+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: LPG li aracin silkelemesi( ACIIIIL YARDIM)

  1. #1

    aracim lpg ile calisirken silkeliyor... bu problem nedeni ile goturdugum tamircilerin yaptiklari ve degistirdikleri parcalar
    1. buji kablolari takim halinde degisti.
    2. bujiler degisti
    3. distributor kapagi degisti
    4. lpg beyini sifiri ile degisti


    HALA ARACIMDAKI PROBLEM GECMEDI CILDIRACAGIM




  2. #2
    Forumda, OTOGAZ KULLANICILARI ICIN KILAVUZ adinda bir konu acilmisti. Burada bir kere daha konuyu gundeme almakta fayda goruyoruz. anlatilanlar icerisinde sorunuzun cevabini bulabilirsiniz.

    COK YAKIYORSA 
        *  ILK OLARAK   1 LT  SU SISESINE BENZIN KONARAK ARACIN BENZINDE TUKETIMI  KONTROL EDILIR. BENZINDE COK YAKIYORSA, PROBLEM BENZIN SISTEMINDEDIR. BOSUNA GAZ DA PROBLEM ARANMAMALIDIR. BENZINDEKI PROBLEM HALLEDILDIGINDE GAZDAKI PROBLEM DE OTOMATIKMAN ORTADAN KALKACAKTIR. BENZIN SISTEMINDE TUM PROBLEMLER HALLEDILDIKTEN   SONRA GAZ KONTROLUNE GECILMELIDIR. UNUTULMAMALIDIR KI BENZINDE PROBLEM VARKEN GAZDAKI PROBLEMI COZMEK PEK MANTIKLI DEGILDIR. 
        *  ARAC YAG YAKIYORSA VE SU EKSILTIYOR ISE MOTORDA PROBLEM VAR DEMEKTIR. DOLAYISI ILE SADECE GAZI DEGIL BENZINI DE COK YAKAR 
    *  REGULATOR TAKILMADAN ONCE  TRIGER KAYISI DEGISMISSE TRIGER KAYISI  SENTE ATLAMIS OLABILIR .TRIGER KAYISI SENTE ARALIGININ FAZLA OLMASI,ARACIN  HEM GAZI HEM DE BENZINI COK YAKMASINA SEBEP OLUR. 
    SUBAPLAR FAZLA SIKILMIS VEYA GEVSEK OLABILIR. 
    ARAC REKTIFIYEDEN CIKMISSA MOTOR UST KAPAGI FAZLA TASLANMIS OLABILIR. FAZLA TASLANMISSA YANMA ODASI HACMI DARALIR VE HARARET YAPAR. HARARET YAPAN VE MOTORU ZARAR GOREN   ARABADA SADECE GAZ DEGIL BENZINI DE COK YAKAR. 
    BUJI VE BUJI KABLOLARI  ESKI ISE TAM ATESLEME YAPAMADIGI ICIN YANMAMIS GAZ CIKABILIR. DOLAYISIYLA COK YAKAR 
    * PLATIN VE ATESLEMESI PROBLEMLI  ISE GAZI  VE BENZINI TAM YAKMAZ VE   COK YAKABILIR. 
    KARBURATORE GIREN  HAVA MIKTARI GEREGINDEN FAZLA ISE YAKITI COK YAKAR. AYRICA; 
    MIKSER HAVA ALIYORSA GAZI COK YAKAR 
    *  REGULATORDEKI TAMIR TAKIMI  KALIN (GENELDE SONRADAN TAKILAN VE ORJINAL OLMAYAN YEDEK PARCADAN KAYNAKLANIR) ISE GAZ AYARI IYI YAPILAMAZ VE  COK YAKMAYA SEBEP OLABILIR. BU SEBEPLE  ORJINAL  YEDEK PARCA KULLANILMALIDIR. 
    LPG KACAGI OLABILIR. KACAK OLAN BOLGEDE GENELLIKLE  BUZLANMA OLUR. SAYET KACAK COK AZ ISE BUZLANMA YERINE TERLEME OLUR. 
    *  REGULATORE GELEN KALORIFER SUYU  YANLIS YERDEN ALINMIS VEYA SU GELISINDE PROBLEM VARSA  TAM ISINMA, DOLAYISIYLA  COK YAKMAYA SEBEP OLABILIR. 
    *  REGULATORDEKI HAVA AYAR VANASI COK ACILMIS OLABILIR. SAYET HAVA AYAR VIDASI COK AZ ACILDIGINDA VEYA KISILDIGINDA ARACTA ROLANTI DEGISME OLMUYORSA ARAC  BIRYERLERDEN HAVA ALIYORDUR. BU HAVA ALMA PROBLEMI DE GENELDE KARBURATOR ALT TAKOZU VEYA WESTINGHOUSE DAN KAYNAKLANIYORDUR. 
    * ARABA HARARET YAPMISSA, REGULATORUN SU TARAFI DEFORME OLMUS  VE GAZI TAM BUHARLASTIRMIYOR OLABILIR 
    * ARAC BENZINDE GAZ ANALIZ DEGERLERI IYI DEGILSE  PROBLEM BENZIN SISTEMINDEDIR. DOLAYISI ILE BU PROBLEM ORTADAN KALDIRILINCA OTOMATIKMAN GAZDA DA PROBLEM ORTADAN KALKACAKTIR. 
    * ARACTA HAVA AYAR VIDASI  VARSA (GENELDE ENJEKSIYONLU ARACLAR ICIN SOZKONUSUDUR)  KISILMASI GEREKIR 
    * KM TELI ARIZALI OLABILIR 

    ROLANTI PROBLEMI VAR ISE 
    * ARAC BENZINDE CALISIRKEN ROLANTIDE PROBLEM VAR MI BAKILIR. SAYET PROBLEM YOK ISE   GAZDAKI PROBLEM ICIN ASAGIDAKI SECENEKLER  INCELENIR :
    * REGULATOR VAKUMLU TIP ISE ARACTAKI VAKUM EMISI PROBLEM  OLABILIR. 
    * KARBURATOR KELEBEGI ARIZALI OLABILIR. BU DURUM   ARACIN ROLANTISININ  BOZULMASINA SEBEP OLABILIR VE COK YAKMA PROBLEMI GORULEBILIR. 
    * ARACTA MANIFOLD HAVA ALIYORSA  ARAC ROLANTI TUTMAZ 
    * BUJI VE BUJI KABLOLARI  ESKI ISE ROLANTI BOZULABILIR. 
    * KARBURATOR ALT TAKOZU HAVA ALIYORSA ROLANTI BOZABILIR. (YUKSELIR) 
    * KARBURATOR KELEBEGI ARIZALI ISE  (KELEBEK MILLERINININ BULUNDUGU YERDEN  HAVA ALIYORSA) ARAC ROLANTIDE DURMAZ VE COK YAKAR 
    * KITIN TAMIR TAKIMININ OMRU BITMIS OLABILIR (KIT TAMIR TAKIMLARININ KULLANIM  OMRU  ORTALAMA 50.000 KM DIR) 
    * REGULATOR ROLANTI AYARI   IYI YAPILMALIDIR. 
    * REGULATOR VAKUMLU ISE ARACTAKI VAKUM EMISI PROBLEMLI OLABILIR. 
    * ARACTAKI WESTINGHOUSE DA PROBLEM OLABILIR. 
    * REGULATORDEKI  DIYAFRAM PATLAK OLABILIR. REGULATOR  YETKILI SERVISLERE ACTIRILARAK KONTROL ETTIRILMELIDIR. 
    * DISTRIBUTORUN DIYAFRAMINDA PROBLEM VARSA ROLANTI BOZAR. 
    * ROLANTI AVANS AYARINDAN BOZULUYOR OLABILIR. 
    * REGULATOR ICINDE BIRIKEN KOSTIK AYDA BIR KEZ  BOSALTILMALIDIR. * BENZINDE ARAC ROLANTISI NORMAL DEGERLERINDE OLMALIDIR. 
    * REGULATOR SELEONOID VANASI KONTROL EDILMELIDIR. 
    * MOTOR DA HAVA CIKIS YERI VARSA O TIKALI OLABILIR. 
    * REGULATORE 12 VOLTTAN DUSUK VOLTAJ GELIYORSA ROLANTI PROBLEMI DOGABILIR. 

    ARAC KOKU YAPIYORSA 
    * TAMIR TAKIMINININ OMRU BITMIS OLABILIR. (OMRU 50.000 KM DIR). OMRU BITMIS ISE TAMIR TAKIMINI DEGISTIRIN. 
    * ARACINIZDA GAZ KACAK KONTROLU YAPTIRIN. 
    * EGSOZUNUZ  PATLAK  VEYA DELIK OLABILIR. 
    * ARABA HARARET YAPMISSA, REGULATOR  SU TARAFI DEFORME OLMUS  VE GAZI TAM BUHARLASTIRMIYOR OLABILIR 
    * RADYATORDE DELIK OLMASI VEYA TIKALI OLMASI   KOKUYA SEBEP OLABILIR 
    * ISTASYONDAN  ALINAN GAZ KOTU OLABILIR. ISTASYONUN DEGISTIRILMESI GEREKEBILIR. 
    * MANIFOLD CONTASINDAKI SU GIRISI ATESLEME ODASINA SU KACIRIYORSA ARACTA SU EKSILTIR VE HARARET YAPAR. 

    ARAC GAZDA KESIKLIK YAPIYORSA 
    * REGULATORUN ROLANTI DELIGI TIKALI OLABILIR. 
    * REGULATORUN SELENOID VANASI ARIZALI OLABILIR. 
    * ARABA TEKLIYORSA BUJILER VEYA BUJI KABLOLARI   KOTU DURUMDA OLABILIR 
    * ARABA GAZI KESIK KESIK ALIYOR SA YA KAGIT FILITRE TIKALIDIR YA DA SAMANDIRADA PROBLEM VARDIR. 
    * UZUN YOLDA KESIKLIK  YAPIYOR SONRA ACILIYORSA GAZ FILITRESI TIKALIDIR. 

    ARAC GEC CALISIYORSA 
    * ARAC GEC CALISIYORSA PLATINDE PROBLEM OLABILIR, KOMPRESORU DUSUK OLABILIR VEYA SUBAP AYARI IYI OLMAYABILIR. 
    * DISTRIBUTOR ARIZALI OLABILIR. 
    * BUJI VE BOBIN KABLOLARI ESKIMIS VEYA KALITESIZ OLABILIR. 
    * ATESLEME BUJILERI OMRUNU TAMAMLAMIS OLABILIR. 
    * AVANS AYARI IYI OLMAYABILIR 
    * REGULATORUN HAVA AYARI IYI YAPILMAMIS OLABILIR. 

    ARAC STOP EDIYORSA 
    * WESTINGHOUSE  DA KACAK VARSA  ROLANTI BOZULUR VE ARABA STOP EDEBILIR 
    * KARBURATOR HAVA ALIYORSA FREN YAPINCA ARABA STOP EDEBILIR. 
    * ARAC  HAREKET HALINDE IKEN  VITES BOSA ATILIP FRENE BASILDIGINDA  ARAC STOP EDIYORSA FRENLER KACIRIYOR OLABILIR 
    * KARBURATORLU ARACLARDA ARAC CALISIRKEN VITES BOSTA IKEN STOP EDIYORSA  HAVA FAZLA GELIYOR OLABILIR.. 

    DIGER PROBLEMLER 
    * TANKIN USTU BUZ TUTUYORSA  KACAK OLABILIR VEYA ORTAMIN SICAKLIGI ILE TANKIN BULUNDUGU YERIN SICAKLIK FARKI FAZLA OLABILIR. AYRICA TANK TERLIYORSA SAMANDRA ARIZALIDIR 
    *   KACAK OLAN BOLGEDE BUZLANMA OLUR 
    * ARABA HARARET YAPMIS VE RADYOTORDE SU KALMAMIS ISE   DIYAFRAM PATLAK OLABILIR. 
    * GAZ DEPOSUNDA  GAZ VAR AMA GAZ  BEYNINE ULASMIYORSA  SAMANDRA ARIZALI VEYA PISLIK TUTMUS OLABILIR. (SAMANDRA EMISI TEMIZLENEREK PROBLEM HALLEDILEBILIR. 
    *  YAKIT SECICI ANAHTAR YANMIS ISE  SARJ DINAMOSU BOZUK VEYA AKU FAZLA SARJ EDILMIS OLABILIR. 
    * ARAC COK HARARET YAPIYORSA, MOTOR CONTASI  KALITESIZ OLABILIR. 
    * ARAC YOKUS ASAGI VEYA BOS VITESTE  STOP EDIYORSA GAZLA BENZIN KARISIYOR OLABILIR. BENZIN GERI DONUS VALFI (CEKVALF)  TAKILMALIDIR. 
    *  ENDUKSIYON BOBINI AKIMI YUKSEK ISE  MEKSEFEYI YAKAR O DA PLATINI YAKAR (KARBURATORLU ARACLAR ICIN). BU DURUM ARACIN  BENZINDE  3.000 dev/dk DAN SONRA  PATIRTI YAPMASINA GAZDA CEKMEMESINE SEBEP OLABILIR. AYRICA ENJEKSIYONLU ARACLARDA BENZINDE IYI AMA GAZDA CEKMIYORSA EKSANTRIK MILI BOZUK OLABILIR.


  3. #3

    Cevap: LPG li aracin silkelemesi( ACIIIIL YARDIM)

    selam,
    tam da dediğiniz gibi araç rolantide çalışırken ya da boşta giderken frene basıldığında stop ediyor. Aracımın westinghouse unda problem var ''şsşsşs'' diye ses çıkartıyor...
    Araç 1981 model kadett d
    bu araca uygun westinghouse u nereden bulabilirim? kaç aydır arıyorum herkes farklı birşey söylüyor.Lütfen yardım edin aracı bu şekilde kullanmak hem benim, hem de toplum için risk...
    iyi çalışmalar...

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok