+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 10 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BRC ECU Hakkında

  1. #1

    BRC ECU Hakkında

    Merhaba.

    Nette gezerken, şöyle bir yazı ile karşılaştım.

    BRC'de durum nedir acaba? Yada yazının doğruluk payı??

    Reklam olmaması açısından markayı yazmıyorum.

    XXXX'in ECU su nu istersen herşeyden bağımsız olarak (standalone) kullanabiliyorsun [diğer tüm LPG sistemlerinin ECU ları böyle çalışıyor], istersen benzin ECU sunun mappinglerini kullanıp sadece aradaki farkı hesaplayıp manuple edilmiş yeni sinyali LPG enjektörlerine gönderebiliyor. Bu neden önemli? Şundan...

    Aracın orjinal benzin ECU su benzin püskürtme değerlerini hesaplarken birçok sensörden gelen veriyi işleyerek o anki en uygun püskürtme süresini hesaplayıp hazırdaki mapingteki değeride göze alarak enjektör sinyalini oluşturup enjektörlere gönderiyor. Kısacası çok daha detaylı ve üzerinde yıllarca çalışılmış ARGE nin sonucu oluşan bir verinin üzerinden işlem görmüş oluyorsunuz.
    Oysa LPG kitlerinin ECU ları (XXXX hariç -ki BRC'nin de hariç olduğu söyleniyor) bu sinyali oluşturmak için ustaların kalibrasyon adını verdikleri, benzin ECU sundan gelen sadece birkaç duruma ilişkin veriyi alıp kopyalayarak ona uygun farkı arıza lambası sönene kadar arttırıp eksilterek sadece o anki şartlara ilişkin o da tamamen rastlantıya dayalı bir püskürtme haritası oluşturuyorlar. Eğer onlar okuma dedikleri işlemi yaparlarken

    - Hava sıcaksa benzin ECU su ona uygun olan sinyali oluşturuyor. Dolayısı ile arabanız kış gelince saçmalayacak demektir.
    - Eğer düz eğimsiz yolda okuma yaparlarsa bu seferde motordaki yük az oalcağından püskürtme süresi ona uygun hazırlanacaktır, bu da tersi durumda sorun yaşayacağınız anlamına gelir.
    - Yükü hiçbir zaman simule edemezsiniz. Bunlar yük olması için klimayı farları falan açıyorlar. Dolayısı ile motordaki yük onların açtığı ıvır zıvırdan daha fazla olduğunda gene sorun olacak demektir. Kalkışlarda tekleme, hızlanmada isteksizlik, yüksek devirlerde benzine geçme vs vs vs..

    Kısacası her şartı tek tek hesaplayabilme şanslarının olmadığı basit ve yetersiz bir yazılım ile yola çıkmış oluyorsunuz.

    Alternatifi ne?

    Benzin ECU su tüm şartlarda ne yapacağını zaten aldığı bir sürü veri ile ayrıntılı olarak hesaplıyor. Peki benzin ile LPG arasındaki yanma sonucu ortaya çıkan enerji farkını hesaplayıp sadece gerektiği kadar (+%17 lt) eklemeyi yaparak hazır benzin mapinglerini kullanırsınız olur biter. Böylelikle hem ondan (10) fazla sensörden gelen verileri işlemiş, hemde yıllarca o motor üzerinde çalışılarak hazırlanmış olan ayarları kullanmak sureti ile en az risk ile işinize devam etmiş olursunuz. Hemde ustaların eline kalmamış ve doğruluğundan emin olduğunuz, milyonlarca arabada kullanılan bir yazılımı kullanıyor olursunuz.



  2. #2
    Alıntı ozi1986 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba.

    Nette gezerken, şöyle bir yazı ile karşılaştım.

    BRC'de durum nedir acaba? Yada yazının doğruluk payı??

    Reklam olmaması açısından markayı yazmıyorum.

    XXXX'in ECU su nu istersen herşeyden bağımsız olarak (standalone) kullanabiliyorsun [diğer tüm LPG sistemlerinin ECU ları böyle çalışıyor], istersen benzin ECU sunun mappinglerini kullanıp sadece aradaki farkı hesaplayıp manuple edilmiş yeni sinyali LPG enjektörlerine gönderebiliyor. Bu neden önemli? Şundan...

    Aracın orjinal benzin ECU su benzin püskürtme değerlerini hesaplarken birçok sensörden gelen veriyi işleyerek o anki en uygun püskürtme süresini hesaplayıp hazırdaki mapingteki değeride göze alarak enjektör sinyalini oluşturup enjektörlere gönderiyor. Kısacası çok daha detaylı ve üzerinde yıllarca çalışılmış ARGE nin sonucu oluşan bir verinin üzerinden işlem görmüş oluyorsunuz.
    Oysa LPG kitlerinin ECU ları (XXXX hariç -ki BRC'nin de hariç olduğu söyleniyor) bu sinyali oluşturmak için ustaların kalibrasyon adını verdikleri, benzin ECU sundan gelen sadece birkaç duruma ilişkin veriyi alıp kopyalayarak ona uygun farkı arıza lambası sönene kadar arttırıp eksilterek sadece o anki şartlara ilişkin o da tamamen rastlantıya dayalı bir püskürtme haritası oluşturuyorlar. Eğer onlar okuma dedikleri işlemi yaparlarken

    - Hava sıcaksa benzin ECU su ona uygun olan sinyali oluşturuyor. Dolayısı ile arabanız kış gelince saçmalayacak demektir.
    - Eğer düz eğimsiz yolda okuma yaparlarsa bu seferde motordaki yük az oalcağından püskürtme süresi ona uygun hazırlanacaktır, bu da tersi durumda sorun yaşayacağınız anlamına gelir.
    - Yükü hiçbir zaman simule edemezsiniz. Bunlar yük olması için klimayı farları falan açıyorlar. Dolayısı ile motordaki yük onların açtığı ıvır zıvırdan daha fazla olduğunda gene sorun olacak demektir. Kalkışlarda tekleme, hızlanmada isteksizlik, yüksek devirlerde benzine geçme vs vs vs..

    Kısacası her şartı tek tek hesaplayabilme şanslarının olmadığı basit ve yetersiz bir yazılım ile yola çıkmış oluyorsunuz.

    Alternatifi ne?

    Benzin ECU su tüm şartlarda ne yapacağını zaten aldığı bir sürü veri ile ayrıntılı olarak hesaplıyor. Peki benzin ile LPG arasındaki yanma sonucu ortaya çıkan enerji farkını hesaplayıp sadece gerektiği kadar (+%17 lt) eklemeyi yaparak hazır benzin mapinglerini kullanırsınız olur biter. Böylelikle hem ondan (10) fazla sensörden gelen verileri işlemiş, hemde yıllarca o motor üzerinde çalışılarak hazırlanmış olan ayarları kullanmak sureti ile en az risk ile işinize devam etmiş olursunuz. Hemde ustaların eline kalmamış ve doğruluğundan emin olduğunuz, milyonlarca arabada kullanılan bir yazılımı kullanıyor olursunuz.

    Bu yazi baştan aşağıya yanlıştır, cahil cühela birinin yarım yamalak bilgilerini gece gördüğü rüyalara eklemesiyle yazmış olduğu bir yazıdır.Yazının içerisindeki hiçbir fikir, hiçbir teori doğru değildir etkilenmeyiniz.

    Murat ŞEHİRLİOĞLU
    EE Yük. Müh.

  3. #3

    Thumbs up

    Evet çok doğru
    Alıntı msehirlioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu yazi baştan aşağıya yanlıştır, cahil cühela birinin yarım yamalak bilgilerini gece gördüğü rüyalara eklemesiyle yazmış olduğu bir yazıdır.Yazının içerisindeki hiçbir fikir, hiçbir teori doğru değildir etkilenmeyiniz.

    Murat ŞEHİRLİOĞLU
    EE Yük. Müh.

  4. #4
    Mmm.

    Peki aksi nedir?

    Çalışma mantığı yani?

    Aracın ECU'su ile eş zamanlı mı çalışıyor,yoksa ayrı mı?

    Peki doğrusu nedir? BRC sıralı sistem enjeksiyon stratejisi nasıl çalışır? Bizi aydınlatır mısınız?

    Peki o zaman nasıl çalıştığını burda anlatın lütfen. Plug&drive yazılımıyla MY07 ECU'sunun çalışma şekli nedir? Nasıl çalışır? Püskürtme hesaplarını nasıl yapar? Ben bunun cevabını cidden merak ediyorum.

  5. #5
    Benim mesaj başka arkadaşlarla karışmış

    Forum bozuk mu acaba?

    bfleo arkadaşımızın yazdığı kısım içinde yer alan:

    Mmm.

    Peki aksi nedir?

    Çalışma mantığı yani?

    Aracın ECU'su ile eş zamanlı mı çalışıyor,yoksa ayrı mı?


    bana ait idi..

  6. #6
    Prensip olarak Gaz ECU' su benzin ECU' sundan gelen benzin enjeksiyon sinyalini online olarak gaz lisanına tercüme eder.
    Benzin ECU' su devamlı devrededir ve bu ECU tarafından üretilen Ti-benzin püskürtme süresini (bir sürü sensörden veri alınarak üretilen sinyaldir) paylaşır. Benzin ECU' sundan çıkan püskürtme süresine göre RPM, TPS ve MAP sinyalleri dikkate alınarak bir gaz miktarı hesaplanır. Bu gaz miktarı ayrıca gaz basıncı ve sıcaklığına göre gaz ECU' su tarafından yeni bir düzeltmeye tabi tutularak nihai gaz püskürtme süresi olarak gaz enjektörlerine gönderilir.
    Değişen yol ve motor yüklerine, yanmanın stoikometrik olup olmadığı devamlı benzin ECU' su tarafından izlenip gerekli düzeltmeler yapıldığından, bu düzeltmeler anında gaz enjeksiyon süresine de yansıtılmaktadır.
    İşin özet olarak genel çalışma prensibi budur.
    Bütün programlar benzin enjeksiyon sürelerinden faydalanır. Ancak fark gaz enjektörlerinin bir benzin enjektörü gibi çalışıp çalışmadığına bağlı olmaktadır. Anında aynı tepkiyi verip, kısa sürede açıp kapama yapabilmelidir. Markalar arasındaki fark bu noktada ortaya çıkmaktadır. Piyasada çoğu markada kullanılan soleniod vanadan uydurma sözde gaz enjektörleriyle bunu gerçekleştirmek mümkün değildir. Bu nedenle bu tür enjektöre sahip markalar herhangi bir otomotiv firması tarafından onaylanmamıştır. Çünkü emisyon testlerini geçmesi, Euro-4 standartlarını tutturmaları mümkün değildir. Bir diğer önemli hususta enjektörlerin her açma kapamada aynı miktarda yakıtı püskürtüp püskürtmediği veya uzun kullanım sürelerinde aynı tutarlılığı ve hassasiyeti gösterip göstermediğidir. Bu nedenle bizim sloganımız "KALİTEYİ ZAMAN BELİRLER" olmuştur..

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  7. #7
    ilk yazıyı yazan arkadaş da bu yazdığınızdan farklı birşey yazmamış ki dikkatli okumadınız heralde.

  8. #8
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk yazıyı yazan arkadaş da bu yazdığınızdan farklı birşey yazmamış ki dikkatli okumadınız heralde.
    Sizin sorunuzu alalım o zaman iyi çalışmalar

  9. #9

    Cevap: BRC ECU Hakkında

    benimki o marka

  10. #10

    Cevap: BRC ECU Hakkında

    "Prensip olarak Gaz ECU' su benzin ECU' sundan gelen benzin enjeksiyon sinyalini online olarak gaz lisanına tercüme eder.
    Benzin ECU' su devamlı devrededir ve bu ECU tarafından üretilen Ti-benzin püskürtme süresini (bir sürü sensörden veri alınarak üretilen sinyaldir) paylaşır. Benzin ECU' sundan çıkan püskürtme süresine göre RPM, TPS ve MAP sinyalleri dikkate alınarak bir gaz miktarı hesaplanır. Bu gaz miktarı ayrıca gaz basıncı ve sıcaklığına göre gaz ECU' su tarafından yeni bir düzeltmeye tabi tutularak nihai gaz püskürtme süresi olarak gaz enjektörlerine gönderilir."

    Ilk yazıdaki son paragrafla bu cevap zaten örtüşmüyor mu? Sanırım kelimelere takılmış insanlar...

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok