+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 2004 hyundai elentramda brc sorunu

  1. #1

    Exclamation 2004 hyundai elentramda brc sorunu

    Selam sayın 2A,yaklaşık 5 yıldır 3 ayrı araba olmak üzere brc den şaşmadım ve sürekli brc kullandım,bütün akraba ve kardeşlerime tanıdığım bütün arkadaşlarımada övdüm ve onlarıda aynı servise yollayıp dönüşüm yaptırdım ancak ilk aracım 2000 eski kasa hyundai accent 1.3 sonrakide yeni kasasıydı ve şuan 2004 hyundai elentram var,diğer araçlarda bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım taki bundan 1.5 yıl önce elentrama sıralı değil normal enjeksiyonlu araçlar için olan brc sistem taktırdım 750 ytl ye ve aracı ilk teslim aldığım gün araç öncelik olarak 3000 devire kadar benzinde çalıştığı ve devrini alınca gaza geçtiği için kontağı çevirince araç benzinde çalıştı ancak devirde durmayıp stop etti tekrar denedim yine aynısını yaptı,sonra şuan artık 5 yıldır aynı yere gittiğim için kardeş gibi olduğumuz ustalara sebebini sordum rolanti devir motorundan kaynaklı olabilir dediler ve parçayı söküp temizlediler sonra aracımın beyninden arızayı sildiler benzinde çalışınca rolantide stop etme problemi gitti fakat aradan 2 gün geçti aracım gazda saat gibi rolantide durmasına karşın motor sıcakken yada soğukken farketmemek üzere yine ilk çalıştırmamda devirde durmayıp düzensiz çalışmaya ve sonraki günlerde direk stop etmeye başladı 2006 kasım ayından bugüne kadarda aynı sorun devam ediyor,geçen hafta artık iyice sinirlendim beyni değiştirip test edelim dediler onuda denedik sonuç yine aynı 2-3 gün benzinde tıkır tıkır devirde çalışıyor sonraki gün yine devir 10 un altında 7-10 arası titreyerek çalışıyor ve birkaç gün daha geçince devirde hiç durmadan direk stop ediyor,motorun soğuk sıcak olması farketmiyor her iki şekildede sorun aynı,bilgisayarda arızasını okutunca lambda gaz sensörü arızası veriyor lambda 1 sensör 1 olarak ve 3 hafta önce rolanti devir motorunuda sıfır olarak alıp değiştirdik sonuç yine aynı sizce sorun neden kaynaklı olabilir çünkü son 1,5 aydır artık servisinize gidip geliyorum ilk önceleri nasıl olsa gazda kullanıyorum diye önemsemiyordum ancak şehir içinde gaz bitip benzinde kullanmak zorunda kalınca yavaşladığım zaman el freni ile durmak ve sürekli ara gazı verip arabayı stop ettirmemeye çalışmak zorunda kalıyorum ve taktir edersinizki tam kazaya sebebiyet durumu oluyor araç stop edince frenler şiştiği için tutmuyor o yüzden el frenini kullanıyorum,ve gelelim 2.sorunuma bu sorun da çok ilginçki araç gazda normal bir şekilde çalışırken mesela sıkışık bir trafiğe takılıyorum ve sürekli dur kalk dur kalk yapmak zorunda kalıyorum işte o zaman 10 kez falandur kalk yapınca rolanti kendi kendine yükselmeye başlıyor 9 da durması gereken rolanti mesela gaz verip kalkıyorum 3 metre sonra duruyorum ancak rolanti 15 den 12 ye kadar gelip 12 de duruyor ve bir kaç dur kalktan sonra 12 ye düşüp tekrar kendi kendine 17-18 devire kadar çıkıp orda kalıyor normale döndürmek için 3000-3500 devire kadar tek seferde gaza basıp bırakıyorum sonra düzeliyor hızlı giderken yada normal gündelik kullanımda bu sorunu yapmıyor sadece sıkışık trafiğe girince bol dur kalklarda yapıyor işte 2. sorunumda bu ve devir 17-18 lerden inmeyince klimayı açıyordum direk normale düşüyordu fakat buda geçici çözüm oluyordu bi müddet sonra klimada kar etmiyor,yaklaşık 10 saat önce yine servise gittim geçen hafta beyni değiştirmiştik çünkü denemek için arızayı yine okuttum önceden zengin yada fakir karışım arızasıda veriyordu lambda arızasının yanında ama bugün lambda ve tanımlanamayan arıza olarak 2 tane arıza verdi,bu arada lambda gaz sensörünüde deneme maksatlı olarak bir haftalığına bir tanıdıktan yenisini alıp takarak denedik ancak sonuç yine aynı,gaz kelebeği takılıyor olabilir dediler boğazı komple temizlettik olmadı,enjektörlerden olabilir dediler gittim enjektörleri söktürüp son sistem makinasında temizlettim ve temizliği yapan yerdeki yetkili oranlara bakarak enjektörlerinde bir sorun yok temiz dediği halde yinede tekrar temizlettim yine olmadı,enjektörlere giren gazın kablo tesisatı temassızlık var diyerek değiştirildi yine olmadı,deneme yanılma yöntemi ile o fişi çek tak o kabloyu sök tak bir türlü sorun giderilemedi,aracım servis bakımlı titiz olduğum için herşeyi zamanında değiştiriliyor,yağ yağ filtresi hava filtresi polen filtresi fren balataları,treger kayışı,bujileri,buji kabloları hepsi yeni değişti,aracın hafızasından arızalar silinince 2-3 gün tıkır tıkır çalışıyor benzinde ama sonra yine benzinde ilk çalışmada rolantide durmayıp teklemeye ve sonraki günlerde direk stop etmeye başlıyor,2 ay önce arızalar silindikten sonra 1 haftalığına sadece benzin ile kullandım hiçbir sorun çıkmadı ne zaman normal gazla kullanmaya başlarsam sorun tekrar ediyor,gazın düğmesi hep orta konumda yani otomatikte kullanıyorum çünkü gaz kısmında kullanmaya başlarsam 2-3 çalıştırmadan sonra manifoltta patlatma yapıyor eğer sorunumu çözemezseniz sanırım arıza okuyup silici bir cihaz alarak arabaya onu koyup onunla dolaşmak zorunda kalacağım,size en ince detayına kadar herşeyi yazdım umarım yardımcı olur ve beni 5 yıllık brc ilgime düşman etmekten kurtarırsınız,biraz uzun bir yazı oldu ancak size tam anlamı ile herşeyi doğru aktarmak ve böylece yardımcı olabilmeniz için ayrıntılı olarak yazdım,garanti süremde bu yılın sonunda doluyor,gittiğim yer ise brc yetkili bayisi yani dandik bir yer değil,ordakileride suçlamıyorum çünkü beni tanıdıkları için ellerinden geleni yapıyorlar ancak sorun çözülmüyor,yakın bir yer değil sürekli her hafta git gel bir sürüde masraf ediyorum,aracın yakıt durumundan çok memnunum şehiriçi 179 ytl gaz yakıyor tek sıkıntım yukarda yazdığım 2 sorun,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



  2. #2

    Cevap: 2004 hyundai elentramda brc sorunu

    Aracınıza sıralı sistem takılacak.İyi çalışmlar.
    Alıntı kaptanx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam sayın 2A,yaklaşık 5 yıldır 3 ayrı araba olmak üzere brc den şaşmadım ve sürekli brc kullandım,bütün akraba ve kardeşlerime tanıdığım bütün arkadaşlarımada övdüm ve onlarıda aynı servise yollayıp dönüşüm yaptırdım ancak ilk aracım 2000 eski kasa hyundai accent 1.3 sonrakide yeni kasasıydı ve şuan 2004 hyundai elentram var,diğer araçlarda bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım taki bundan 1.5 yıl önce elentrama sıralı değil normal enjeksiyonlu araçlar için olan brc sistem taktırdım 750 ytl ye ve aracı ilk teslim aldığım gün araç öncelik olarak 3000 devire kadar benzinde çalıştığı ve devrini alınca gaza geçtiği için kontağı çevirince araç benzinde çalıştı ancak devirde durmayıp stop etti tekrar denedim yine aynısını yaptı,sonra şuan artık 5 yıldır aynı yere gittiğim için kardeş gibi olduğumuz ustalara sebebini sordum rolanti devir motorundan kaynaklı olabilir dediler ve parçayı söküp temizlediler sonra aracımın beyninden arızayı sildiler benzinde çalışınca rolantide stop etme problemi gitti fakat aradan 2 gün geçti aracım gazda saat gibi rolantide durmasına karşın motor sıcakken yada soğukken farketmemek üzere yine ilk çalıştırmamda devirde durmayıp düzensiz çalışmaya ve sonraki günlerde direk stop etmeye başladı 2006 kasım ayından bugüne kadarda aynı sorun devam ediyor,geçen hafta artık iyice sinirlendim beyni değiştirip test edelim dediler onuda denedik sonuç yine aynı 2-3 gün benzinde tıkır tıkır devirde çalışıyor sonraki gün yine devir 10 un altında 7-10 arası titreyerek çalışıyor ve birkaç gün daha geçince devirde hiç durmadan direk stop ediyor,motorun soğuk sıcak olması farketmiyor her iki şekildede sorun aynı,bilgisayarda arızasını okutunca lambda gaz sensörü arızası veriyor lambda 1 sensör 1 olarak ve 3 hafta önce rolanti devir motorunuda sıfır olarak alıp değiştirdik sonuç yine aynı sizce sorun neden kaynaklı olabilir çünkü son 1,5 aydır artık servisinize gidip geliyorum ilk önceleri nasıl olsa gazda kullanıyorum diye önemsemiyordum ancak şehir içinde gaz bitip benzinde kullanmak zorunda kalınca yavaşladığım zaman el freni ile durmak ve sürekli ara gazı verip arabayı stop ettirmemeye çalışmak zorunda kalıyorum ve taktir edersinizki tam kazaya sebebiyet durumu oluyor araç stop edince frenler şiştiği için tutmuyor o yüzden el frenini kullanıyorum,ve gelelim 2.sorunuma bu sorun da çok ilginçki araç gazda normal bir şekilde çalışırken mesela sıkışık bir trafiğe takılıyorum ve sürekli dur kalk dur kalk yapmak zorunda kalıyorum işte o zaman 10 kez falandur kalk yapınca rolanti kendi kendine yükselmeye başlıyor 9 da durması gereken rolanti mesela gaz verip kalkıyorum 3 metre sonra duruyorum ancak rolanti 15 den 12 ye kadar gelip 12 de duruyor ve bir kaç dur kalktan sonra 12 ye düşüp tekrar kendi kendine 17-18 devire kadar çıkıp orda kalıyor normale döndürmek için 3000-3500 devire kadar tek seferde gaza basıp bırakıyorum sonra düzeliyor hızlı giderken yada normal gündelik kullanımda bu sorunu yapmıyor sadece sıkışık trafiğe girince bol dur kalklarda yapıyor işte 2. sorunumda bu ve devir 17-18 lerden inmeyince klimayı açıyordum direk normale düşüyordu fakat buda geçici çözüm oluyordu bi müddet sonra klimada kar etmiyor,yaklaşık 10 saat önce yine servise gittim geçen hafta beyni değiştirmiştik çünkü denemek için arızayı yine okuttum önceden zengin yada fakir karışım arızasıda veriyordu lambda arızasının yanında ama bugün lambda ve tanımlanamayan arıza olarak 2 tane arıza verdi,bu arada lambda gaz sensörünüde deneme maksatlı olarak bir haftalığına bir tanıdıktan yenisini alıp takarak denedik ancak sonuç yine aynı,gaz kelebeği takılıyor olabilir dediler boğazı komple temizlettik olmadı,enjektörlerden olabilir dediler gittim enjektörleri söktürüp son sistem makinasında temizlettim ve temizliği yapan yerdeki yetkili oranlara bakarak enjektörlerinde bir sorun yok temiz dediği halde yinede tekrar temizlettim yine olmadı,enjektörlere giren gazın kablo tesisatı temassızlık var diyerek değiştirildi yine olmadı,deneme yanılma yöntemi ile o fişi çek tak o kabloyu sök tak bir türlü sorun giderilemedi,aracım servis bakımlı titiz olduğum için herşeyi zamanında değiştiriliyor,yağ yağ filtresi hava filtresi polen filtresi fren balataları,treger kayışı,bujileri,buji kabloları hepsi yeni değişti,aracın hafızasından arızalar silinince 2-3 gün tıkır tıkır çalışıyor benzinde ama sonra yine benzinde ilk çalışmada rolantide durmayıp teklemeye ve sonraki günlerde direk stop etmeye başlıyor,2 ay önce arızalar silindikten sonra 1 haftalığına sadece benzin ile kullandım hiçbir sorun çıkmadı ne zaman normal gazla kullanmaya başlarsam sorun tekrar ediyor,gazın düğmesi hep orta konumda yani otomatikte kullanıyorum çünkü gaz kısmında kullanmaya başlarsam 2-3 çalıştırmadan sonra manifoltta patlatma yapıyor eğer sorunumu çözemezseniz sanırım arıza okuyup silici bir cihaz alarak arabaya onu koyup onunla dolaşmak zorunda kalacağım,size en ince detayına kadar herşeyi yazdım umarım yardımcı olur ve beni 5 yıllık brc ilgime düşman etmekten kurtarırsınız,biraz uzun bir yazı oldu ancak size tam anlamı ile herşeyi doğru aktarmak ve böylece yardımcı olabilmeniz için ayrıntılı olarak yazdım,garanti süremde bu yılın sonunda doluyor,gittiğim yer ise brc yetkili bayisi yani dandik bir yer değil,ordakileride suçlamıyorum çünkü beni tanıdıkları için ellerinden geleni yapıyorlar ancak sorun çözülmüyor,yakın bir yer değil sürekli her hafta git gel bir sürüde masraf ediyorum,aracın yakıt durumundan çok memnunum şehiriçi 179 ytl gaz yakıyor tek sıkıntım yukarda yazdığım 2 sorun,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

  3. #3

    Cevap: 2004 hyundai elentramda brc sorunu

    cevabınız için çok teşekkür ederim peki bir sorum daha olacak o zaman şimdiki sistem olmuyorsa o zaman neden sıralı değilde bu sistem takılırken servistekiler uyumsuz olacağını söylemedi ve ilk gün benzinde sorun olunca bu sistem uyumsuz sıralı takmamız gerek deselerdi servisten hiç çıkmadan tesisatı tekrar söküp sıralıya geçiş yapsalardı, benim verdiğim 750 ytl lik sistemi çöpe atarak tekrar 1500 ytl daha vererek sıralı sistem mi taktıracağım şimdi yani lpg için toplam 2250 ytl para harcamış olacağım o zaman sorumlu kim olacak,brc distribütörü olarak yönlendirme yapmayacakmısınız,biz müşterilerinize büyük bir firma olduğunuz için sorunun o yıllarda sıralının yeni çıkmasından dolayı servislerin yeterince bilgi sahibi olmadığı ve yanlışlık yapılabildiği ancak bu yanlışlığın arkasında durduğunuzu ve gidermek üzere yardımcı olacağınızı duymak isterdim açıkcası,en azından mevcut sistemi geri alarak aradaki farkı benden talep edip sorunumu gidermenizi yani yardımcı olmanızı umardım,sonuç itibari ile maddi durumlardan dolayı gazlı sistemde araç kullanıyoruz yani her zaman bütçemiz sistem değiştirmeye uygun olmuyor örneğin benim bütçemin şuan uygun olmadığı gibi,teşekkürler.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok