+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 1996 320i kompresör ayarı

  1. #1

    Unhappy 1996 320i kompresör ayarı

    merhaba,

    bmw 1996 model 320i aracıma lpg taktırmak istedim, ancak kompresör ayarlarında dengesizlik var örneğin 6.slindir 9, 4. slindir 14, diğerleri 12nin üzerinde çıkmıştı.benzinde çalışrıken bir sorun hissetmiyorum, 3 yıldır aracı bu şekilde kullanıyorum. kimi lpg bayileri benzinde sorun yoksa lpg de de olmaz dediler. hatta 2 prins bayisi kendi markalardan dolayı sorun olmayacağını söylediler. kimi motor ustaları ve lpg bayileri de motorun indirilip sorun çözülmeden lpg takılmasının riskli olduğunu söylediler..

    sonuçta çok zaman olduğu gibi ustalar ya da usta olduğunu iddia eden kişiler farklı görüş verdiler, biz de müşteri olarak kime inanacağımızı şaşırdık...

    sizce kompersör ayarlarının dengesiz ya da 11'in altında olması önemli midir, yoksa benzinde sorun olmıyorsa lpgde de sorun olmaz mı, 6 silindirli 150 bg 320i bmwye hangi marka daha uygundur...

    yardımcı olursanız sevinirim..



  2. #2

    Cevap: 1996 320i kompresör ayarı

    Kompresyon basıncı normal olan bir motorun emme ve egzoz subapları, silindir, piston ve segmanları sağlam demektir.
    Kompresyon basıncı düşük çıkan bir motorun subaplarının ayarsız veya arızalı, silindir, piston veya segmanları (biri veya birkaçının) arızalı demektir.
    Aracınızın silindirlerinde dengeli bir aşınma olmadığı görülüyor.
    Öncelikle yağlı ölçüm yaptırarak kompresyon kaçağının supaplardan mı yoksa piston, segman, silindir üçlüsünden mi olduğunu bulmanız gerekiyor.
    Bunun için bütün silindirlere buji yuvasından yağdanlık ile bir miktar yağ sıkılır.
    Marşa basılarak motora bir kaç tur attırılıp, silindir içine sıkılan yağın segmanların çevresine dağılması sağlanır,
    Silindirler yağlı iken motor kompresyonları ölçülür.
    Alınan sonuçlar birinci elinizdeki sonuçlar ile mukayese edilir.
    Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme var ise pistonlar, segmanlar, silindirler arızalıdır. Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.
    Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme yok ise supaplar, supap oturma yuvaları, supap kılavuzları, supap yayları arızalıdır.
    Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.

    Diğer bir önerimiz ise kompresyon düşüklüğünün sebebinin Silindir Kaçak Testi yapılarak tespit edilmesine yöneliktir.
    Silindir kaçak testi, sente konumunda olan silindirin buji yuvasından yanma odasına basınçlı hava vermek suretiyle hava kaçaklarının yerini ve kaçağa sebep olan arızalı parçanın kesin olarak tespit edilmesi için yapılır.
    Silindir kaçak testinin önemi, bir motorun yalnızca bujilerini sökerek piston, segman, silindir, emme supabı, egzoz supabı, kapak contasından kaçak ve yanma odasında çatlak olup olmadığının kesin olarak tespit edilmesini sağlamasıdır.
    Böylece, çok az zaman harcayarak ve gereksiz masrafa girmeden arızalı parçaların kesin olarak tespit edilmesi sağlanır. Silindir kaçak testinin temel prensibi sente konumunda olan silindirin yanma odasına buji yuvasından basınçlı hava vererek, havanın kaçmasına sebep olan arızalı parçayı tespit etmektir. Bu test, özel silindir kaçağı test cihazı ile yapılabileceği gibi her tamircinin kendisinin yapacağı adaptör ile de olabilir. Yanma odasına verilen havanın basıncının 7-14 bar (kg/cm2) olması gerekir.
    Silindir Kaçak Testinin Yapılması ve Yorumlanması:
    1- Motor çalışma sıcaklığına ulaşana kadar çalıştırılıp durdurulur.
    2- Motorun bütün bujileri sökülür.
    3- Karbüratör hava filtresi sökülür.
    4- Radyatör kapağı çıkartılır.
    5- Karter havalandırma borusu sökülür.
    6- Birinci silindir senteye getirilir. Araç birinci vitese takılarak el freni çekilir.
    7- Cihazın ayarı yapıldıktan sonra hava verme adaptörü, birinci silindir buji yuvasına takılır.
    8- Yanma odasına basınçlı hava verilir,
    9- Cihaz üzerindeki göstergeye bakılır. Göstergede % 5 kaçak okunması normal kabul edilir. % 20 yi aşan kaçak miktarı motorun verimsiz çalışacağını gösterir.
    Bu durumda arızalı parçaların değişmesi gerekir.
    10 - Kaçak miktarı tespit edildikten sonra, kaçağın yeri aranır.
    - Karter havalandırmadan gelen hava, piston, segman ve silindirin aşınma miktarını gösterir.
    - Karbüratör hava boğazından hava sesi dinlenir. Hava sesinin duyulması, emme supabından kaçak olduğunu gösterir.
    - Egzoz borusu çıkışından hava sesi dinlenir. Hava sesinin duyulması, egzoz supabından kaçak olduğunu gösterir.
    - Radyatör içindeki soğutma suyu içinde hava kabarcıklannın görülmesi yanma odasında çatlak olduğunu veya conta anzası olduğunu gösterir.
    - Komşu silindirden hava çıkması conta arızasını gösterir.
    11-Aynı işlemler sıra ile diğer silindirler için yapılır.

    Tavsiyemiz bu tespitleri yaptırıp, dengesiz kompresyon sebebini bulmadan LPG dönüşümü yaptırmamanızdır.
    Kolay gelsin.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  3. #3

    Cevap: 1996 320i kompresör ayarı

    görüş ve önerleriniz için teşekkür ederim.

    benim tamircilerin belirttiğiniz tespitleri yapabileceğini pek düşünmüyorum.
    bu konuda öncelikle ankarada ya da istanbulda tavsiye edebileceğiniz güvenilir bir "usta" var mı acaba.

  4. #4

    Cevap: 1996 320i kompresör ayarı

    Başeğmez Oto- Ali Bulut Başeğmez' e (0-532-410 42 46) bizim referansımızla gidebilirsiniz.
    İyi günler.

    KAYBETMEK YOK

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok