+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Lagunada ki Modifikasyon&L.P.G. Donüşümüne Etkisi

  1. #1

    Lagunada ki Modifikasyon&L.P.G. Donüşümüne Etkisi

    Iyi günler 2A Mühendislik, 2001 model B56 kasa; K4M motor kodlu (1.6 16v RXE) bir Laguna için size birkaç sorum olacaktır cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.Araca BRC marka L.P.G. donusum kitinizi takdırmayı düşünüyoruz.7 senelik aracın bakımları tam olup yetkili servis haricinde bir servise girmemiştir.Ancak Aracın motor-egzoz kombinasyonu standart değildir. Üzerinde ki filtre kutusunun içinde, birim hacimde geçirgenliği daha yüksek tip bir filtre(kutu içi kağıt tip filtrelere göre,ayrıca partikül tutma oranı daha yüksektir)+katalizör'ün yerinde geri besleme (back pressure) değerini bozmayacak tipte özel dizayn bir aparat ile düz geçiş (lambda sensörü boruya yakın bir yerde kapalı şekilde durmakta)+son susturucu olarakda italyan bir firmanın TÜV onaylı ürünü (kesinlikle serbest geçişli tip değil) yer almakta.Uygulanan bu işlemler sonucu aracın rölantiden sonraki ilk 750 d/d haricinde diğer tüm devirlerinde gaz tepkileri daha çabuk hale geldi. Ankarada,ilk izlenim olarak bu işi hakkıyla yaptığını gördüğüm bir servisinize gittim orada bana uygulama sonrası araca uygun ayarlamanın yapılabilmesi için aracın standart haline döndürülmesi gerektiği söylendi.Orada sormaya unuttuğum soruları sizelere iletmek istedim.Burada okuduğum konularda, araçların bilgisayara bağlanarak bazı ayarların yapılabildiği yazılı.Aynı ayarlamalar aracın bu haline yapılacak dönüşüm uygulamasınada yapılabilir mi?Eğer yapılamazsa o zaman sadece egzoz sistemi düzeltilerek bu sorun çözülebilir mi?Aracında lpg+yukarıda belirttiğim tipde filtre kullanan bir araç sahibi herhangi bir sorun yaşamadığını belirtti.Bahsettiğim aracın stanrdart uygulamalarında ortaya çıkan karakteristik arızalar nelerdir ve giderilebilme oranları ne kadardır? Buraya konu yazan bazı arkadaşlar araçlarının (Laguna) motorlarının klima açıken durması sorunu ile karşılaştıklarından bahsetmekteler bu tip hatalar veya olası diğer hatalar ne kadar sürede ortaya çıkar?Çünkü biz L.P.G. uygulamasını yaptıktan hemen sonra uzun bir yolculuğa çıkacağız ve bu araç kliması açıkken debriyaja basılı vaziyetteyken yapılan basıncı yüksek frenlemelerde oldukça devir kaybedebiliyor takriben 500 d/d'e kadar düştüğüne aracı ilk aldığımda ve sonrasında şahit oldum.Bir sorun meydana gelmesi halinde tüm Türkiyede ki yetkili servislere aracı götürebilir miyiz yoksa illa ki montaj yapılan servise mi götürmeliyiz?Uygulama sonucu araçta meydana gelen değişiklikler olası bir durumda eski haline dönüştürülebilir mi yoksa kalıcı mıdır?Bir de bu bildiğimin yanlış olduğu söylenmekte ama bu işle uğraşan bir makine mühendisine sormak isterim; Bildiğim kadarıyla aracın motorunun üretim tipi benzine göre tasarladığı için aracın üst devirlerde (5500 d/d+) kullanılmaması gerektiği (yakıtın temas ettiği yüzeylerdeki yağlama etkisinin daha zayıf olması sebebi ile).En son olarak da haberler başlığı altında devrim olarak nitelendirilen sistem bu araca uygulanabilir mi?



  2. #2

    Cevap: Lagunada ki Modifikasyon&L.P.G. Donüşümüne Etkisi

    Sayın kk053,

    Aracınıza OBD cihazıyla bağlanarak MAP değerlerinin ne kadar değiştiğinin kontrol edilmesi gerekiyor. Eğer MAP değeriniz çok aşırı değiştiyse araçta değiştirdiğiniz aksamlardan bazılarında orjinaline dönmeniz gerekebilir.

    Saygılarımızla



    Alıntı kk053 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Iyi günler 2A Mühendislik, 2001 model B56 kasa; K4M motor kodlu (1.6 16v RXE) bir Laguna için size birkaç sorum olacaktır cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.Araca BRC marka L.P.G. donusum kitinizi takdırmayı düşünüyoruz.7 senelik aracın bakımları tam olup yetkili servis haricinde bir servise girmemiştir.Ancak Aracın motor-egzoz kombinasyonu standart değildir. Üzerinde ki filtre kutusunun içinde, birim hacimde geçirgenliği daha yüksek tip bir filtre(kutu içi kağıt tip filtrelere göre,ayrıca partikül tutma oranı daha yüksektir)+katalizör'ün yerinde geri besleme (back pressure) değerini bozmayacak tipte özel dizayn bir aparat ile düz geçiş (lambda sensörü boruya yakın bir yerde kapalı şekilde durmakta)+son susturucu olarakda italyan bir firmanın TÜV onaylı ürünü (kesinlikle serbest geçişli tip değil) yer almakta.Uygulanan bu işlemler sonucu aracın rölantiden sonraki ilk 750 d/d haricinde diğer tüm devirlerinde gaz tepkileri daha çabuk hale geldi. Ankarada,ilk izlenim olarak bu işi hakkıyla yaptığını gördüğüm bir servisinize gittim orada bana uygulama sonrası araca uygun ayarlamanın yapılabilmesi için aracın standart haline döndürülmesi gerektiği söylendi.Orada sormaya unuttuğum soruları sizelere iletmek istedim.Burada okuduğum konularda, araçların bilgisayara bağlanarak bazı ayarların yapılabildiği yazılı.Aynı ayarlamalar aracın bu haline yapılacak dönüşüm uygulamasınada yapılabilir mi?Eğer yapılamazsa o zaman sadece egzoz sistemi düzeltilerek bu sorun çözülebilir mi?Aracında lpg+yukarıda belirttiğim tipde filtre kullanan bir araç sahibi herhangi bir sorun yaşamadığını belirtti.Bahsettiğim aracın stanrdart uygulamalarında ortaya çıkan karakteristik arızalar nelerdir ve giderilebilme oranları ne kadardır? Buraya konu yazan bazı arkadaşlar araçlarının (Laguna) motorlarının klima açıken durması sorunu ile karşılaştıklarından bahsetmekteler bu tip hatalar veya olası diğer hatalar ne kadar sürede ortaya çıkar?Çünkü biz L.P.G. uygulamasını yaptıktan hemen sonra uzun bir yolculuğa çıkacağız ve bu araç kliması açıkken debriyaja basılı vaziyetteyken yapılan basıncı yüksek frenlemelerde oldukça devir kaybedebiliyor takriben 500 d/d'e kadar düştüğüne aracı ilk aldığımda ve sonrasında şahit oldum.Bir sorun meydana gelmesi halinde tüm Türkiyede ki yetkili servislere aracı götürebilir miyiz yoksa illa ki montaj yapılan servise mi götürmeliyiz?Uygulama sonucu araçta meydana gelen değişiklikler olası bir durumda eski haline dönüştürülebilir mi yoksa kalıcı mıdır?Bir de bu bildiğimin yanlış olduğu söylenmekte ama bu işle uğraşan bir makine mühendisine sormak isterim; Bildiğim kadarıyla aracın motorunun üretim tipi benzine göre tasarladığı için aracın üst devirlerde (5500 d/d+) kullanılmaması gerektiği (yakıtın temas ettiği yüzeylerdeki yağlama etkisinin daha zayıf olması sebebi ile).En son olarak da haberler başlığı altında devrim olarak nitelendirilen sistem bu araca uygulanabilir mi?

    BRC
    SIFIR ARAÇLARDA OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ
    2A

    MOCAN OTOGAZ
    "BRC YETKİLİ SERVİSİ"
    MOCAN OTOMOTİV LTD. ŞTİ.
    İvedik Organize San. Bölg. Altın Örnek Sanayi Sitesi Melih Gökçek Bulvarı 564. Sokak No: 60Yenimahalle
    TEL (312) 394 72 22 - (312) 394 73 22 CAN MOCAN 0 533 244 29 49 FATİH GÖKHAN 0 532 615 45 53 www.mocanotogaz.com.tr

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok