+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

  1. #1

    Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

    Merhaba Arkadaslar,

    Lamb1 ve Lamb2 Sensörlerinin Ne Gibi Faydaları Vardır.. Lamb1 i Baglamak Arac İcin Yeterlimidir. Yoksa En İyi Performası Almak İcin LAMB2 Yide Baglamak Gerekirmi ?



  2. #2

    Cevap: Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

    Alıntı hakanalgac Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaslar,

    Lamb1 ve Lamb2 Sensörlerinin Ne Gibi Faydaları Vardır.. Lamb1 i Baglamak Arac İcin Yeterlimidir. Yoksa En İyi Performası Almak İcin LAMB2 Yide Baglamak Gerekirmi ?
    Lambda 1 i bağlamak yeterlidir.
    Lambda bağlamak opsiyoneldir, ayar ile ilgisi olmayıp, teşhiste yardımcı unsurdur PLUG&DRİVE göre

  3. #3

    Cevap: Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

    Sayın Arkadaslar,

    Benim Servisinden Ögrendigime ve Anladıgım Kadarı ile Lambda Sensörü Atıl Yakıt Degerlerini Ölçerek ECU ye Bilgi Veriyor ve Enjektör Degerlerini Düzenlemeye Yarıyormus... Bütün Bunlardan Sonra Gectigimiz Ay Montajimi Yaptırdıgım ve Bazı Konularda Fikir Ayrılıgına Düstügümüz Mavidenizler Otogaz Firmasına Giderek Lambda1 Sönsörünün Baglanmasını İstedim... Firma Yetkilileri.. Lambda1 Sensörünü Baglayarak Yeniden Yol Haritası Çizerek Aracımı Programladılar....Aracımda Hissedilir Bir Düzeltme Gördüm..... Kesinlike Tavsiye Ederim... LAMBDA Sönsörünü Baglatın... ve Monajcı Arkadaslarada Tavsiyem... Bu Sensörü Baglamalarıdır.....

  4. #4

    Cevap: Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

    Lambda sensörünün bağlanması LPG kalibrasyon ayarlarında kolaylık sağlar. Sadece sonda sinyalini görüntülemek içindir. Yani benzinde ve gazda sonda sinyalinin durumuna bakarak ayarları kontrol etme ve karşılaştırma imkanı verir.
    Araç LPG' de de olsa benzin ECU' su devrededir. Tüm sensörleri bu ECU kontrol eder ve buna göre benzin enjektörlerine yakıt miktarını bildiren sinyal gönderir. SEQUENT bu anda devreye girerek bu çıktıyı LPG lisanına tercüme ederek LPG enjektörlerine yönlendirir. Benzin ECU' su bu sırada aracın LPG ile çalıştığını bilmez. Bütün değerlendirmeleri ve kontrolları araç benzinle çalışıyormuş gibi yapar.
    Ayarlarda sonda sinyal verilerine bakılırsa LPG kalibrasyon ayarlarının daha iyi bir kontrolu sağlanmış olur.
    Tabi ki aracın sensörü kurum bağlayıp tembelleşmediyse. Böyle bir durumda araç benzinde de düzgün çalışmaz.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  5. #5

    Cevap: Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

    Alıntı 2A Mühendislik A.Ş. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lambda sensörünün bağlanması LPG kalibrasyon ayarlarında kolaylık sağlar. Sadece sonda sinyalini görüntülemek içindir. Yani benzinde ve gazda sonda sinyalinin durumuna bakarak ayarları kontrol etme ve karşılaştırma imkanı verir.
    Araç LPG' de de olsa benzin ECU' su devrededir. Tüm sensörleri bu ECU kontrol eder ve buna göre benzin enjektörlerine yakıt miktarını bildiren sinyal gönderir. SEQUENT bu anda devreye girerek bu çıktıyı LPG lisanına tercüme ederek LPG enjektörlerine yönlendirir. Benzin ECU' su bu sırada aracın LPG ile çalıştığını bilmez. Bütün değerlendirmeleri ve kontrolları araç benzinle çalışıyormuş gibi yapar.
    Ayarlarda sonda sinyal verilerine bakılırsa LPG kalibrasyon ayarlarının daha iyi bir kontrolu sağlanmış olur.
    Tabi ki aracın sensörü kurum bağlayıp tembelleşmediyse. Böyle bir durumda araç benzinde de düzgün çalışmaz.
    Sayın Admin Arkadasım,

    Vermiş Oldugun Bilgiler İcin Tesekkür Ederim.... Asagıdaki Linkte Bazı Sistem Entg. Firma Yetkililerinin Yazmıs Oldugu Yazılar Var Bi Okur İsen Sevinirim..Aslında Temelde Aynı Seylerden Bahsediliyor.. Fakat Lambda Hic Bir Artısı/Avantajı Olmadıgını Ondan Dolayı Baglamadıklarını İfade Etmişler... Vallhi Benim Gördügüm/Kullandıgım Aracın Çekişi/Performansı Fark Etti... Hattaki Yakıt Oranı Bile 10kurus daha düstü....cok ilginç....

    link : http://forum.donanimhaber.com/m_2938...m.htm#29860558

  6. #6

    Cevap: Lamb1 ve Lamb2 Baglantısı

    Sn. Algaç,
    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan o kadar çok insan varki?
    Yazdıklarımız bilimsel gerçekler olup, usta zihniyetiyle yorumda bulunanlara söyleyecek bir şeyimiz olamaz. Eğitime ihtiyaçları var.
    Sitemizin girişinde yazdığımız gibi:
    Bildiğini bilenin arkasından gidiniz, bildiğini bilmeyeni uyarınız, bilmediğini bilene öğretiniz, bilmediğini bilmeyenden kaçınız. (Konfüçyus) ...

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok