+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 5 Sayfadan
1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Toplam 48 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BRC enjektör

  1. #1

    BRC enjektör

    Alıntı ar600935 Nickli Üyeden Alıntı
    Merhaba,

    Forumdaki bilgiler içn herşeyden önce teşekkürler. Puegeot sayfasından da okuduğum kadarıyla 307'lere BRC montajında bir kaç sıkıntı hariç problem çıkmıyormuş. 1 ay içerisinde LPG montajı yaptıracak birisi olarak bazı şeyleri ize danışmak istedim.

    Herşeyden önce benzin ibresinin düşmesi problemi artık BRC takan yerlerde PSA kiti ile çözülüyor mu? Bu kit standart olarak takılıyor mu?

    Enjectör olarak BRC'de hangi firmanın enjektörleri kullanılıyor?

    Fransız arabalarına has enjektör hızlarının yüksek olması nedeniyle her kitin uyum sağlamayacağı yönündebilgiler aldım. BRC kitinde böyle bir sorunla karşılaşma durumumuz nedir?

    Son olarak yukarıda bahsettiğim sorunları yaşamadan ve sorunsuz bir geçiş yapabilmek için Ankara'da önerebileceğiniz bir dönüşüm istasyonu var mı?

    Saygılar
    1- PSA kiti standart olarak takılıyor .

    2- Sorunuzu özelden foruma taşımak zorundayım çünkü herkes bu soruyu soruyor .
    Fransız arabalarda enjektör hızı yüksek değil .
    Modern enjeksiyonlu arabalar enjektörler 2 ms cıvarında rolantide açıp kapatır ( düşük seviye bu dur ) ve tam gaz 20 ms cıvarında çıkyor .Bu bütün araçlar için geçerlidır .Kulanılan benzin enjektorler enjektorler Bosch ,Kehin vs bu değerlerde oynuyor.
    BRC kendine has patentli enjektorunu kulanıyor .
    Alt cevap sınırı 0,7 ms yani benzin enjektöründen daha hızlı açıp kapatyor .
    Bunu yapmak da zorundadır çünkü benzin enjektöründen aldığı sinyalı gaz olarak hesplanıp ve kendi enjektorunde verdiği sinyala dönüştürmek için 0,02 ms ( Çok önemsiz ) zaman bir kaybı var .
    Bu kaybı daha hızlı reaksion vererek kapatmalıdır ve tabi ki öyle yapıyor .( Avans olarak düşünün )
    Piyasada kulanılan elektrovalf tipi enjektorler bu hızı 5-6 ms mertebindedır bu nedenle 2 ms ( Alt sınıra ) düşürmek için değişik nozzle veya meme kulanılır .(1,6mm ,1,8 mm vs) .Yani mekanik bir kısıtlama getirilyor .Tabi ki bu her zaman doğru olmayabilir ve enjektor ( Elektrovalf ) bizim enjektor gibi kendine kalibre etmek yerine ( ihtyaca kadar açıp kapanma yani ) mekanik bir işlem o seviyeye getirilmesi çalışıyor .Başka Forumlarda değişik kitlerin için verilen cevap" Arkadaş gel da nozzular bi kontrol edelim lafları bundan kaynaklanır"
    Tabi ki hızı 3 kat daha yavaş olan bir enjektör ( Elektrovalf ) yakıtı ve performansı da etkilyor .
    G.Prevazi



  2. #2

    Cevap: BRC enjektör

    Merhaba G.Prevazi,

    Başka bir forumdan aldığım yazıyı buraya taşımak istedim. Yazının sahibi şimşek otogaz ankarada brc fast takan bir bayi. Sanırım sizin yetkili bayiniz değil.

    sayın 306 ankara
    size gelince saygıdeğer arkadaşımız forumda bu işi iyi bilen bazı meslektaşlarımızın görüşlerine malasef katılıyorum ki sizin aracınız lpgde uyum sağlamayabiliyor .aracınıza lpg sistemi taktırmanızı tavsiye etmeyiz açık konuşmak gerekirse 306 larda sinyal senkrolize sorunları oluşuyor bu sorun genelde fransız araçlarında yine gözlenebilyor .sistemin birerbir uyuşmu sıkıntısı var .hangi marka olursa olsun belirli bir ohm değerlerini kıstas alır bunlar değişken aralıklarla sınırlıdr bu aralıkların dışında kalan araçlar (örneğin safran)düzen tutmuyor üzgünüm ancak bu araçlar bir nevi lpg düşmanı .enjektör mili saniyeleri benzin ecusunun saçmış olduğu bilgiler (sinyal demeçleri) doğrultusundadır.yani araç her rpm (devir) de gereken enjektör ağızı açılımını bu sinyal demetlerinin ohmaj değerine göredir ki ateşlemede bu kıstasta gerçekleşir .lpg ni oktan farklılığı ve kimyasal bileşen farklılığının da zaten belirli bir milisaniye faklılığını düşünürsek
    birde bu değerlerin normalin üstte olması istenen motorrejiminin elde edilememesine neden olur .umarız karışık olmadan anlata bilmişizdir arkadaşım
    deneyimlerimiz etrafdan gözlemlerimizle sabittir .ki problemli dönüşüm olacaktır
    iyi günler


    Bu firmanın yazdıklarını franszı araçlar için özellikle de peugeot 307 için değerlendiri misiniz? Çünkü bu yazıyı yazan kişi 307 ler için de durumun böyle olduğunu söyledi.

  3. #3

    Cevap: BRC enjektör

    Bu yazının çıktığı forum linkini verebilir misiniz? Buna cevap vermek gerekiyor. Yazan kişi birşeyler söylemek istiyor ama laf kalabağına getirip, araya biraz teknik terimler sıkıştırmak suretiyle (Bazılarını ilk defa duyuyoruz ) akıl karıştırıyor.
    Motor yakıt yönetim sistemleri belli bir alogaritmaya göre çalışır. Enjeksiyon sürelerinin neye göre tespit edildiği bellidir.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  4. #4

    Cevap: BRC enjektör

    Tamamen farklı bir konu ,

    306 araç Full Grup dur yani dürt enjektorlerin negatifleri ( sinyal kabloları ) tek kabloda birleşiyor .
    Yani dördü bir arada açıp kapatyorlar .Bir nevi tek nokta enjektor gibi davranıyor.
    Sequential ( Ardışıklı 1-3-4-2 )sinyal olamadığı için bu araç sequential sistem ile çevirmek mümkün olabilyor ama performans veremez.4 gaz enjektorleri bu sefer aynı anda açıp kapatığı ( Çünkü benzin enjektorlerinden bu tür sinyalı alıyor ) için sequential sitemin prensipleri uygulanmadığı ve kalkışlarda ,ivmelemelerde zorluluklara ,hatta stop etmesi meydana gelir.
    Teori uzun ama kısaca bu araç bu sistem uygulanmak mümkün ama başarısız olur .
    Fiat araça Ferrari motoru takarsanız aynı performanz alacaksınız anlama gelmez.İlk virajda takla atarsınız.
    Sequential olmayan bir araca Sequential sistem uygulanmaz.
    G.Prevazi

  5. #5

    Cevap: BRC enjektör

    Slm,
    Bu bilgiye aşağıdaki forumdan ulaştım.
    http://forum.donanimhaber.com/m_13236992/tm.htm

    Gprevazi,
    307'lerin de 306'lar gibi full grup olduğunu söylemişlerdi. Bu bilgiyi kayseriedeki prins yetkili bayiden mail yoluyla aldım. Bu konuya açıklık getirebilir misin? Demek istediğim şayet 307'de de full grup varsa bu araçlarda LPG dönüşümü sancılı mı olacak anlamına geliyor?

  6. #6

    Cevap: BRC enjektör

    307 Fullgrup değildır .
    Yinede için rahat olsun araç modelini ( Yıl ) ,motor cc (1,4 ,1,6 yoksa 2,0 )ve motor No verin kontrol edelim .
    Daha once 307 çok gordum ve hiç biri full grup değildır.
    G.Prevazi

  7. #7

    Cevap: BRC enjektör

    hızlı cevap için teşekkürler Gprevazi,
    motor noyu şuan bilemiyorum ama araç 2004 model 1.6XR

  8. #8

    Cevap: BRC enjektör

    Kesinikle sequential dır .Bizim Cevre Otogaz sahibi Hüseyin beyin aynısı vardı ( Yeni sattı ) ve montajı onunla beraber yapmıştık .Onu da sorabilirsın tel 2854856
    G.Prevazi

  9. #9

    Cevap: BRC enjektör

    İçime biraz su serpildi. Çünkü piyasadaki bazı firmalar anlamadığımız terimleri kullanarak aracın LPG de randıman vermeyeceği için bu işte uzaklaşmama neden oluyordu.
    Özetle,
    307'lerede sorunsuz olarak LPG dönüşüm yapılır ve randıman alınır diye anlıyorum. Sonraki adım koşulsuz servis veren bir firma bulup, bilgili bir ustayı güzel bir montaj yatırmak.

  10. #10

    Cevap: BRC enjektör

    ben de birşey merak ettim. bu brc enjektörlerinde renk kodları varmış
    beyaz enjektör turuncu vb. bunlar kapasiteleri mi belirliyor?
    mesela benim 2.5 v6 vectra cdx aracımda turuncu etiketli enjektörler var.
    bu renkler neyi ifade ediyor?
    teşekkürler.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok