+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ISITICI

  1. #1
    Her olay bir enerji tasarrufundan kaynaklaniyor.
    Motorun ihtiyac duydugu LPG yi buharlastirmak icin 250-300.000 Kcal/Saat bir kaloriye ihtiyac var.
    Motor zaten calisirken cikan enerjinin bir miktarini isi olarak sogutma suyuna aktariyor. Zaten boyle kaybedilmis bir isi enerjisinden faydalanarak biz LPG yi buharlastiriyoruz.
    Filitrede yapilacak bir isitma gerekli buharlasma isisini saglayamaz ve basinci regule edemeyiz.
    Mevcut buharlastirici regulatorumuz hem gazi istedigimiz sicakliga getiriyor, hemde gazi belirli bir basincta motora gonderiyor.




  2. #2

    Kadir bey bu deger biraz fazla gibi gozukuyor, birimde yanlislik olabilir mi?
    Ali

    Alinti:
    Her olay bir enerji tasarrufundan kaynaklaniyor.
    Motorun ihtiyac duydugu LPG yi buharlastirmak icin 250-300.000 Kcal/Saat bir kaloriye ihtiyac var.
    Motor zaten calisirken cikan enerjinin bir miktarini isi olarak sogutma suyuna aktariyor. Zaten boyle kaybedilmis bir isi enerjisinden faydalanarak biz LPG yi buharlastiriyoruz.
    Filitrede yapilacak bir isitma gerekli buharlasma isisini saglayamaz ve basinci regule edemeyiz.
    Mevcut buharlastirici regulatorumuz hem gazi istedigimiz sicakliga getiriyor, hemde gazi belirli bir basincta motora gonderiyor.


  3. #3

    Dikkatiniz icin tesekkurler. 
    1 Kg sivi LPG yi buharlastirmak icin 100-120 Kcal/Kg a ihtiyac var. Pratikte bunu 120 Kcal olarak aliyoruz.
    25-30 Kg/Saat buharlastirma kapasiteli regulatorler kullaniyoruz. 
    Dolayisiyla 2.500-3000 Kcal/Saat olarak duzeltiyorum.
    Iyi gunler.


  4. #4
    Kadir bey,
    Cevabiniz icin tesekkur ederim. Size bir sorum olacak, makina muhendisi olmadigim icin bazi seyleri hesaplayamiyorum, hesabimin basitligini mazur gorursunuz umarim.

    Benim aracim 1.5 km sonra gaza geciyor, eger hemen gecseydi motor sicakliginin uygun oldugu ana kadar gecen surede 190 ml gaz tuketecekti (1 lt gazla sehir icinde rolanti de dahil olmak uzere 8 km yol yapan bir arac icin bu surede tuketilecek gaz miktari 187.5 ml gibi).
    Bu miktar gazi buharlastirmak icin gereken kalori (50-60 kcal/lt hesabiyla) 11.4 kcal. Bunun icin 13.4 watt/h gerekli. 1.5 km yolu arac ortalama 3 dakikada giderse bu surede ihtiyac duyulan guc 268 watt civarinda. 

    Sorum su, arac isinana kadar kaloriferden gelen suyu kesen, bu esnada diyaframin icindeki suyu 300 watlik bir rezistans ile isitan, motor sicakligi yeter duzeye gelince isiticiyi kapatip valfi acan bir sistem yapilsa olmaz mi? Daha once baska forumda sordum, diyafram bozulabilir denildi. Sizin fikriniz nedir, elektronik kismini kendim cozebilirim ama mekanik kismi icin birilerinden yardim alarak bu sistemi kendi basimiza yapsak sizin acinizdan sorun olur mu? Isparta cok soguk bir bolge, kisin sicaklik sabah ve aksam saatlerinde 0in altinda oluyor, evimi tasimayi planliyorum ve yeni oturacagim ev isyerime 6 km uzaklikta olacak. Kisin bu durum benim ekonomiyi sarsacak gibi gozukuyor.
    Vakit ayirdiginiz icin tesekkurler.
    Ali Coskan

  5. #5
    verimli bir isi transferi icin suyun buharlastirici icerisinde devridaim etmesi gerekiyor. isi transferi yapilan hacim bu devridaime gore kucuk tutulmus. Sn. Moca^ in dedigi gibi geza gecis sicakligi daha dusuk ayarlanabilir.
    Ayrica urunlerde uretici firmanin "Urun Mali Mesuliyet ve 3. sahislar mali mesuliyet sigortalari" var.
    Urun uzerinde firmanin iznini almadan bir degisiklik yapamayiz. Yapilmasi ise uzun bir merasime tabi. Cunku urun Avrupa Birligi regulasyonlarina gore "E" belgesi dedigimiz onay belgesine sahip. Uretici firma bu degisikligi onay aldigi kuruma bildirmeden yapamiyor.
    Iyi gunler.

  6. #6
    Sayin acoskan hesap dogru ancak bazi gozden kacan noktalar var;

    O ilk 3 dak. sure icerisinde isiticinin enerjisi sadece gazi buharlastirmaya ve isitmaya harcanmiyor, ayni zamanda buharlastiricinin aluminyum kutlesini de isitiyor. 1 kg lik aluminyum kutlenin sicakligini 20C arttirmak icin 4-5 kcal gerekiyor, ayrica iceride kalan suyun sicakligini da arttirmak gerekiyor, buna ilaveten buharlastirici dis hava ile isi transferi yapiyor ve bu da verilen enerjinin bir kisminin havayi isitmaya harcanmasi demek. Ben bunu induksiyon isitma yontemiyle yapmayi dusunuyordum yani buharlastiricinin icerisine resistans vs. girmeden, disaridan tum kutleyi induksiyonla isitarak ancak yukarida bahsettiklerimi de hesaba katinca 450w civari bir guc cikiyor, induksiyonun 85% verimle calistigini varsayarsak net elektriksel guc 530W. Bu da 44A akim cekilmesi demek. Otomobil icin ciddi bir rakam bence.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok