+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan
1 2 3 SonuncuSonuncu
Toplam 26 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Lambda sensör arzası

  1. #1

    Lambda sensör arzası

    Opel Astra 2003 model araçta lpg sonrası oluşan lamda sensörleri arzası ile karşılaşan oldumu, normal midir ve gidermek için ne yapılmalıdır.
    Opel Astra Comfort 2003 model aracımda lpg takılmasından sonra Oksijen sensörü (Lamda) arızası oluşuyor, arza normal midir, gidermek için ne yapılabilir.



  2. #2

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Genellikle fakir karışım nedeniyle Lambda sensoru arızası verir.
    Kalibrasyon ayarlarınızı kontrol ettirmenizi ve hassas bir yol ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim .Sorun kalmaz.
    G.Prevazi

  3. #3

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Meraba yol bilgisayarında gaza geçince tüketim değerinin %25 kadar aniden artması zengin karışımla mı fakir karışımla mı gaz kullandığımı gösterir ve yakıt tüketimi mi ne yönde etkiler.Benzinden gaza geçince yol bilgisayarındaki tüketimin sabit kalması gerekmez mi..
    Alıntı GPrevazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genellikle fakir karışım nedeniyle Lambda sensoru arızası verir.
    Kalibrasyon ayarlarınızı kontrol ettirmenizi ve hassas bir yol ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim .Sorun kalmaz.

  4. #4

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Zengin olduğuna gosterir
    Enjektor debisini karşılamak için daha fazla açmaya gerek duyar .
    Tabi ki bu yol bilgisayara yansır .
    Aşağa yukarı aynı mertebe olmalı. Eşit olamaz ama bu kadar fark da olmamalı .
    G.Prevazi

  5. #5

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Sayın GPrevazi Bey önceki okuduğum bir başlık da Sayın Kadir Beyin tam tersini söylediğini gördüm yani yol bilgisayarında gazda %25 fazla ise bu Lpg de aracın zengin karışım olduğunu gösterir diyordu ben mi yanlış anladım acaba..Aşağıya Kadir Beyin yazısını aynen kobyalıyorum...

    [[[[[[[[Bütün araçlar veya aynı marka olup farklı modeller için tek bir reçete söylemek mümkün değil.Yolda sabit şartlarda benzin/gaz yaparak yol bilgisayarının anlık tüketim değerlerini hızlı bir şekilde kontrol edebilirsiniz. Aynı yolu aynı şartlarla gidebiliyorsanız, bir gün benzinle, bir gün gazla giderek ortalama yakıt tüketimlerini karşılaştırmak mümkün.
    Anlık yakıt tüketiminin diğer bir kontrolu rölantide yapılır.
    Anlık yakıt tüketimini sıfırlayın. Aracı benzinle çalıştırın. Anlık yakıt tüketiminin bir yerde sabitlenmesi. Rölantide devamlı artıyorsa araçta bir problem var demek. Anlık tüketimin sabitlendiği değeri not edin. Sonra tekrar sıfırlayın bu defa aracı LPG' de rölantide çalıştırın. Yine aynı şekilde anlık tüketimin sabitlendiği değeri benzindeki değerle karşılaştırın.
    LPG' de tüketim fazla ise araç zengin, düşük ise araç fakir karışımla çalışıyor demek.
    Rölantide aynı şartları (aynı yükleri) sağlamaya dikkat etmek gerekiyor. Örneğin Fan devreye girerse hesap bozulur. ]]]]]]


    Alıntı GPrevazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zengin olduğuna gosterir
    Enjektor debisini karşılamak için daha fazla açmaya gerek duyar .
    Tabi ki bu yol bilgisayarına yansır.
    Aşağa yukarı aynı mertebede olmalı
    Eşit olamaz ama bu kadar fark da olmamalı .

  6. #6

    Cevap: Lamda sensör arzası

    İfadeler farklı ama ikisinde de doğruluk payı var. Yol bilgisayarında 100 Km de kaç litre yakıt tüketildiği, enjektörlerin püskürtme sürelerine ve yapılan yola göre hesaplanarak görüntülenir. Sizin durumunuzda gaz enjektörleri daha uzun süre açık kalıyor, çünkü benzin enjeksiyon süresine göre araç LPG' de fakir bölgede kalmamak için daha fazla açık kalıyor. Yani benzinde 3ms enjeksiyon süresi gazda yetmiyor ve gaz enjektörleri 4 ms açıyor. Buna bakan yol bilgisayarı anlık tüketimi benzine göre yüksek gösteriyor. Oysa aracın LPG ayarı fakirde kalmış ve bu açığı enjektörleri daha fazla açarak kapatmaya çalışıyor. Özetlersek LPG kalibrasyon ayarı bozuk ve bu yol bilgisayarına anlık tüketimde artış olarak yansıyor. Tam tersi olsaydı (Benzinde 3 ms, gazda 2,5 ms) bu defa gazda anlık tüketim düşük çıkacaktı.
    Hesabınız anlık değil, ortalama yakıt tüketimine bakarak yapın ve yaptığınız km ile aldığınız gaz litresini karşılaştırmak suretiyle LPG ayarlarınız doğruluğu konusunda yaklaşık bir fikir sahibi olun.
    G.Prevazi

  7. #7

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Sayın Genci Bey, lpg ile yol yol alırken yakıt tüketiminin yol bilgisayarında daha yüksek göstermesi LPG enjektör süresinin daha az, yani haliyle daha fakir bir karışımı göstermemektemidir? yanılıyorsam lütfen düzeltin. benim kendi aracımda da Opis Servise aynı şikayetle gidip durum düzelmeyince, yetkili arkadaş'a LPG Püskürtme süresini (*) %7 arttırmasını rica ettim, işlemden sonra Şehiriçi 10,5 Litre/100 km ortalama Benzin sarfiyatı gösteren aracım, bu ayarla LPG'de 10,6 litre/100 km ortalama değer göstermeye başladı. ( benim ayar isteğimden önce LPG'de yol Bilgisayarım 13,2 Litre ortalamanın altına inmiyordu)

    kelimenin özü: Araç ECU'su yakıtı fakir gördüğü anda Enjektör süresini artırdığı için LPG'de de araçlar genelde fakir çalıştıkları için yol bilgisayarında tüketim değeri biraz yüksek gösteriyor.

    (*) Sequent 56 ayar programı ters orantılı çalışmakta, Enjektör süresinin arttırmak için - tuşuna basılmaktadır.( meraklı kullanıcılar için yazdım)

    Övünç Mocan

    Opel Vectra Elegance Active Select 2,200 cc
    BRC-Sequent 56

    Şehiriçi: 12,5 litre/100 km LPG yakıt tüketimi
    Şehir dışı : 7,6 Litre/100 km LPG yakıt tüketimi


    Alıntı GPrevazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İfadeler farklı ama ikisinde de doğruluk payı var. Yol bilgisayarında 100 Km de kaç litre yakıt tüketildiği, enjektörlerin püskürtme sürelerine ve yapılan yola göre hesaplanarak görüntülenir. Sizin durumunuzda gaz enjektörleri daha uzun süre açık kalıyor, çünkü benzin enjeksiyon süresine göre araç LPG' de fakir bölgede kalmamak için daha fazla açık kalıyor. Yani benzinde 3ms enjeksiyon süresi gazda yetmiyor ve gaz enjektörleri 4 ms açıyor. Buna bakan yol bilgisayarı anlık tüketimi benzine göre yüksek gösteriyor. Oysa aracın LPG ayarı fakirde kalmış ve bu açığı enjektörleri daha fazla açarak kapatmaya çalışıyor. Özetlersek LPG kalibrasyon ayarı bozuk ve bu yol bilgisayarına anlık tüketimde artış olarak yansıyor. Tam tersi olsaydı (Benzinde 3 ms, gazda 2,5 ms) bu defa gazda anlık tüketim düşük çıkacaktı.
    Hesabınız anlık değil, ortalama yakıt tüketimine bakarak yapın ve yaptığınız km ile aldığınız gaz litresini karşılaştırmak suretiyle LPG ayarlarınız doğruluğu konusunda yaklaşık bir fikir sahibi olun.

  8. #8

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Sayın mocan bende şöyle bir durum var rolantide lpg ye geçince tüketim değeri 0,8 den 0,7 ye düşüyor ama yolda yük altında ise benzinde 7,0 gösteren yol bilgisayarı şartları sabit tutarak gaza geçince aniden 8,5 lere fırlıyor. Senin dediğin gibi bir işlem yaparsam yoldaki durumunu düzeltmek için enjektör süresini açarsam bu defada rolantide çok fark çıkacak ortaya .Bu noktada yol ayarı dediğiniz ayar aklıma gelyor oradan nasıl bir oynama yapılabilir. Benim aracım dediğiniz gibi enjektör süresini - yönünde bir değişiklik yapıldığında ilk kalkışta ve harekette kasılarak kalkıyor + yönünde ne kadar açılırsa o kadar iyi kalkış yapıyor .. Yardımınız için şimdiden tşk.

  9. #9

    Cevap: Lamda sensör arzası

    Benzin veya LPG kullanan motorda, motor yönetim sistemi Lambda sondadan gelen bilgilere göre yanmayı stoikometrik oranda tutmaya çalışır. Benzinde bu oran 14.6/1 (1 kısım yakıt-14.6 kısım hava), LPG' de ise 15.6/1' dir. Yani normalde araç doğal olarak LPG' de daha fakir çalışır. Ancak aracın fakir çalıştığını gören Lambda Sonda hemen düzelt komutu vererek yakıtı artırır, motorun ayarlandığı rejimde çalışmasını sağlar. SEQUENT yazılımında sadece TONb' ye bakarak LPG' deki Benzin enjeksiyon süresinin (TONb), benzindeki TONb' ye göre biraz düşük ayarlıyoruz. Benzinde TONb 3,00 ms, gazda TONb 2,95) Böylece sonda yanmanın stoikometrik olduğunu görerek herhangi bir değişiklik komutu vermeyecek ve siz yol bilgisayarınızda yaklaşık aynı tüketim değerlerini göreceksiniz.
    Tabi bu ayarlar rölantide ayrı, yükte (yolda) ayrı yapılmalı.
    Araç benzinde rölantide iken TONb 3.00 ms ise, gazda TONb 2.95, araç yükte TONb 5 ms ise, gazda TONb 4,95ms yapılır. Yani 0.05 civarında benzine göre zenginleştirilir. Böylece karşılaşılması muhtemel fakir karışım nedeniyle arıza lambası yanmalarının önüne geçilir. Malum arıza lambası genellikle fakir karışım nedeniyle yanar. Zengin karışım nedeniyle arıza lambası yanmaz.
    Övünç Mocan' ın aracının ayarı denemeyle denk gelmiş. Bütün araçlar için aynı reçete olmaz. Aynı model araç bile olsa aynı neticeyi vermeyebilir. (Motorun durumu, aşınması, sübaplar, hava filitresi, sensörler v.s. gibi bir sürü etken var). Ancak sağlıklı bir yol bilgisayarı ve dikkatli bir göz Mocan örneğinde olduğu gibi fikir verebilir.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  10. #10

    Cevap: Lamda sensör arzası

    LPG'de tüketim değerinin artışının olmasına sebeb olanın yakıtın daha fakir olmasından kaynaklandığını düşünerek LPG'de püskürtülen yakıtın fazlalaştırılması sayesinde yol bilgisayarında oluşan farklılığın çözülebileceğini düşündüm Sayın Kadir Bey, aslında ikimizin söylediği şey aynı. ben sadece LPG de %10 fazla tüketim değeri gördüğüm için LPG'nin %7 oranında arttırılmasını ( püskürtülen yakıt miktarının ) talep ettim. dediğinizde sonuna haklısınız, bu herkesin aracı için tabii ki %7 olamaz. bununla beraber benim aracımda tam tuttu. tüketimden ve çekişten son derece memnunum.

    araştırmacı bir kullanıcı olarak Dinamometre Testinde aracımın benzinde 144 Beygir Gücü , LPG'de de 142 Beygir Gücü gibi müthiş değerler verdiğini ( burda müthiş olan değer LPG sisteminin başarısı/ bu da ancak brc ile oluyor) ve güç kaybının sadece %1,38 mertebelerinde yani önemsenmeyecek ve hissedilmeyecek kadar az olduğunu, akselerasyon testlerimde de benzin ve LPG'de aynı süreleri yakaladığımı , hem kullanıcılara hem de aracına LPG taktırmakta bu yüzden tereddüt eden kişilere duyurmak isterim.

    Alıntı 2A Mühendislik A.Ş. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzin veya LPG kullanan motorda, motor yönetim sistemi Lambda sondadan gelen bilgilere göre yanmayı stoikometrik oranda tutmaya çalışır. Benzinde bu oran 14.6/1 (1 kısım yakıt-14.6 kısım hava), LPG' de ise 15.6/1' dir. Yani normalde araç doğal olarak LPG' de daha fakir çalışır. Ancak aracın fakir çalıştığını gören Lambda Sonda hemen düzelt komutu vererek yakıtı artırır, motorun ayarlandığı rejimde çalışmasını sağlar. SEQUENT yazılımında sadece TONb' ye bakarak LPG' deki Benzin enjeksiyon süresinin (TONb), benzindeki TONb' ye göre biraz düşük ayarlıyoruz. Benzinde TONb 3,00 ms, gazda TONb 2,95) Böylece sonda yanmanın stoikometrik olduğunu görerek herhangi bir değişiklik komutu vermeyecek ve siz yol bilgisayarınızda yaklaşık aynı tüketim değerlerini göreceksiniz.
    Tabi bu ayarlar rölantide ayrı, yükte (yolda) ayrı yapılmalı.
    Araç benzinde rölantide iken TONb 3.00 ms ise, gazda TONb 2.95, araç yükte TONb 5 ms ise, gazda TONb 4,95ms yapılır. Yani 0.05 civarında benzine göre zenginleştirilir. Böylece karşılaşılması muhtemel fakir karışım nedeniyle arıza lambası yanmalarının önüne geçilir. Malum arıza lambası genellikle fakir karışım nedeniyle yanar. Zengin karışım nedeniyle arıza lambası yanmaz.
    Övünç Mocan' ın aracının ayarı denemeyle denk gelmiş. Bütün araçlar için aynı reçete olmaz. Aynı model araç bile olsa aynı neticeyi vermeyebilir. (Motorun durumu, aşınması, sübaplar, hava filitresi, sensörler v.s. gibi bir sürü etken var). Ancak sağlıklı bir yol bilgisayarı ve dikkatli bir göz Mocan örneğinde olduğu gibi fikir verebilir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok