+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Buharlaştırıcı üzerindeki iki sarı ayar vidası ve düzenli rölanti ilişkisi

  1. #1

    Question Buharlaştırıcı üzerindeki iki sarı ayar vidası ve düzenli rölanti ilişkisi

    Buharlaştırıcı üzerindeki(yan tarafındaki) biri el ile kolayca çevrilebilen minik vida ve diğeri kolayca çevrilemeyen ve daha alt kısımda kalan daha büyük vidala sırasıyla ne ayarı içindir? Biri karışım için diğerida hassas ayar için olmalı.

    Rölantideyken fakir karışımı daha zengin yapabilmek için hangisiyle ayar yapılmalıdır?

    Ayar yaptırmak için servise gideceğim ancak oradaki kalfalar işini çok baştan savma yapıyorlar dikkatli olmak istiyorum. Aydınlatırsanız sevinirim. Bakım için yeni aldığım standart hava filtresinden sonra alt devirde araç silkelenerek çalışıyor(hava tabiki temiz filtreden daha kolay emiliyor), kirli filtreyi yeniden takınca rölanti düzene giriyor. Tüketim gayet normal ,performans üst devirlerde makul, motor soğukkende sıcakkende sistem sağlıklı, gaz benzin geçişleri sorunsuz. Benzinde ise zaten hiçbir sorun yok. LPG Sistemi BRC normal sistem. Dış hava sıcaklığında filtreyi değiştirdiğim güne göre bir fark yok. 15 derece civarı.

    Bilgi rica ediyorum.



  2. #2

    Cevap: Buharlaştırıcı üzerindeki iki sarı ayar vidası ve düzenli rölanti ilişkisi

    Alyen vida ile motorun stabil çalışmasını sağlıyoruz. Normalde kullanılmaz. Gerekirse 1/4 turdan fazla olmamak kaydıyla sağa sola çevrilerek ayar yapılır. Tırtıllı vida rölanti ayar vidasıdır. İlk çalıştırmada bir miktar gaz vermeye yarar. Fazla açılması yakıtı arttırır. Genelde ayar mikser öncesi ayar vidasından yapılır. Ayarları 4 gaz analiz cihazıyla rölanti ve 3000 devirde ayrı ayrı yaptırırsanız düzgün bir ayar yaptırmış olursunuz.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  3. #3

    Cevap: Buharlaştırıcı üzerindeki iki sarı ayar vidası ve düzenli rölanti ilişkisi

    cevap için teşekkür ederim.

    http://www.2a-lpg.com/forum/dort-gaz...erdir-t65.html

    linkinde gördüğüm üzere katalitik konvertörlü 3.3 litre vg33 kodlu nissan motorumun (missan pathfinder SE) ideal değerleri sanırım aşağıdaki gibi olmalı.

    karbonmonoksit için %0.5 ve daha az
    karbondioksit için ise 13 ile 16 arası olmalı.
    hidrokarbon partüküllerinin ölçümü ise 100 civarı çıkmalı.
    96 dan beri aynı motor kullanılmış bu araçlarda. en yeni emisyon normlarının olduğunu hiç sanmıyorum.

    yanlışım varsa düzeltirmisiniz? lambda değeri ne olmalı?

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok