+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Hem 1.3, hem otomatik, hem 130 beygir, hem turbo bir de üstüne LPG :)

  1. #1

    Hem 1.3, hem otomatik, hem 130 beygir, hem turbo bir de üstüne LPG :)

    Merhaba,

    Bu forumu bulduğum için gerçekten sevindim çünkü ilginç bir arabam var ve bu arabaya yapılacak LPG dönüşümü ile ilgili "piyasada" görüştüğüm kişilerin açıklamaları beni tatmin etmedi bir türlü...

    Araba Daihatsu YRV Turbo.

    1.3 motordan 130 beygir güç çıkartan, turbo şarjlı, bunun üstüne bir de otomatik vitesli bu mini canavar 8 saniye civarında 0-100 km hızlanma değerine sahip. En yüksek 8.5, en düşük 7.7 gördüm şimdiye dek...

    Endişelerim şunlar:
    Araç otomatik vites olduğu için, direk ya da dolaylı yoldan şanzımana bir zarar gelmesi. Direkten kastım; LPG'nin bir şekilde aracın hareket halinde stop etmesine sebep olması. Dolaylıdan kastım ise, aracın hız düşmesi durumunda yüksek torka sahip olması nedeniyle vites düşürmeme huyu var. Yani öyle anlar oluyor ki 4 ileri vitesli araba 25km hız ile bir bakıyorsunuz ki 4. viteste gitmeye çalışıyor. Olmayacağını anlayınca 3'e geçiyor tabii bu arada bir karar mekanizması ve eğer yokuş yukarı gidiliyorsa o an sarsıntı bile oluyor... LPG'nin bu hassas karar mekanizması anında araca gereken yakıtı ve yüksek vites/düşük devirde turbonun isteyeceği ek yakıtı sağlayıp sağlayamayacağı...

    Bir diğer merak ettiğim nokta turbo motorlu araçlar için sanırım BRC'nin özel bir çözümü var. Zaten sıfır satılmakta olan Daihatsu'larda BRC olmasından yola çıkarak merkez servise hangi kiti tercih etmeliyiz diye sorduğumda yanıt BRC oldu.

    Bu mesajı Daihatsu Aşkına Fan Club adına yazıyorum. Sitemizdeki birçok Daihatsu BRC ile LPG'lendi. Ama bizim araba hem otomatik hem de turbo olduğu için çekine çekine bu günlere kadar geldik.

    Bana problem yaşamayacağımı, araca yazık etmeyeceğimi, performans kaybı yaşamayacağımı, senede benzinden 2 milyar kâra geçmek için 5 milyarlık şanzımandan olmayacağımı garanti edebilecek, işinin ehli bir BRC yetkili servisine arabam ve iki çeşit yol bilgisayarımla önce-sonra testleri yapıp başarılı sonucu sitemizde ilan etmek üzere bir ziyarette bulunmak istiyorum

    Şimdiden teşekkürler.

    Not: İstanbul, Silivri'den yazıyorum.

    Umut



  2. #2

    Cevap: Hem 1.3, hem otomatik, hem 130 beygir, hem turbo bir de üstüne LPG :)

    Aracınızın otomatik olması herhangi bir sorun teşkil etmez.Aracınıza turbo kitlerimizden uygulanacak.Bilgi alabileceğiniz en yakın yetkili bayimizin iletişim bilgilerini giriş sayfamızdaki bayi listesinde bulabilirsiniz.İlginize teşekkür ederiz

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok