+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: LPG ye ilk gecis ile termostatin iliskisi?

  1. #1
    Merhaba benim BRC S-24 takili 2003 Palio Speedgearim var. Daha oncede mesajlar yazmistim.
    Benim merak ettigim sistemin ilk LPGye gecisi ile ilgili.
    Genelde sabahlari LPGye ilk gecisi belireyen motor suyu sicakliginin 40 dereceye ulasmasi oluyor.
    Benim merak ettigim, regulatore sicak suyun gelmesi ile termostat arasindaki iliski?
    Bildigim kadariyla termostat 80-90li derecelerde aciyor. 
    Araba LPGye ozellikle sabahlari soguk motor icin termostatin ilk defa acilmasindan biraz oncemi LPGye gecer. 
    Yani motor sogukken termostat kapali oluyor ve motor calistikca icerisinde hapsolan suyu isitiyor , bu durumda motora girmek icin radyatorden gelen borularda sirada bekleyen suda bundan etkilenerek isiniyor ve bu isinmadan regulator icerisindeki suda nasibini alarak isiniyor. Yani bu durumda tahminim daha termostat acilmadan araba LPGye geciyor. Ilk termostat acildiginda radyatorden regulatore dogru gelen soguk suyun LPGnin buharlasmasi icin bir dez avantaj olusturmasi muhtemel mi?
    Bir de LPGye 40 derece icin ilk gecisi hizlandirmak icin motor suyunun dolastigi sistemde ne gibi iyilestirmeler onerirsiniz?(ornegin motor suyunun degisitirilmesi, acma sicakligi biraz daha yuksek termostatin takilmasi, ilk gecis oncesi kalorifer sicaklik ayarinin soguga getirilmesi, radyatordeki havanin alinmasi, radyator suyuna katki konulmasi, arabanin onundeki hava girislerininkisin kapatilmasi vs...
    Ben arabayi genelde 10-12 km gibi kisa mesafelerde kullaniyorum. O yuzden LPGye cabuk gecmesi benim icin onemli..
    Calismalarinizda basarilar, iyi gunler...



  2. #2
    speedgear,
    termostatin tam olarak acma sicakligi 90 derece civarindadir.  soguk motorda termostat kapalidir. ve ilk calistirma anindan itibaren en fazla 1-2 dakikalik sure icinde motor sogutma suyu sicakligi 40-50 dereceye ulasir. bu sicaklik lpg icin yeterlidir. 
    termostat acincaya kadar, su kapali devre dolasir. bu kapali devreye radyator haric hersey dahildir. yani termostat sadece radyatore su gitmesini engeller. diger bolumlere motor calisir calismaz su gider.
    zannettiginin aksine, termostat gerek ilk calistirmada gerekse daha sonra, regulatore su gitmesini hicbir zaman engellemez....


    Edited by - roverci Tarih: 29/04/2006 23:10:01

  3. #3
    Sicak su beslemesi kalorifere giden hattan aliniyor. Bu hattaki su sicakligi 90 derece civarindadir. Hemen 1-2 dakika icerisinde kalorifere gelen suyun sicakligi bu degere ulasir. 
    Artik sicak havalar basladi. Motorun isinmasi kistaki gibi uzun surmeyecek.
    Aracinizi calistirdiktan sonra 1 dakika beklerseniz motor suyu sicakligi 50 dereceye ulasacaktir. 2500 devri gecmeden 1-2 kilometre icerisinde motor rejim sicakligina ulasir.
    Bu kullanim sekliyle gaza gecis sicakligini 30-35 dereceye dusurebilirsiniz. Ama dedigimiz gibi araci yumusak kullanmalisiniz ki yakit tuketiminiz artmasin.
    Ayrica regulator sicak su girisini kalorifere giden hattan degil de, ALBEA 1.2 lerde oldugu gibi tasma deposunun altindaki radyatorler irtibatli hattan almaniz ilave bir fayda saglayabilir. Bunu TOFAS seervisinde yaptirabilirsiniz.
    Iyi gunler.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok