+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: MOTORUN ISINMASI-JİKLE-BENZİNDEN LPG'YE GEÇİŞ

  1. #1

    MOTORUN ISINMASI-JİKLE-BENZİNDEN LPG'YE GEÇİŞ

    Sayn 2a Yetkilileri ve Değerli Arkadaşlar;
    kişisel fikrim (yanlış da olabilir) sıralı sistemin dezavantajı özellikle soğuk havalarda ilk çalımadan sonra bir süre aracın benzin tüketmesi. Bu tüketim özellikle şehir içi kullanımlarda aylık bazda bir yekun olabiliyor.
    Ben benzinli aracımı "jiklesi devreden çıkana kadar hareket etmeden yerinde mi ısıtayım yoksa yolda kontrollü bir sürüşle hareket halinde mi ısıtayım daha ekonomik olur?" düşüncesiyle 15 gündür test ettim. 1.6 benzinli aracımı her çalıştırdığımda rolantide jikle devreden çıkana kadar (bu da lpg'li araçlarda benzinden lpg'ye geçiş sınırı olan 40 derece motor su sıcaklığına geldiğinde oluyor sanırım) yaklaşık 8 dk hareket etmeden ısıttım. Sonuç ilginç aracın yakıt tüketimi artmadı,aksine az da olsa düştü.
    Buradan şu sonucu çıkardım: Demek ki; rolantide jikle devreden çıkana yani lpgli araçlar benzinden lpgye geçene kadar hareket etmeden yakılan benzin soğuk motorla jikle devrede hareket halinde 2.5-3 km gidene kadar yakılan benzinden daha az.
    Buna göre; Sıralı sistem lpg'li araçlarda da eğer jikle devreden çıkana kadar hareket edilmezse tüketilen benzin de azalacaktır tahmin ediyorum. Çıkardığım sonuç sizce de doğru mu? Bunu lpgli araç kullanıcısı arkadaşlardan test eden var mı?
    Sayın 2a yetkililerine ayrıca şunu sormak istiyorum lpg'ye geçiş ısısı olan 40 derece aynı zamanda jiklenin devre dışı kaldığı derece midir? (1.6 çok nokta enjeksiyonlu araçlar için)



  2. #2

    Cevap: MOTORUN ISINMASI-JİKLE-BENZİNDEN LPG'YE GEÇİŞ

    Daha iyi motor yağlaması için düşük devirde hareket halinde motoru ısıtmanızı tavsiye ederiz.40 derece motor suyunda araca göre devir değişebilir 40 derece lpg'nin ideal gaz haline geçmeye başladığı sıcaklıktır.İyi çalışmalar

  3. #3

    Cevap: MOTORUN ISINMASI-JİKLE-BENZİNDEN LPG'YE GEÇİŞ

    bence konuya cevap verilmemiş.

  4. #4

    Cevap: MOTORUN ISINMASI-JİKLE-BENZİNDEN LPG'YE GEÇİŞ

    Alıntı veteriner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayn 2a Yetkilileri ve Değerli Arkadaşlar;
    kişisel fikrim (yanlış da olabilir) sıralı sistemin dezavantajı özellikle soğuk havalarda ilk çalımadan sonra bir süre aracın benzin tüketmesi. Bu tüketim özellikle şehir içi kullanımlarda aylık bazda bir yekun olabiliyor.
    Ben benzinli aracımı "jiklesi devreden çıkana kadar hareket etmeden yerinde mi ısıtayım yoksa yolda kontrollü bir sürüşle hareket halinde mi ısıtayım daha ekonomik olur?" düşüncesiyle 15 gündür test ettim. 1.6 benzinli aracımı her çalıştırdığımda rolantide jikle devreden çıkana kadar (bu da lpg'li araçlarda benzinden lpg'ye geçiş sınırı olan 40 derece motor su sıcaklığına geldiğinde oluyor sanırım) yaklaşık 8 dk hareket etmeden ısıttım. Sonuç ilginç aracın yakıt tüketimi artmadı,aksine az da olsa düştü.
    Buradan şu sonucu çıkardım: Demek ki; rolantide jikle devreden çıkana yani lpgli araçlar benzinden lpgye geçene kadar hareket etmeden yakılan benzin soğuk motorla jikle devrede hareket halinde 2.5-3 km gidene kadar yakılan benzinden daha az.
    Buna göre; Sıralı sistem lpg'li araçlarda da eğer jikle devreden çıkana kadar hareket edilmezse tüketilen benzin de azalacaktır tahmin ediyorum. Çıkardığım sonuç sizce de doğru mu? Bunu lpgli araç kullanıcısı arkadaşlardan test eden var mı?
    Sayın 2a yetkililerine ayrıca şunu sormak istiyorum lpg'ye geçiş ısısı olan 40 derece aynı zamanda jiklenin devre dışı kaldığı derece midir? (1.6 çok nokta enjeksiyonlu araçlar için)


    Yükteki aracın rolantide çalışan araca oranla yakıt sarfiyatı elbette fazla olacaktır,aynı koşullarda sırasal sisteme sahip bir araçta yapacagınız test te sonuç farklı olmayacaktır.Saygılarımla


    LPG BİZİM İŞİMİZ
    2A

    MAVİDENİZLER OTOGAZ LTD.ŞTİ.
    2A MÜHENDİSLİK ANKARA BÖLGE BAYİİ
    www.mavidenizler.com.tr
    0 312 385 9 555
    TUNCAY KARAKOCA
    0532 596 46 93

  5. #5

    Cevap: MOTORUN ISINMASI-JİKLE-BENZİNDEN LPG'YE GEÇİŞ

    Evet bencede cevap verilmemiş bilinen bir şey var araçı çalıştırın düşük devirde yola devam edin. Bunu bir çok motor ustası özellikle kış aylarında tavsiye etmiyor. Bir iki dakika araçın olduğu yerde çalıştırılarak donan yağın dibe çöken yağın pistonları ve üst kapak yağlamasını yapması gerektiğini aksi taktirde araçı hemen hareket ettirilmesinin kış aylarında aşınmalara sebeb olacağını bununda ilerleyen zamanlarda motorda ciddi sorunlar çıkaracağını söylemektedirler.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok