+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BRC CNG dönüşümü!!!

  1. #1

    Lightbulb BRC CNG dönüşümü!!!

    Merhabalar.

    Benim merak ettiğim ve faydalı olacağını düşünsüğüm bir konu aslında.

    Nitekim bugünlerde sıkça ortalıkta söylenmeye, haber olmaya başladı. CNG(Doğlagaz)araç projeleri...

    1)BRC bu yeni yakıt için sistem üretiyor mu?
    2)Üretmiyorsa üretmeyi düşünüyor mu?
    3)Bu sistemin sizce avantajları, dezavantajları nelerdir?
    4)Son olarak bu sistem sizce ne zaman yaygınlaşmaya başlayacak ve Türkiyede CNG uygulaması yapan firmalar mevcut mu?



  2. #2
    CNG kitleri uzun yıllardır, LPG kitleriyle birlikte üretiliyor vegeliştiriliyor. Biz CNG dolum istasyonları olmadığı için bu kitleri getirmiyoruz. Konuyla ilgili geniş bilgi ana sayfamızda HABERLER -SENEXPO FUARI bölümünde mevcut.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  3. #3
    yazıyı derleyen arkadaşların ellerine sağlık. çok güzel olmuş.

  4. #4
    Sanırım bu makale size yardımcı olur
    faruk sevgili



    2A MÜHENDİSLİK A.Ş. FUAR BASIN BÜLTENİ

    Bu sene birincisi düzenlenen LPG-CNG fuarında BRC Türkiye olarak yeralıyoruz. Fuarda araçlarda alternatif yakıt olarak LPG ve CNG kullanmak için gerekli dönüşüm ekipmanlarını, LPG ve CNG istasyonlarında kullanılan pompa ve dispenserleri sergiliyoruz. Ayrıca yakında LPG’ li olarak pazara sunulacak ve LPG dönüşümü BRC kitleri kullanılarak yapılmış Japon DAIHATSU TERIOS aracı ziyaretçilere tanıtıyoruz.

    FUARDA YERLİ-YABANCI ÇOK SAYIDA LPG MARKASI VAR ANCAK OTOMOBİL FİRMALARINCA GARANTİLİ OLARAK SATILAN LPG’ Lİ ARAÇLARDA SADECE BRC KİTLERİ VAR. BUNUN SEBEBİ NEDİR? NEDEN BRC, DİĞERLERİNDEN NE FARKI VAR?

    BRC otomotiv firmalarına LPG ve CNG dönüşümü için gerekli orijinal ekipmanları üreten bir dünya markası.
    2A Mühendislik BRC’ nin Türkiye Tek yetkili distribütörü olarak aynı misyonu ülkemizde sürdürüyor.
    Bu nedenle ülkemizde otomobil firmalarının alternatif yakıt projelerine ayrı bir önem veriyor ve bu çalışmalara, ekipman temin ediyor, teknik destek, montaj ve servis hizmetleri sağlıyoruz.
    Avrupa’ da olduğu gibi ülkemizde de otomobil firmalarının BRC’ yi seçmeleri bir tesadüf değildir.
    Yaygın bir servis ağı, otomobille teknolojik uyum gösteren gelişmiş ileri teknolojiye sahip ekipmanlar, satış sonrası teknik destek, eğitim ve hızlı bir lojistik hizmet ülkemizde 2A’ nın tercih edilmesini sağlayan başlıca nedenlerdir.
    Ülkemizde sıfır kilometrede garantili LPG’ li araçların pazara sunulmasında önce TOFAŞ FIAT’ la yola çıktık. Sıfır araçlara LPG dönüşümünde FIAT servislerine teknik destek ve lojistik hizmetleri verdik. Bunu CHEVROLET ve PROTON izledi. Şimdi de JAPON DAIHATSU ile yola devam ediyoruz. Sıfır kilometrede DAIHATSU garantili LPG’ li TERIOS’ lar pazara çıkıyor.
    Otomobil firmalarının LPG’ li araçlara benzinli araçlarla aynı garantiyi vermeleri otogaz sektörüne büyük katkı sağlamıştır. Bu uygulamalar LPG’ den tedirginlik duyan insanlara güven vermiş, bu markaların dışındaki araç sahipleri de gönül rahatlığıyla LPG dönüşümünü tercih etmeye başlamıştır.
    Otogaz sektörünün önünü açan bu yaklaşımlarından ötürü sözkonusu otomotiv firmalarına, destek veren otogaz dağıtım firmalarına teşekkürü bir borç biliyoruz.
    Ürün kalitemizle, yaygın servis ağımızla bu oluşuma katkıda bulunmaktan bizde 2A olarak büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz.
    Ekonomik ve çevreci bir yakıt olarak LPG’ yi düşünen insanlarımıza da marka tercihlerini yaparken sadece fiyata bakarak değerlendirme yapmamalarını, daha sonra pişmanlık duymamaları için otomotiv firmalarınca onaylanmış ürünleri tercih etmelerini önemle duyuruyoruz.

    DOĞALGAZIN OTO YAKITI OLARAK KULLANILMASININ AVANTAJLARI-DEZAVANTAJLARI? DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE DURUM?
    Doğalgaz dünyada hem çevreci, hemde ekonomik olması nedeniyle özellikle tercih edilen, teşvik edilen alternatif bir yakıt. Azalan petrol arzı, artan fiyatlar doğalgaza yönelimi hızlandırmıştır.
    Ülkemizde ise çevreci özelliklerinden ziyade ekonomik sebeplerden ötürü alternatif oto yakıtı olarak kullanılmasına yönelik yoğun bir talep yaşanmaktadır. Bu talebe kısa sürede cevap verilmesinin önünde bazı engeller mevcuttur.

    Bu engellerden birincisi ve en önemlisi oto yakıtı olarak kullanılacak doğalgaza getirilen haksız ÖTV’ dir. Öncelikle bu ÖTV’ nin kaldırılması gerekmektedir.
    İkinci engel doğalgaz istasyonlarının kurulum maliyetlerinin yüksek olması ve sözkonusu ÖTV nedeniyle istasyona yapılacak yatırımların amortisman süresinin uzun olmasıdır.
    Ekonomik yakıt kullanmaya hazır büyük bir müşteri potansiyeli var, fakat bu araç sahiplerinin ikmal yapabileceği istasyonların açılmasını engelleyen ekonomik zorluklar var.
    Sözkonusu haksız ÖTV’ nin kaldırılmasıyla oto doğalgazın önündeki engeller kaldırılmış olacak ve petrol türevleri içerisinde en temiz ve en çevreci bir yakıt olan doğalgazın hızlı bir şekilde hayatımıza girmesi mümkün olacaktır.

    CNG (SIKIŞTIRILMIŞ DOĞALGAZ) HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR

    1- DOĞALGAZ DOLUMU NEREDE YAPABİLİRİM?
    Şu anda Ankara’ da 1 tane CNG dolum istasyonu var. İstanbul’ da 3 istasyon vardı kapandı. Yakınlarda bir tanesi (BAYRAMPAŞA) yeniden açıldı. Doğalgaz dağıtım işlerinin özelleştirmeleriyle birlikte dolum yapılabilecek istasyon sayısı artacak. Şirketimiz yabancı ortağımızla birlikte 20 ilde CNG istasyonu açacak.

    2- ARACIM LPG’ Lİ, DOĞALGAZA DÖNÜŞTÜREBİLİR MİYİM?
    LPG’ li aracın sadece RAIL-ENJEKTÖRLER ve ANAHTAR gibi elemanları kullanılabilir. Onun dışındaki Tank, borular, regülatör değişecek. CNG 250 bar basınçta GAZ olarak depolanır. 30 Bar’ lık LPG tesisatı bu basınca uygun değildir.

    3- ARACIMA KAÇ LİTRELİK TANK KONABİLİR? NE KADAR GAZ ALIR? KAÇ KM YAPAR?
    Standart 60 lt. LPG tankı konabilen bir araca 70 Litre CNG tankı monte edilebilir. Dolu LPG tankıyla, dolu CNG tankı yaklaşık aynı ağırlıktadır. Çünkü LPG sıvı olarak depolanırken CNG gaz halinde depolanmaktadır.
    CNG tankına 200 Barda dolum yapılacak olursa 14-15 M3 CNG depolanabilir.
    Depolama /Sıkıştırma oranı 1/200’ dür. Yani 60 Litre CNG tankı 200 Barda 12M3 CNG alır.
    Standart 100 HP bir araç ortalama olarak 100 Km de 7 M3 civarında bir tüketimle 180 km civarında yol yapılır.

    4- DOĞALGAZ DÖNÜŞÜM MALİYETİ NE KADAR?
    Karbüratörlü araçlar 1.000,-YTL, Enjeksiyonlu araçlar 2.000,-YTL civarında. CNG tankı, regülatörü ve tesisatı daha pahalı.

    5-YAKIT TASARRUFU NEDİR?
    Bugünkü fiyatlarla 100 Km. de 10 Litre benzin tüketen bir aracın yakıt giderleri
    BENZİN : 32,-YTL
    LPG : 22,-YTL
    DİZEL : 20,-YTL
    CNG : 11,-YTL civarındadır.
    Ortalama olarak CNG’ li araç LPG’ nin yarısı, benzinin ise üçte biri oranında bir yakıt tasarrufu sağlar.

    6-CNG DÖNÜŞÜMÜ MALİYETİNİ NE KADAR SÜREDE AMORTİ EDERİM?
    LPG’ de bugünkü fiyatlarla ayda 1000 km yapan sıralı sisteme sahip bir araç 16 ayda kendini amorti etmektedir. CNG’ de dönüşüm maliyeti daha yüksek olmasına rağmen, daha ekonomik olması nedeniyle amortisman süresi 10 ay olmaktadır.

    7-CNG DOLUM İSTASYONU MALİYETİ NEDİR?
    750 M3/Saat kapasiteli bir CNG istasyonun maliyeti 200.000,-EURO civarındadır.

    Yakın bir zaman içerisinde oto doğalgazın önündeki engellerin kaldırılmasını bekliyor ve 2A olarak “Gelecekte de yaşanabilir bir çevre” ye katkıda bulunmak için üzerimize düşen görevleri yerine getirmeye hazır olduğumuzu belirtiyoruz.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok