağı ısısı( LPG ile normal sınırlar içinde kalır)
    – Soğutma suyu ısısı ( LPG ile normal sınırlar içinde kalır)

    Bu kadar değerin dikkate alındığı bir sistemde LPG başımızı ağrıtırmı ?

    saygılar&sevgiler



  2. #2

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    Resim Galerisinde göreceğiniz 2000 model 520i BMW otomatik kendi aracımız. 6 silindirli otomatik vites. SEQ.56 hiç bir sıkıntı yok.
    LPG sistemlerinde dikkate alınan sensör değerleri sadece;
    1- MAP
    2- Devir
    3- Enjeksiyon zamanı
    4- Akü Voltajı
    5- TPS (Opsiyonel)
    6- Püskürtülen yakıt miktarı
    7-Motor suyu sıcaklığı
    Diğer sensör bilgileri zaten benzin ECU' su tarafından değerlendiriliyor. Benzin ECU' su çalışır vaziyette. Biz bu çıktılardan faydalanıyoruz.
    Sizin yeni aracınız 2.2 Vectra-C Z22SE motor. Önümüzdeki günlerde SEQ.56' nın 4 silindirli uygulaması geliyor. Bu yeni modeli uygularız.

    İyi günler.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  3. #3
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    şanzumanında kendi ecu'su var, motorun çekiş durumuna göre çok etkileniyor( yani motor gücünde olası bir değişiklik, herhangi bir güç kaybı gibi durumlarda şanzuman ayar kaydırıyor. Bu araç Active Select şanzuman, hem otomatik, hem de manuel. 5 vitesin 5 ini de kullanabiliyorsunuz. Normal otomatik şanzuman olsa zaten hiç düşünmeyeceğim.

    işin garip yani tork sürekli denetim altında , gaz pedalı, boğaz kelebeği açısı sürekli kontrol ediliyor.

    (haftasonu Opel Servisindeydim, aynı araca LPG uygulamışlar, Geri viteste araç stop ediyor)

    galiba benim biraz aklım karıştı..

    Alıntı Kadir Örücü Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Resim Galerisinde göreceğiniz 2000 model 520i BMW otomatik kendi aracımız. 6 silindirli otomatik vites. SEQ.56 hiç bir sıkıntı yok.
    LPG sistemlerinde dikkate alınan sensör değerleri sadece;
    1- MAP
    2- Devir
    3- Enjeksiyon zamanı
    4- Akü Voltajı
    5- TPS (Opsiyonel)
    6- Püskürtülen yakıt miktarı
    7-Motor suyu sıcaklığı
    Diğer sensör bilgileri zaten benzin ECU' su tarafından değerlendiriliyor. Benzin ECU' su çalışır vaziyette. Biz bu çıktılardan faydalanıyoruz.
    Sizin yeni aracınız 2.2 Vectra-C Z22SE motor. Önümüzdeki günlerde SEQ.56' nın 4 silindirli uygulaması geliyor. Bu yeni modeli uygularız.

    İyi günler.

  4. #4

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    Araç EURO4' tür. Her kit olmaz.... TPS sinyali bağlanacak.
    Email adresine orijinal montaj kılavuzunu gönderdim.
    SEQ. lerden önceki FLY versiyonu ama prensip aynı SEQ. te sadece bazı ekipmanlar değişti.
    İyi günler.


    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  5. #5
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    seq,24'de TPS yok değilmi ?

    Alıntı Kadir Örücü Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araç EURO4' tür. Her kit olmaz.... TPS sinyali bağlanacak.
    Email adresine orijinal montaj kılavuzunu gönderdim.
    SEQ. lerden önceki FLY versiyonu ama prensip aynı SEQ. te sadece bazı ekipmanlar değişti.
    İyi günler.


  6. #6

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    Halihazırda mevcut SEQ.24' te TPS bağlantısı yok.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  7. #7

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    övünç abi
    teknoloji bakımından senin vecttra bizim merivadan daha iyidir ama bizimkide hem manuel hem otomatik daha bi sorun cıkarmadı maşallah.
    PoLo 1,6 brc seq 24

  8. #8

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    Sayin Ovunc Mocan,
    Ben Honda accord 2.4 lt LPG kullaniyorum,bu gercekten cok ozel bir araba.
    Cok teredut ettim,alti ay arastirdim BRC sequential 56-4 silindir uygulamasini Kadir beyler tavsiye etti.Bu arabada 4 silindir ile 190 beygirlik cok guclu bir i-vtec motor ve onla uyumlu cok ozel 5 ileri ,sofestike bir elektronik sanzuman var.Inanin otomatik vites olmasi hic sorun degil,benzinde neyse gazdada sifir kayipla ayni performansi gosteriyor.hatta kalkista eger biraz gaza yuklenirsem ,cekis kontrol devreye girip arabanin stabilizasyonunu sagliyor.Ozetle isin sanzumanla hicbir alakasi yok.
    en onemli konu dogru kitin dogru sekilde monte edilmis olmasidir.BRC dogru kittir,hangi tip kararini zaten bayi degil 2-A karar veriyor.Montaj icin Kadir beye danisin.İzmir'de olsaniz kesinlikle STAR oto,ERCAN Usta derdim.
    Siz yukardaki sorularinizi atlayip biran once taktırın,hem cebinizi hemde cevreyi koruyun.

  9. #9
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    uğurcum, keşke merivadaki şanzuman benim arabada olsa. seninki otomatikleştirilmiş manuel şanzuman ( Debriyaj Baskı- Balata var)

    bu arabanın şanzumanı hakikaten bela bi şanzuman. sert kullanıma gelmeyen, en ufak bir aksilikte hata veren bir sistemi var. tut ki kick down'a girdin sistemde bir şekilde kendini lpgden benzine geçirdi. al başına belayı, hemen acil sürüş moduna giriyor araba. arızalar silinene kadar sadece 2. ve 5. vites var.

    ben yakıtı 9,5 litrelere kadar düşürebiliyorum. otomatik vites 2,200 araç için bence çok iyi rakam. LPG ye geçipte en ufak bir sorun yaşarsam sistemi tereddütsüz söktüreceğim.



    Alıntı UuR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    övünç abi
    teknoloji bakımından senin vecttra bizim merivadan daha iyidir ama bizimkide hem manuel hem otomatik daha bi sorun cıkarmadı maşallah.

  10. #10
    Övünç Mocan
    Guest

    Cevap: Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması

    haklısınız.

    Çevre korumaya gelince eski aracımda, ayar için yaktığım yakıtın, sistemi revize etmek için harcanan antifrizin haddi hesabı olmadı. bu işten kim karlı, kim zararlı çıktı bilemiyorum.

    en sağlam otomatik şanzuman hondada, ben sizin yaptığınız gibi ESP'yi 1-2 kez devreye soksam kalkışlarda şu an çıkma şanzuman arıyor olurdum.

    sizde fazla zorlamayın bence, Şanzuman beyinciği giderse çok kötü olur

    saygılar&sevgiler


    Alıntı Enver Oktay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayin Ovunc Mocan,
    Ben Honda accord 2.4 lt LPG kullaniyorum,bu gercekten cok ozel bir araba.
    Cok teredut ettim,alti ay arastirdim BRC ye gelene kadar.Bu arabada 4 silindir ile 190 beygir guc ureten i-vtec motor var.Inanin otomatik vites olmasi hic sorun degil,benzinde neyse gazdada sifir kayipla ayni performansi gosteriyor.hatta kalkista eger biraz gaza yuklenirsem ,cekis kontrol devreye girip arabanin stabilizasyonunu sagliyor.
    Kesinlikle bu sorulari atlayip biran once taktırın,hem cebinizi hemde cevreyi koruyun.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok