+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Nissan Pathfinder SE 3.3 VG33 Otomatik 4x4 1999 Normal Sistem Uygulaması - Başarılı

  1. #1

    Thumbs up Nissan Pathfinder SE 3.3 VG33 Otomatik 4x4 1999 Normal Sistem Uygulaması - Başarılı

    Aracıma uygulattığım BRC marka normal sistem ile ilgili deneyimlerimi ve sonuçları paylaşmak isterim. Uzunca bir süre araştırma yaptım ve aynı motoru kullanan hiçbir araçla ilgili detaylı bilgi bulamadım.

    Endüstri mühendisiyim araba meraklısıyım ve Ankara'da yaşıyorum.
    Nissan Pathfinder SE 3.3 VG33 Otomatik 1999 aracımı 3. el olarak aldığımda 2 sene önce üzerime alabilmek için LPG sitemini söktürmüştüm. Aracın çalışmasının düzgün olduğunu hatırlıyorum ki araç bakımsızdı.

    Aracımın motoru maximaların bazılarında ve infinity QX4 te kullanılan
    V6 12 valflı, 3.3 litre hacimli 168 hp gücünde olan 260 nm tork üreten düşük devirli düşük sıkıştırmalı ve dünya motoru olarak tabir edilen, düşük kaliteli benzinde de çalışabilen bir motordur. Aracım otomatik vitestir.

    Aracımda 14 cm lik gaz çeviricisi, dış tip 45 litre muhafazalı simit tüp çalışmakta. Rivayet edildiği üzere simit tüp ile ilgili oalrak Makina Mühendisleri Odasında hiçbir güçlükle karşılaşmadım ve onaydan geçtim. Ankara da IVedik oto sanayisine yakın bir iş yerim var. Yine aynı bölgede bir dükkanda uygulamayı yaptırdım, düzeltemeleri kendim aynı yerde yaptım.

    Normal sistemi uyguladğımızda 3 farklı sorunla karşılaştım ve çözümlerini paylaşacağım.

    1- Araçtaki gaz seviye göstergesi doğru göstermiyordu.

    -Kullanılan kablolardan birisi hatalıydı yeni kablo ile değiştirildi. Sorun çözüldü.

    2- Aracı teslim almadan önceki testlerde otomatik aracımın ani duruşlarda, yani otomatik vitesteki yük ani artış gösterdiğinde, hemen durmandan önce yada rölantideki hareketlerde stop ettiğini gördük. Rölanti titrek, aracın hızlanması tutuk ve hava emiş sesi var idi.

    -Usta başı ile birlikte incelediğimde gaz kelbeğine bağlanan ve mikseride taşıyan dirseğin kırılganlaştığı ve dağıldığı o nedenle kırık kısımdan MAF sensörünün ölçemediği fazla miktarda havayı çektiği yani fakir karışımla çalışmak zorunda kaldığını gördük. İlgili parçayı atarak yerine dizel kamyon motorlarının 8 cm iç çaplı radyatör hortumunu dirsek şeklinde uyguladım. Mikser gaz kelebeğine yakın bir pozisyonda yerleştirildi. Tüm sorunlar yok oldu, aracın çevikliği normale döndü, rölantideki düzensilik kaybodlu, en önemlisi otomatik vites aracın stop problemi giderilmiş oldu.

    3- Aracı teslim alıp 2 depo kadar kullandığımda çok yaktığını fark ettim. benzinde 100 km de 13 litre tüketirken gazda 17 litre tükettiğimi ölçtüm.
    3. tankı aynı pompadan doldurduğumda (tank 38 litre kadar alabiliyor) gaz ayarını değiştirdim. ZAten sistem çok basit olduğundan gaz vanasını çeyrek tur kadar kısarak kontrol ettim.Çekişte zayıflama olmadığını gördüm. Şu ana dek 1000 km yol yaptım. 100 km yol için 15,5 litre değeri ölçüyorum.

    Sonuç ve görüşlerim:

    Bilgi ile yapılan her iş başarıya ulaşır. Kulaktan dolma bilgilerle işler başarıya ulaşamaz. Ön yargılara ve belirsizliklere neden olur. Örneğin ben aracımda düzensiz çalışan motorlarda görülen geri tepme yada patlama sıkıntısını hiç yaşamadım.

    Şahsi fikrim büyük motorlu düşük sıkıştırmalı, tork değerlerini düşük devirlerde veren bir eski teknoloji motorlarda normal sistem de başarılı olur. Yeterki uygulayanlar iş iyi yapsın ve kullanılan malzeme kaliteli olsun. Eğer aracını yeni nesil küçük hacimli yüksek sıkıştırmalı az silindirli yüksek güçlü ve yüksek devirli ise modern sıralı sistemler kullanın. Uyum için gereken ideal ayarları ancak dijital ortamda yapabilirsiniz. Arcımın çekişi 200 bin km deki enjektörler ve motor içinde birikmiş olan kurum nedeniyle benzine göre LPG de daha iyi. Akıcılığı daha iyi, sesi daha az. Daha temiz bir yakıt kullandığım için vicdanım daha rahat ve en güzeli çevreye verdiğim zararın daha az olduğunu düşünürken dağ taş tepe gezmek daha keyif verici. Gidilen birim yol başına tüketilen gaz miktarı benzine göre fazla da olsa (gazın birim hacminin enerji miktarı daha az olduğu için) fiyat farkı sayesinde her gün 7 ytl kadar tasarruf ediyorum ve 4 ay içerisinde yada 6000 km sonunda sistem kendisini amorti etmiş olacak.

    Bilginize...



  2. #2
    ankaradan bursaya gidip döndük. giderken ortalama hızımız ~105 km, dönerken ~85 km idi.
    hız sabitleyici kullandık ve aracı hiç sıkıştırmadık. giderken 100 km de 16.5 litre tüktmişiz. eskişehirden sonra hızımız 90 civarına düştü, tüketim değeri bursada yaptığım ölçümle 12.8 litreydi. dönerken ise 10.2 litre ile neredeyse benzine eş tüketim değeri elde ettim. aynı yolda daha önceden bu aracın aynı hızdaki benzin tüketimi 9.5 litre civarındaydı.(bir diğer değişiklik ise yol lastiği kullanmam. bu araçta benzin tüketiminde önceden 1 litre civarı azalma sağlıyordu)

    bir ufak problemden bahsetmek istiyorum. yeni hava filtresi taktım, ancak bu filtre eskisinden daha ince kağıttan yapılmış. rölantide düşüklüğe neden oldu ve özellikle otomatik olduğundan rölantide kalkarken çok titriyor. filtre kirlenip rengiş değiştikçe bu sorun azalmaya başladı. sanırım gaz ayarı kirli filtreye göre yapılmış uygulama esnasında. aynı zamanda tabiki hava soğuk idi şimdi ise ısındığından fark oluşuyor.

  3. #3

    Thumbs up Cevap: Nissan Pathfinder SE 3.3 VG33 Otomatik 4x4 1999 Normal Sistem Uygulaması - Başarılı

    aracımın durumu konusunda bilgi vermek istedim ve bazı iyileştirmeler yaptım.geçen sene taktırdığım yer garip bir mikser kullanmış idi. ortasındaki deliği 2.6 cm ve dış kenarı 5.7 mm idi. oysaki emme manifoldunun borusu 6.5 mm. yani üst devirde hava girişini oldukça kısıtlayan bir tasarım. ben yeni bir mikser satın aldım. dış kenarı hortumun içinde sıkı sıkı basarken ortadaki boşlu 3.7 cm. delikler ise daha çok ama daha ufak.

    ikinci olarak aracımda özellikle yeni hava filtresi varken yada hava soğuduğunda aracın motor ısısından bağımsız bir silkeleme yada istop etme sorunu vardı. (Nissan marka yeni buji kablolarını 150 dolar verip Türkmenistandan getirttim) özellikel kaldırım taşı gibi birşey çıkarken istop ediyordu gazdan ayağımı çekince. oysaki üst devirlerde arabanın gidişinde sorun yoktu. benzinde ise her iki halde de mükemmel vaziyetteydi. tüketim iki yakıttada düşük ve egzos dumanı temiz.

    uzun süredir aklımda olan bu sorunu çözmek için motoru tekrar inceledim .LPG bağlantılarına ve motorun kendi bağlantılarına baktım baktım.

    araç motor V şekilinde 3+3 silindir şeklinde. pozitif karter havalandırması yapan hortumların doğal olarak iki adet olduğunu ve yan yana MAF sensöründen sonra emme manifolduna bağlı olduklarını, aynı zamanda miksersiz LPG hortumunun ise bu iki hava çıkışının ortasına denk gelecek şekilde az yukarı takıldığını gördüm. teorime göre araç rölantiye düştüğünde kelebek kapanıp otomatik olarak olması gerektiği yere açılıncaya kadar(araç otomatik olduğu için) motor çekişi sürdürüyor fakat kelebek kapandığından anlık olarak motor olan hava/lpg akışı kesiliyordu. buraya kadar güzel.

    motor ihtiyaç duyduğu havayı PCV den (karter havalandırması) karşılar çünkü rölantide güç gerekmemektedir, şaşkın mı desem salak mı desem montajcı eleman V motorun 3 silindirine gidecek şekilde konumlandırdığı ikinci LPG hortumu nedeniyle aracın anlıkta olsa güçsüz(yakıtsız)kalmasına neden olmuş gibi göründü. bende üstteki lpg hortumunu 1 numaralı pozitif karter havalandırması hortumunun yerine taktım. LPG deliğine ise PCV yi taktım. bu şekilde lpg filtreye yakın yani iki PCV çıkından önce ve her ikisine de LPG gönderebilecek şekilde bağlanmış oldu.

    yaptığım kısa teslerde ani gaz ver gaz çek lerde silkeleme yada istop olmadı. kaldırıma çıkarken aniden gaz verip çekmelerde de sıkıntı yaşanmadı. geri geri az ga zile ani kalkışlarda ve ani gazı bırakmalarda da sorun yaşamadım. şimdi sıra yol denemlerine geldi bakalım ne olacak. ancak ben sorunu çözdüğümü düşünüyorum. şu haliyle motorun devirlenme şekilde benzinli haline çok benzedi.

    ilk fırsatta fotoğraf çekip koyacağım.

  4. #4

    Cevap: Nissan Pathfinder SE 3.3 VG33 Otomatik 4x4 1999 Normal Sistem Uygulaması - Başarılı

    Seviye ledlerim bozuldu yağmurlu bir günden sonra. Sürekli 4 ışık göstermeye başladılar. 5 tank boyunca düzlemesini bekledim sonuç aynı. Aldığım yere gittim ANKARA LPG adında bir yer. Sanıyorumki yetkili bayi bile değiller. Herzamanki lakayıtlıkları ile şamadıradandır yapacak birşey yok bunlar böyle simit tank değilmi of of herkes şikayetçi lafları gevelediler. Sahibi zaten ilgilenen biri değil ortalarda görünmez dükkanın. Yukarıda anlattığım üzere fenalık geçirip kendim düzeltmiştim montaj sorununu o zamanda elektrik sistemi bozuk buji kablosu bozuk ayakları yapmışlardı. Şimdi canavar gibi çalışıyor olmadığı kadar verimli sistem.

    Bende az önce başka biryerde cepten ödeyip ışıkları yaptırdım. Sorun ıslanan depo üzeri göstergesindeymiş. Yeni BRC marka gösterge ile 60 ytl ye mal oldu. Satış sonrasında gerilmek sorunlarınız ile ilgilenmediklerini görmek istemiyorsanız ANKARA LPG den uzak durun. Bilginize. Esnaflık bu değil. Garantiyi bile boşverdim insan bakar da bu bozuk der. Eğilip bakmaya bile üşeniyorlar.

    Bu arada geçen haftalarda MOCAN oto ile tanıştım ve ilgilerinden güler yüzlerinden ötürü çok memnun kaldım. ayar yaptırmıştım. İşleri ve şansları açık olur hep umarım.

+ Konu Cevaplama Paneli

Benzer Konular

  1. Otomatik vitesli araçlara LPG uygulaması
    By Övünç Mocan in forum ÖNCE BURAYA...!
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj : 16.11.2008, 11:55
  2. Mazda6 Lpg Uygulaması
    By Ferazdak in forum MAZDA
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 20.10.2007, 23:31
  3. Değerler normal midir?
    By madisom in forum TÜKETİM
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 27.09.2007, 09:24
  4. Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 21.07.2007, 14:22
  5. Cevaplar: 1
    Son Mesaj : 01.06.2007, 21:24

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok