+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: EGR valfi sorunu.

  1. #1

    Exclamation EGR valfi sorunu.

    Merhabalar.Çok yakında aracımı Vectra A dan Vectra B ye yükselteceğim.Şu anki aracımda 99 veya 2000 senesinde takılmış kopmle BRC marka lpg kiti var (karbüratörlü sistem).Ve bir defa bile arabayı tık ettirmedi, aksine performansından ve yakıtının çok düşük olmasından fazlasıyla memnunum.Kit halinde tek bir arızasıyla bile karşılaşmadım.Fakat vectra B kasalarda (ve diğer enjeksiyon sistemli opel vectra, astra, ve corsalarda) LPG takıldıktan bir süre sonra EGR valfi arızası sebebiyle arıza lambası yaktığını öğrendim.Daha doğrusu vectra B kasalarıa raştırırken opel hakkında açılmış bir çok sitede enjeksiyon sistemli bütün opel modellerinde LPg sisteminden kaynaklı böyle kronik bir sorun meydana geldiğini öğrendim.Bunun bir çözümü varmıdır?Siz bu sorunla ne sıklıkla karşılaşıyorsunuz ve kalıcı bir çözümü varmıdır? (tech2 yardımıyla arıza lambasının iptal edilmesi dışında).Çünkü EGR valfinin arıza göstermesi araçların yolda kalmasına da sebep olduğunu yazan opel kullanıcıları olmuş.Bende BRC den memnun olduğum için yeni alacağım araca BRC lpg kiti taktıracağım.Böyle bir sorunu siz BRC bayileri yaşadınızmı?Yaşadıysanız kalıcı çözümü nedir?Hepinize saygılar.



  2. #2

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Sayın Pasha_52,

    Satın almayı düşündüğünüz Vectra B'de yaygın olarak 2 tip motor çıkmıştır.
    X16XE(1600 cc) ve X20XE(2000cc) Üretim kodlu motorlarda görülen belli başlı problemler;

    1) EGR sorunları : EGR valfinde aşırı kurum birikmesi nedeniyle araçta tekleme( 3000 devirde kendini belli eder, araç 3000 devirde sürülürken tekleme hissettirir), EGR valfinin görevini tam yapamaması nedeniyle aşırı yakıt tüketimi, arızalanıp açık kalması durumunda aracın stop ettikten sonra zor çalışması)

    2) Krank Devir Sensörü arızası : Özellikle X20XE motorda en sık görülen arızadır. Arızalanması durumunda araçta "Motor İkaz lambası" yanar. Motor koruma konumuna geçer, motor devrinin 4500 devrin üzerine çıkmasına Aracın Elektronik Kontrol Ünitesi izin vermez.

    3) Egzantrik Devir Sensörü arızası : Hem 1600 cc Vectra'da, hem de 2000 cc Vectra'da Krank Devir Sensörü Arızasının sonrasında ilk olarak bozulan sensördür. Krank Devir sensörünün onarımını takip eden yaklaşık 1000 km içerisinde Egzantrik Devir Sensörüde arızalanmaktadır. İşçilik maliyetlerinin düşürülmesi açısından Krank Devir sensörüyle birlikte Egzantrik Devir sensörünün de değiştirilmesini tavsiye ederiz.

    4) Rölanti Regülatörü Arızası: Araç rölantide çalışma esnasında stop eder, nedeni, Hava karışımını ayarlayan Pim'in tıkanmasıdır.

    Sorunuza gelince : EGR valfi çoğu Opel aracının sorunudur. Opel firması 2003 ve sonrası modellerde EGR valfinin Programla kapatılması için servislere yazılım göndermiştir.

    2003'den önceki modellerde EGR valfinin kapatılması Programla mümkün olmamakla birlikte EGR Valfinin sökülerek dışarıda temizlenmesi suretiyle sorun ortadan kalkmaktadır. Maliyeti yaklaşık 25 - 30 YTL'dir. EGR Valfinin temizlenmesi aşamasında Rölanti Regülatörününde mutlak surette temizlenmesi gerekmektedir.

    Görüldüğü üzere bu problemler aracın Kronik Problemleridir ve bu durumun LPG ile bağlantısı bulunmamaktadır.

    Bilgilerinize sunarız.

    Saygılarımızla



    Alıntı Pasha_52 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.Çok yakında aracımı Vectra A dan Vectra B ye yükselteceğim.Şu anki aracımda 99 veya 2000 senesinde takılmış kopmle BRC marka lpg kiti var (karbüratörlü sistem).Ve bir defa bile arabayı tık ettirmedi, aksine performansından ve yakıtının çok düşük olmasından fazlasıyla memnunum.Kit halinde tek bir arızasıyla bile karşılaşmadım.Fakat vectra B kasalarda (ve diğer enjeksiyon sistemli opel vectra, astra, ve corsalarda) LPG takıldıktan bir süre sonra EGR valfi arızası sebebiyle arıza lambası yaktığını öğrendim.Daha doğrusu vectra B kasalarıa raştırırken opel hakkında açılmış bir çok sitede enjeksiyon sistemli bütün opel modellerinde LPg sisteminden kaynaklı böyle kronik bir sorun meydana geldiğini öğrendim.Bunun bir çözümü varmıdır?Siz bu sorunla ne sıklıkla karşılaşıyorsunuz ve kalıcı bir çözümü varmıdır? (tech2 yardımıyla arıza lambasının iptal edilmesi dışında).Çünkü EGR valfinin arıza göstermesi araçların yolda kalmasına da sebep olduğunu yazan opel kullanıcıları olmuş.Bende BRC den memnun olduğum için yeni alacağım araca BRC lpg kiti taktıracağım.Böyle bir sorunu siz BRC bayileri yaşadınızmı?Yaşadıysanız kalıcı çözümü nedir?Hepinize saygılar.

    BRC
    SIFIR ARAÇLARDA OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ
    2A

    MOCAN OTOGAZ
    "BRC YETKİLİ SERVİSİ"
    MOCAN OTOMOTİV LTD. ŞTİ.
    İvedik Organize San. Bölg. Altın Örnek Sanayi Sitesi Melih Gökçek Bulvarı 564. Sokak No: 60Yenimahalle
    TEL (312) 394 72 22 - (312) 394 73 22 CAN MOCAN 0 533 244 29 49 FATİH GÖKHAN 0 532 615 45 53 www.mocanotogaz.com.tr

  3. #3

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Dediğim gibi senelerdir bir defa bile bakım harici söktürmeden (o da keyfi olarak) 99 senesinden bu yana BRC kullanıyorum, 10 senedir tek bir sorun bile yaşlamadım, hatta parça bile değiştirmek zorunda kalmadım, buna rağmen performans ve yakıtından (30 ytl yakıtla 195 km uzun yolda, şehir içi 180 km) oldukça memnunum.Şimdide satış sonrası hizmet için müşterilerinize sunmuş olduğunuz bu imkan.Kesinlikle taktire değer.Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

  4. #4

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Sayın Pasha_52,

    Bizler teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla


    Alıntı Pasha_52 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi senelerdir bir defa bile bakım harici söktürmeden (o da keyfi olarak) 99 senesinden bu yana BRC kullanıyorum, 10 senedir tek bir sorun bile yaşlamadım, hatta parça bile değiştirmek zorunda kalmadım, buna rağmen performans ve yakıtından (30 ytl yakıtla 195 km uzun yolda, şehir içi 180 km) oldukça memnunum.Şimdide satış sonrası hizmet için müşterilerinize sunmuş olduğunuz bu imkan.Kesinlikle taktire değer.Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.

    BRC
    SIFIR ARAÇLARDA OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ
    2A

    MOCAN OTOGAZ
    "BRC YETKİLİ SERVİSİ"
    MOCAN OTOMOTİV LTD. ŞTİ.
    İvedik Organize San. Bölg. Altın Örnek Sanayi Sitesi Melih Gökçek Bulvarı 564. Sokak No: 60Yenimahalle
    TEL (312) 394 72 22 - (312) 394 73 22 CAN MOCAN 0 533 244 29 49 FATİH GÖKHAN 0 532 615 45 53 www.mocanotogaz.com.tr

  5. #5

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Merhabalar arabayı sabah ilk marşa bastığımda rolentideyken benzinde titreme yapıyor, daha sonra kesiyor. o gün belki 1 kere daha belki hiç yapmıyor. arabanın devir saati sürekli düşüp kalkıyor bu esnada. neden olabilir egr mi?

  6. #6

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Sayın reccardy,

    Rölanti regülatörünüzü kontrol ettirmenizde fayda var.

    Saygılarımızla

    Alıntı reccardy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arabayı sabah ilk marşa bastığımda rolentideyken benzinde titreme yapıyor, daha sonra kesiyor. o gün belki 1 kere daha belki hiç yapmıyor. arabanın devir saati sürekli düşüp kalkıyor bu esnada. neden olabilir egr mi?

    BRC
    SIFIR ARAÇLARDA OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ
    2A

    MOCAN OTOGAZ
    "BRC YETKİLİ SERVİSİ"
    MOCAN OTOMOTİV LTD. ŞTİ.
    İvedik Organize San. Bölg. Altın Örnek Sanayi Sitesi Melih Gökçek Bulvarı 564. Sokak No: 60Yenimahalle
    TEL (312) 394 72 22 - (312) 394 73 22 CAN MOCAN 0 533 244 29 49 FATİH GÖKHAN 0 532 615 45 53 www.mocanotogaz.com.tr

  7. #7

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Merhabalar.Benim 1999 Opel Vectra B 2.0 CD Otomatik Vites aracım var.Bir hafta kadar önce aracın orjinal egzos manifoldunu ses yapıyor gerekçesi ile değiştirdim.Yerine yan sanayi yeni bir manifold takıldı.Bu değişimden 1 gün sonra aracım yaklaşık 1km çalıştıktan sağlıklı çalıştıktan sonra teklemeye ve hırıldamaya başladı.Bu esnada turuncu renkli motor ikaz lambası da yandı.Lamba yanmaya başlayınca araç hırıldadı ve tekledi,stop etti.Bazen kendiliğinden düzeliyor ve araç düzgün çalışıyor.Aracın yaklaşık 30.000 km önce bobin,bujiler,buji kablosu,hava debimetres, değişti.15.000 km önce benzin pompası değişti.4 ay önce orta susturucu egzos ve katalitik konvektör iptali yapılarak değişti.Yağı ve filtreler de yeni değişti.Aracın şu anki durumu gerçekten can sıkıcı.Bu problemi nasıl çözerim.Tamirciler ezbere şunu değişelim bunu değişelim diyorlar.Bu araçlar gerçekten problemli.Yardımcı olursanız sevinirim.
    Selamlar,saygılar...

  8. #8

    Cevap: EGR valfi sorunu.

    Çok problemli bir araç değil,öncelikle aracınızı tanıyan test cihazı olan bir firmaya müracaat ediniz ve aracın arıza koduna göre işlem yaptırınız.Sorunun manifolt değişiminden sonra ortaya çıktığından eminseniz sökme takma işlemi sırasında oksijen sensörü veya sensör tesisatı zarar görmüş olabilir.Kontrol ettiriniz.Saygılar

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok