+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan
1 2 3 SonuncuSonuncu
Toplam 24 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

  1. #1

    aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    emeği geçen herkeze şimdiden teşekkür ederim

    99 model fiat siena 1.4 el kilometre 62 binde olan arabamı yaklaşık 7 ay önce aldım
    arabam çok yakıyor diye tek nokta brc marka enjeksiyonlu gaz sistemi taktırdım.ve bu gaz sistemide aynı şekilde çok yakıyordu.ne yaptımsa bir türlü düzelmedi. gazı takan sahış arabanın sibob ayarları sıkı dedi.triger kayışı dedi ve bir sürü şey dedi.ben bir gün özel tofaş servisine gittim ve bu olayları anlattım arabamın sibob ayrlarına bakıldı triger kayışının sente atılıp atılmadığına bakıldı.her şey normal ama araba biraz da sarsıntılı çalışıyordu.tekrar arabanın değerlerine baktığımızda co değerinin 14 de fe lambda değerinin olduğunu gördük.
    usta arabada diğer yerlere de bakarker oksijen sensörüne giden bir hortumun kapuk olduğunu gördü ve onu yerine taktı.ayarlar düzelmiş oldu
    şuanda arabanın co değeri o.8 lere düştü ve lambda değeri de 0.9 lara düştü acaba gerçekten sorun düzelmişmidir.yardımlarınızı bekliyorum.



  2. #2

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    yoksa sendemi zonguldak
    lısın

  3. #3

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    Merhabalar..

    Bu yazım da FIAT 1.4 8v. Tek Nokta Enjeksiyon ((SPI (single point enjeksion)) motor kullanılan 131 (131 1600 SPI dahil), Palio, Siena, Tipo, Tempra Otomobiller için.

    Servisime gelen araçlarda genel olarak karşılaştığım (motorun düzgün çalışmaması, sık sık stop etmesi, çekiş düşüklüğü, fazla yakıt sarfiyatı vb.) arızalar ve bu arızaların sebeplerinin çoğunlukla yanlış müdahalelerden kaynaklandığını gördüm.

    Bunların en başında geleni ise, araç sahiplerinin araçlarını yetkili servislere (bilinen sebeplerle ) götürmek istemeyip bakım ve onarımları sanayi ortamında yaptırmaları.
    Buji kablosu vb. gibi basit arızaları yazmayacağım.

    Bu araçlarda triger kayışı (hangisi önce dolarsa) her 45.000 km. de veya her 3 yılda bir değiştirilmelidir.
    Bilhassa triger kayışı değiştiren araç sahipleri yukarıda yazılı arızaları sıklıkla yaşıyorlar.
    Triger kayışı değiştirilirken sente ayarı dışında dikkat edilmesi gereken en önemli konu ise kayış gergi ayarıdır.
    Kayış gergi ayarı için gerekli özel takımın eksikliği halinde,triger kayışı ya gevşek ya da fazla gergin olacaktır.
    Gevşek olması halinde triger kayışı çabuk aşınır veya sıyırır.
    Fazla gergin olması halinde ise gergi rulmanı bozulur.
    Bu takımın eksikliği halinde, işin olması gerektiği gibi yapılabilmesi, insan hassasiyeti/yeteneği dışındadır.
    En yakın bir başka örnek olarak kendimi verebilirim ki; bu işlemlerin dersini verebildiğim halde bahsettiğim takım olmasa, yapabilmem imkânsızdır.
    Aksini iddia edenlere (ben yaparım/yapıyorum diyenlere) de inanmamanızı öneririm.

    Motorun sıhhatli çalışması için olmazsa olmaz şart sente ayarıdır.
    Yani emme ve egzost siboplarının olması gereken açıda açılıp kapanması gerekir.
    Bu temel ölçüde olan en küçük kaçıklık motorun anormal çalışmasına sebep olur.

    İkinci sebep ise (olanlarda) sibop ayarı.
    Sibop ayarı olan hemen her cins motorun ölçüsü farklıdır.
    Bu işlem için kullanılan pullar farklı ölçülerde, çok çeşitlidir. Serviste bu ayar pullarının bulunduruluyor olması gerekir.
    Yine bu işlemi yapmak için gerekli özel takımlar da ayrıca lüzumludur.

    Fiat 131 üstten eksantrikli (OHC) olanlar, UNO, TEMPRA, TİPO ve 1.4 8v SPI motorlar kullanılan tüm Fiat otomobilleri her 40.000 km. de sibop ayarına muhtaçtır.
    Bu işlem zamanında yapılmazsa, önce çekiş düşüklüğü, sonra anormal çalışma belirtileri görülür.
    Sonunda ilk önce en sıkı sibop yanar ve ait olduğu silindir işlevsiz kalır.
    Motor da bir silindir eksik olarak çalıştığından piyasa jargonuyla teklemeye başlar.
    Bu arızanın giderilmesi ise hayli masraflıdır.

    Nadiren rastladığım ise lambda sensörü arızası.
    Lambda sensörü arızası da motorun anormal çalışmasına ve fazla yakıt sarfiyatına sebep olur.
    Lambda konusunda ayrıntılı açıklamayı aşağıda göreceksiniz.

    Lpg sistemi monte edilmiş bir motorun, önce benzinle düzgün çalışması gerekir.
    Kural olarak bilinmesi gerekir ki; benzin sisteminde sıhhatli çalışmayan bir motor, LPG sisteminde de düzgün çalışmaz. Hatta LPG sisteminde çalışması halinde arızalar çok daha belirgin hale gelir.

    Bu yazdıklarımdan hepinizin anlayacağı gibi, sente ayarı ve sibop ayarı çok düzgün olmayan bir motordan doğru sonuç alınması söze konu değildir.

    Aracınızı götürdüğünüz serviste benzin ve LPG yi ayrı ayrı olmak üzere 4 gaz ölçer kalibrasyon belgeli bir cihazın bulunması mutlaka (olmazsa olmaz şarttır) gereklidir.
    Kalibrasyon belgeli olması çok önemlidir. Zira bu cihazlar yanlış veri oluştuğunu yani arızalı olduğunu belirtmezler. Ancak kalibrasyon belgesi var ise güvenilir olurlar.

    Bu cihazla ekzost gazlarından Hidrokarbon, Karbon monoksit, Oksijen ve Karbon dioksit gazları ile Lambda nın değerlerini görürsünüz.

    Basitçe ifade etmek gerekirse; hidrokarbon yanmayan gazları, karbon monoksit zengin/fakir karışımı, oksijen kullanılmayan/açığa çıkan oksijen miktarını,karbon dioksit açığa çıkan karbon dioksit gazı miktarını belirtir.

    Bunların hepsinin motorun durumu için ayrı anlamları vardır.
    Cihazın ekranındaki değerlere bakarak motorun yağ yaktığını, sıkı sibop ayarını, segmaların, sibopların/kılavuzlarının aşınmışlığını, silindir kapak contasının kaçırdığını, olmaması gereken bir yerden fazladan hava aldığını, hava filtresinin tıkalı olduğunu, çok veya az yakıt harcadığını, katalitik konvektörünüzün sıhhatliliğini, ve hatta egzostta delik olup olmadığını dahi anlayabilirsiniz.

    Bu gazların olması gereken değerleri ve bu değerleri yorumlamayı yazarak kafa karıştırmak istemiyorum

    Ama basit olarak LAMBDA yı bilmenizde yarar var.

    Benzin ile havanın ideal karışım oranı olarak, ağırlık cinsinden ( gr, kilo,ton vb.) 14,7 birim hava ile 1 birim benzin karışımı olduğu tespit edilmiş.
    LPG de ise lambda oranı 15,6/1. Yani LPG daha fazla hava ile ideal orana ulaşıyor. (Biraz evvel bu sebeple 4 gaz ölçer cihazın benzin ve LPG ölçümlerini ayrı ayrı yapması gerekir diye belirttim.)
    Buna da 1 (bir) lambda denilmiş.
    Yani 1 lambda ideal benzin/hava veya LPG/hava karışım oranı değeri demek.

    Lambda sensörü de egzosttan geçen gazlar içinden oksijen miktarını algılayarak elektriksel veri halinde EKU ya bildirir.
    EKU da gelen lambda sensöründen aldığı verilere göre enjeksiyon süresini ayarlayarak 1.000 lambda değerini tutturmaya çalışır.

    Gaz analiz cihazının ekranında lambda değerini 1.000 görürseniz motorunuza mükemmel ayarlı diyebilirsiniz.

    Lambda değeri arttıkça yani 1.000 dan yukarı (1.010 vb.) çıktıkça fakir karışım, eksildikçe yani 1.000 den aşağı (0.990 vb.) indikçe zengin karışım ifade eder.
    0.990 ilâ 1.010 arasındaki değerler normal kabul edilebilir.
    Teknisyenler bu değerlere bakarak yaptıkları işi doğrulamak zorundadır.
    Şayet aracınızı götürdüğünüz servislerde bu cihaz yok ise yapılan işe “tamam/oldu” demek mümkün değildir, hatta eski lisanla “eşyanın tabiatına aykırıdır”.

    Motor rölantide ve 3000 d/dak. da çalışırken Lambda değeri 1.000 olan bir motorun
    doğru kullanıldığında fazla veya az yakıt yakması mümkün değildir.
    Motorunuzun Lambda oranı 1.000 olduğu halde hâlâ fazla yakıt sarfiyatı oluyorsa, sorun ya kullanım şartlarınızın uygunsuzluğundan (kısa mesafelerde kullanmak, çoğunlukla sıkışık trafikte kullanmak, çok yüklü kullanmak, klimanın-farların-arka cam rezistansı gibi tüketicilerin sürekli çalışması vb.) ya da kullanım tarzınızdan (yüksek devirlerde kullanma, yüksek hızlarda kullanma, gaz pedalına sonuna kadar basma alışkanlığı) kaynaklanır.

    Bu sistemde yapılan kontrollerde her şeyin normal olması halinde gaz değerleri halen düzgün değilse sorun genellikle enjeksiyon gövdesinde, stepper motorda oluyor.
    Stepper motor değiştirildiği halde gaz değerleri yine bozuksa, enjeksiyon gövdesini komple değiştirmek gerekiyor.

    Eğer aracınızın göstergesinde enjeksiyon sistemi arıza ikaz lambası yanarsa bunun anlamı enjeksiyon sisteminizde sürekli veya fasılalı bir arıza var demektir.
    Böyle bir durumda yapılacak en doğru iş hemen bir servise gitmektir.
    Şayet servise gitmek o an mümkün değilse, kontağı kapatarak akünün + ucundaki kutup başını sökün ve 15 dk. bekleyip tekrar takın. Bu işlem sonunda EKU daki arıza kayıtları silinecektir.
    Kontağı açın.
    Eğer arıza ikaz lambası sönerse, bu fasılalı (belirsiz zamanlarda, arada sırada oluşan) bir arıza olduğunu belirtir.
    Şayet sönmezse bu sistemde sürekli ve mevcut bir arıza var demektir.
    Ancak motorunuz çalışıyorsa korkmanız için bir sebep yok.
    EKU hemen o arızayı algılayarak ortak parametrelerden birini seçer ve motoru çalıştırmaya devam eder.
    Fakat bu motor çalışıyorsa da sistemde giderilmesi gereken önemli bir arıza var demektir ki; dolayısı ile en kısa sürede servise gitmeniz gerekir.

    Eğer sorun yaşamak istemiyorsanız LPG sistemi olarak, tek nokta enjeksiyon sistemine uygun olanını, yani ELEGANT tip sistem seçmelisiniz ve mutlaka devrede MODULER HI kullanılmalıdır. Bu parça LPG devresine geçince benzin enjektörünün enerjisini (negative ucu) keser.
    Bir diğer işlevi LPG sisteminde çalışırken enjektör arıza lambasının yanmamasını sağlamaktır.
    İlaveten montajda mutlaka orijinal mikser kullanılmalıdır.

    Sonuç olarak :
    Her yazımda belirttiğimi tekrar yazmak zorundayım.
    Aracınız benzin devresinde düzgün çalışmıyorsa, LPG devresinde de düzgün çalışmaz.
    Hatta arızalar LPG devresinde daha belirgin hale gelir.
    Bu araçlarda ise, motor benzin devresinde sıhhatli çalışıyorsa, LPG devresinde genelde görülen basit arızaların dışında sorun yaşanmıyor.

    İlgililerin bilgilerine sunarım.


    Serdar Kantarcı
    KANTARCI
    Yetkili FIAT Servisi
    Doğanbey Cd. Kılıç Sk. N: 4
    34752 İçerenköy/Kadıköy/iST.
    Tel : 0216 5757676
    Faks: 0216 5749606
    e-posta : serdarkantarci@kantarci.com
    web site: www.kantarci.com

  4. #4

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    aydınlatıcı teknik bilginden dolayı çok teşekkür ederim

  5. #5

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    usta arkadaşlar benim aracım siena 1,6 16v metal manifold araç lambda değeri benzinde sürekli zengin gösteriyor aracın tüm sensörlerini buji kablolarını ateşleme bobini hava filtresi susturcu aklınıza gelen her şeyi değiştirdim ama yine zengin gösteriyor yetkili seviste examiner smart cihaza bağlattım herhangi bir arıza yok lambda mevcut hatası dışında hata yok.klimayı açtığımda aracın bir bujisini çıkarkımışım gibi çekiş düşüyor benzini de lpg yide fazla yakıyor bana bir yol gösterin yardımcı olun lütfen bıktım artık sienadan satmayı bile düşünüyorum lütfen yardım edin teşekkürler.

  6. #6

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    Kullandığınız lpg sistemi markası ve tipi nedir?

    BRC
    KAYBETMEK YOK..

  7. #7

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    Kullandığınız lpg sistemi markası ve tipi nedir

    aracımda ekogaz lpg mevcut

  8. #8

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    Sıralı sistem yoksa normal sistem mi?

    BRC
    KAYBETMEK YOK..

  9. #9

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    sıralı sistem version 2 gaz ayarını kalibrasyonu yaptıktan sonra motoru 3000 dv-dk sabit tutup lambda yı 1 e ayarlıyorum zengin fakir tam ortada duruyor ancak aracı benzine aldığımda lambda zengin gösteriyor ustalar eksantirk veya supaplarda sorun olabilir motoru açmamız gerekiyor diyorlar kararsız kaldım yardım lütfen.selamlar.

  10. #10

    Cevap: aracım çok gaz ve benzin yakıyor

    Tavsiyemiz ilgili markanın konusunda yetkin bir yetkili bayisine müracaat etmeniz.Saygılar

    BRC
    KAYBETMEK YOK..

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok