+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Focus Devir Saati ve Brc

  1. #1

    Focus Devir Saati ve Brc

    Herkese merhaba,
    yaklaşık bir hafta önce 2004 focus collection hb arabama erzurum tulu a.ş. de (ki yetkili brc servisi) brc sıralı sistem taktırdım. Yaklaşık 1000 km kullandım.Herşey gayet güzel görünüyordu.(çok korktuğum arıza lambası falan da hiç yanmadı) Şehir içi yaklaşık 135 YKR (lpg litre fiyatı : 1510) , çalışması gayet güzel . herşey gayet mükemmel diye düşünürken şöyle bir sıkıntı ortaya çıktı;
    -araç seyehat halindeyken ve rölantide normal olarak çalışıyor. ancak arabada farlar,fan veya klima, teyp açıkken rölantide çalışırken devir saati göstergesi anlamsız bir şekilde 300 lere kadar düşüyor sonra 1000e kadar çıkıyor (bunu sürekli yapıyor yani inip çıkma olayını) hatta stop etme derecesine geliyor.
    bende bunun üğzerine bugün servise gittim. araçla seyahat halindeyken tekrar ölçüm yaptılar.. rölanti ayarıyla baya uğraştılar.. bazen 80-90 km yolculuk yaparken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, o sıkıntı çözüldü.. ama yukarda bahsettiğim problemimi çözemediler ve ford servisine danışalım deyip öylece bıraktılar.. bu arada benzinle aynı sıkıntının olup olmadığını kontrol ettiler.. araç benzindede en fazla bir veya iki kez devir saatindeki ibre oynamasından sonra ibrenin sabitlendiğini gördük ama lpg deki kadar değildi. (oynama aralığı)
    bu işin çözümü nedir lütfen yardım.. saygılarımla...



  2. #2

    Cevap: Focus Devir Saati ve Brc

    Benzinde rölanti devri geziniyorsa, bu LPG' de daha belirgin olur. Rölanti valfi, kelebek sensörü v.s. kontrol ettirip temizletmenizde fayda var.
    İyi günler.

    KAYBETMEK YOK

  3. #3

    Cevap: Focus Devir Saati ve Brc

    konuya olan duyarlılığınız için teşekküreler.. en kısa zamanda Rölanti valfi ve kelebek sensörünü kontrol ettirip durum hakkında tekrar yazarım.. bu arada aklınıza gelen durumla ilgili kontrol ettirmem gereken parça vs varsa lütfen paylaşın.. teşekkürler...

  4. #4

    Cevap: Focus Devir Saati ve Brc

    tekrar merhaba,
    bugün aracımı motor ustasına gösterdim. ve rölantide devir ibresinin sadece havalandırma seçeneklerinde buğu çözücüye ayarlandığında ve 2. kadenme ve yukarsında çalıştırıldığında ortaya çıktığını gördük. (2. kademe ve yukarsında ön cama ayarlandığında klima otamatik olarak belli aralıklarda çalışıyor.. buğuyu daha erken çözebilmek için) benzinde çok az hissediliyor ve LPG de durum biraz daha vahim.. o yüzden usta Rölanti valfi ve kelebek sensörünü kontrol etmeye gerek olmadığını herşeyin normal olduğunu söyledi.
    ama bu söylediklerim sadece yukardaki durum ve rölantide iken yaşanıyor..
    neyse sorum şu rölanti ayarı ile 2 gün önce BRC servisinde oynanmış ayarı baya bi arttılmıştı..( hatta usta ayarı o kadar arttırdıki rölantide çalışırken benzin sarfiyatı ile aynı maliyette olacağını söyledi)
    acaba ayar bu şekilde kalsın mı? yoksa gidip durumu anlatıp ilk haline mi getirteyim? hangisi daha mantıklı?

  5. #5

    Cevap: Focus Devir Saati ve Brc

    Ayar durduğu yerde rasgele arttırılmaz. Rölantide ve yükte benzin enjeksiyon sürelerine bakılarak ayar yapılacak. Anlattıklarınız ayarın düzgün yapılmadığını gösteriyor. Kalibrasyon ayarını serviste sıfırdan yaptırın. Araçta bir problem varsa zaten kalibrasyon ayarı tamamlanamayacaktır.

    KAYBETMEK YOK

  6. #6

    Cevap: Focus Devir Saati ve Brc

    değerli 2A Mühendislik,
    2-3 gün önce aracımı önce bir motor ustasına götürüp, bujilere, buji kablolarına, hava filtresine baktırdım. sonra kelebek denilen parçayı temizlettim (tam sökülmeden kısmi bir temizlik yaptı ama neyse..).. sonrada lpg dönüşümü yaptırdığımn yere gittim. sağolsunlar ilgilendiler.. ve rölanti dalgalanması için ince ayar yaptılar ve hissedilir derecede dalgalanma olayı çözüldü.. (hissedilir derecede diyorum çünkü tam anlamıyla geçmedi ve usta bunun focusların handikabı olarak tanımladı vs.. ) neyse ben bu kadarına razıyım deyip çıktım servisten.. ama şimdide aracım hissedilir derecede çekişten düştü.. benzinde sıkıntı yok. sadece lpg de. bazen 1. viteste kalkıştan 3-5 saniye içinde araç hiç hız kazanmıyor adeta yığılıyor.(hatta gaz pedalını sonuna kadar basıyorum hiç tepki vermiyor) ne zamanki devir saati 2500-3000 üzerine çıkıyor araç kendini o zaman toparlayabiliyor. baskı balatadan olabilir diye düşünüp test ettirdim (hani 2 veya 4. vitesde el fireni çekik halde kalkış olayı) normal dediler. zaten benzinde sıkıntı olmayınca direk lpg dediler. kısaca toparlıyım. araç özellikle 1 viteste (bazen 2. viteste yığılıp kalıyor. sanki yakıt bitmiş gibi. (bu arada kullandığım lpg den şüphelenip tamamen tank boşaldıktan sonra aygaz euro lpg koyup denedim aynı map denilen değerde 230 civarı.. bugün yine lpg dönüşüm yaptırdığım yere gidip durumu anlatacağım.. umarım düzelir.. sizin görüşlerinizide almak isterim..
    saygılarımla..

  7. #7

    Cevap: Focus Devir Saati ve Brc

    ustaya sıkıntıyı anlattım. basit bir ayar yaptı (sanırım "map ince ayar" kısmında "vites" bölümünü arttırdı) ve sorun şimdilik halloldu.. test sürüşüne beraber çıktık, sorun yok gibi. bir daha aynı sıkıntıları yaşamamam dileklerimle herese iyi günler.
    lpg de ısrarcı olamaya devam

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok