+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Fiat Siena 1,6 16V aRAcima LPG

  1. #1
    Iyi gunler oncelikle forumunuzu cok begendim epeyde bilgi sahibi oldum bu lpg konusunda.Benim sorum ben aracima hangi tip lpg taktirmaliyim.Enjeksiyonlu aracim.Bilgilendirirseniz memnun olacagim...

    En kisa surede cevabinizi bekliyorum

    Fiat Siena 200 Model 1.6 16V



  2. #2
    Elbette.....!!!!!!!!!!!!

    Marka   :    BRC

    Model   :     Sequent 24 


    Taktirmaniz ve de gule gule kullanmaniz dilegiyle

    Taktirdiktan sonra memnunyetiniz ya da olmayacagini umuyorum ama sikintinizi bizimle paylasirsaniz seviniriz...
     

  3. #3

    Cok saol hocam bakacaz artik cok para istiyorlar onada 1800 heralde katolaoglarina bakmistimda benzinin fiyati 3 ytl oldu LPGde bence patlama olmustur heralde taktiracaz gibi kartastan falan

    Alinti:
    Elbette.....!!!!!!!!!!!!

    Marka   :    BRC

    Model   :     Sequent 24 


    Taktirmaniz ve de gule gule kullanmaniz dilegiyle

    Taktirdiktan sonra memnunyetiniz ya da olmayacagini umuyorum ama sikintinizi bizimle paylasirsaniz seviniriz...
     
     


    Edited by - wherthus Tarih: 01/07/2006 20:17:32

  4. #4

    :.(  Evet maalesef benzin 3 milyonu devirdi... 

    Bize de baska cikar yolu kalmadi gibi gorunuyor... 

    Fiyatlar 1750 ytl civarlarinda ama biseyler yapamaz miyiz dediginde 1700 e iniyor cogu...

    Cok fazla bisey degil ama napalim

    Bir de Bonus a pesin fiyatina 5 taksit var. (Izmir Bornova Power Otogaz icin konusuyorum)

    Bende haftaya taktiracagim yeter artik


  5. #5

    Kadir bey size bir sorum olacak aydinlatirsaniz sevinirim.Benim arabami sirali degilde normal sistem taktirsam arada cok fark olur mu ??? bu konuda hic bir bilgim yok.Yardimlarinizi bekliyorum.Diger sistem epey ucuz buna gore


  6. #6

    Araciniz cok nokta enjeksiyonlu, dogrusu sequent-24 takilmasi. Mikserli taktirsaniz ne olur? Cok ani gaz vermelerde veya kompresyonda emme manifoldunda patlama (Back Fire) meydana gelir. Bu patlama filitre ve emme manifoldunu patlatabilir. Arabayi kullanma stilinize bagli olarak hic patlama meydana gelmiyebilirde. Aracin degerini, hasar gormesi muhtemel parcalarin fiyatini ve donusum sistemleri arasindaki farki 1750,-YTL / 600,-YTL) masaya yatirarak ve olasi riskleri gozonunde bulundurarak nihai karari siz vereceksiniz.
    Biz bir sey olmaz mikserli taktir diyemiyoruz.
    Ayrica bu konuda sistemler nedir, ne riskler vardir turunden cok soruyla karsilasiyoruz. Yeri gelmisken LPG egitim notlarimizdan konuyla ilgili kismi buraya aktarmakta fayda goruyoruz.

    LPG DONUSUMDE NESILLER, ARALARINDAKI FARKLAR
    OTTO cevrimine gore calisan benzinli motorlarin ayni zamanda LPG ile calismasini saglayan donusum sistemleri; Birinci-Ikinci - Ucuncu ve Dorduncu nesil donusum sistemleri olarak dort grupta siralanmaktadir:

    Birinci nesil
    olarak adlandirilan LPG donusum sistemlerinin en basiti olan bu sistemde acik devreli LPG donanimi kullanilmaktadir. LPG deposundan sivi halde alinan yakit, bir Buharlastirici/Regulator yardimiyla emme manifoldunda yeralan bir gaz karistiriciya (Mikser) gonderilerek hava ile karistirildiktan sonra silindirlere yollanmaktadir. Bu basit sistem karburatorlu benzin motorlarinin donusumunde kullanilmaktadir. Ulkemizde bilhassa taksilerde ve gelir seviyesi dusuk kesimlerde karburatorlu araclar yogun olarak kullanildigindan baska bir secenekte yoktur. Birinci nesil donusum sistemlerinin en buyuk dezavantaji motor yuku arttikca, giderek zenginlesen bir karisim oranina neden olmasidir. Bu tur acik devreli sistemlerde hava fazlalik katsayisi karburatorun saglayabildigi sinirlar dahilinde degismekte ve kapali devre kontrolu yapilamadigi icin hava fazlalik katsayisini sabit tutmak mumkun olamamaktadir. Bu nedenle hava fazlalik katsayisini 1’ de tutmak ve 3 yollu katalitik donusturucu kullanarak en son emisyon sinirlari (EURO 2 ve EURO 3) saglamak olanaksiz olmaktadir.

    Ikinci Nesil
    donusum sistemleri, mekanik enjeksiyonlu veya tek nokta enjeksiyonlu araclar icin gelistirilmis sistemler olup, birinci nesil sistemlerden farki yakit secici anahtarda olup, enjeksiyon sisteminin durdurulmasi emulatorle yapilmaktadir. Aracin ilk calistirilmasi benzinle olmakta, anahtardan ayarlanabilen bir devirde (2000-2500 rpm) arac otomatik olarak gaza gecmektedir. Arac stop edilinceye kadar LPG ile calismaya devam etmektedir.

    Ucuncu Nesil
    olarak adlandirilan kapali devreli donusum sistemlerinde ise egsoz gazlari icerindeki oksijen miktari olculerek, elektronik kontrol unitesi (ECU) yardimiyla yakit miktari regulatorde uygun sekilde duzeltilmektedir. Boylece hava fazlalik katsayisi tam stokiyometrik degerde tutulabilmekte ve egsoz sistemlerine eklenen katalitik donusturucu yardimiyla EURO 2 ve hatta EURO 3 emisyon sinirlari saglanabilmektedir. Benzinden bagimsiz olarak komutlar verilebilen bu sistemler paralel yakit sistemleri olarakta adlandirilmakta olup; 
    1-      Ek olarak bir lambda kontrol unitesi (sonda) 
    2-      Cesitli motor parametreleri (Devir sayisi,gaz kelebegi konumu, motor sicakligi v.s.)  degerlendiren ECU (Elektronik kontrol unitesi) 
    3-      Gaz debisini degistirebilen debi ayar valfi (Step Motor)  bulunmaktadir. 
    Debi ayar valfine Lambda degerini “1” de tutacak sekilde ECU dan aldigi sinyaller ile calisan elektrikli bir adim motoru ile (Step Motor) kumanda edilmektedir.

    Dogal olarak bu tip donusum sistemlerinin maliyetinin yuksek olmasi nedeniyle, karburatorlu araclarda kullanilan birinci nesil LPG donusum sistemleri ulkemizde bir takim tadilat ve ilavelerle enjeksiyonlu araclara adapte edilmektedir. Bu islem yapilirken aracin lambda sondasi ve diger sensorleri devreden cikarilmakta, arac aynen bir karburatorlu arac gibi calistirilmaktadir. 
    Bu islemler zaman icerisinde aracin Elektronik kontrol unitesine zarar vermekte ve buyuk masraflara yol acarak ulke ekonomisini olumsuz yonde etkilemektedir. 

    Yeni nesil enjeksiyonlu araclarda ortak emme manifoldu hacim olarak karburatorlu motorlara gore yaklasik iki misli daha buyuktur. Dolayisiyla LPG ile calismada emme manifoldunda patlamaya hazir daha buyuk miktarda yakit bulunmaktadir. Bu araclarda emme ve egsoz subaplarinin ayni anda acik kalma suresi karburatorlu motorlara gore daha fazla olmasi nedeniyle emme manifoldunda patlama olayi (BACK-FIRE) sik karsilasilan bir sorundur.

    Dorduncu Nesil
    olarak adlandirilan seri yakit kontrol sistemlerinde ise benzine benzer sekilde sivi veya gaz fazi seklinde LPG puskurtme sistemleri kullanilmaktadir. Ulkemizde SIRALI SISTEM diye adlandirilan SEQUENTIAL GAZ ENJEKSIYON sistemlerde mikser olmayip, mikser gorevini elektronik olarak calisan ve silindirlere sirayla ve gereken miktarda yakit gonderen enjektorler yerine getirmektedir. Ayrica bu sistemlerde aracin orjinal Elektronik Kontrol unitesinin bir benzeri kullanilmakta, araclarin orjinal calisma sistemleri ayni kalmaktadir. Motorun aynen benzinde oldugu gibi, vakum degerleri, hava giris miktari kontrol edilmekte ve  tum diger sensorleri calisir vaziyette olmaktadir.

    Faydalari:
    1- Aracin benzinle calistigi anlarda ECU da depolanan bilgiler degismiyor. 
    2- Silindirlere ihtiyaca gore ayni miktarda yakit gonderilebiliyor.   
    3- Vakumu zayiflatici engeller olusmuyor. 
    4- Hic bir emulasyon (uyutma) gerekmiyor. 
    5- Benzin ECU suna hic bir hata sinyali gitmiyor.
    6- Benzin ECU su fonksiyonlari gazla calismada aynen korunuyor.
    7- Emme manifoldunda patlama "Back Fire" olusmuyor.

    Dunyada artik karburatorlu arac uretilmemekte ve yeni nesil araclarda tum motor degerleri elektronik olarak kontrol edilmektedir. Bu tur motorlarin donusumunde kullanilacak donusum sistemlerinin hem maksimum guvenligi, hemde istenen emisyon degerlerini saglamasi zorunlu olarak istenmektedir. Ulkemizde LPG donusumu cevreci yaklasimdan ziyade sadece yakit ekonomisi yonuyle tercih edildiginden dogrusu degil, en ucuzu tercih edilmekte, usta yaklasimiyla ve ben yaptim oldu mantigiyla isler yapilmaktadir. 
    Ancak bu tercihlerin uzun vadede hem kesemize, hemde ulke ekonomisine zarar verecegi unutulmamalidir. 
     
     


  7. #7
    Ilginiz ve alakaniz icin cok tesekkur ederim bu bilgileri goz onune alip degerlendirme yapacagim...

    Calismalarinizda basarilar

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok