+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 30 Sayfadan
1 2 3 11 ... SonuncuSonuncu
Toplam 298 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BENIM ARACIMA HANGISI UYAR?

  1. #1
    Merhaba Kadir Bey,

    8 numarali maddede bahsetmis oldugunuz kablo kesme islemi benim aracimda yapilmisti, eger konu bahseeiginiz olcude direncvs. yonunden problem yaratmaya aciksa, bunun duzeltilmesi icin ne yapilabilir. 




  2. #2

    Bazi araclarda zorunlu olarak boyle bir uygulama yapiyoruz.
    Bu uygulamada ek yapilan yerin lehimlenmesi ve izolasyonun cok iyi yapilmasi gerekiyor.

     


  3. #3
    Merhaba Kadir Bey,

    o zaman sekizinci maddeyi kaldiriyorsunuz? Veya benim gibi arac sahiplerinin "Aracinizin zarar gormemesi icin kablo kesilmesine kesinlikle izin vermeyiniz. Kesilen kablolar ilave direncler olusturur. Bu farkliliklar zamanla aracin elektroniginde hasara yol acar."  konularini kabul etmis oldugunu mu varsayiyoruz.

    Aksama dedigim gibi en ince ayrintiyi dahi iceren fotograflari cekip size gonderecegim, gerekiyorsa sizin yonlendireceginiz serviste, onereceginiz  tum degisiklikleri yaptiracagim.

    Not: Ben motordan vs. anlamam ama yaptigim is geregi belli konularda milimetrik / milisaniyelik titizlige sahibimdir. Yazismalar formda ortada, rahatsiz oldugunuz, herhangibir yanlis anlamaya sebep olabilecegini dusundugunuz yazim olursa lutfen bana bilgi verip kaldiriniz. Urununuzle ilgili "toplam memnuniyet" anlaminda ses haricinde bir sikintim yok, sadece uzun vade icin yazdiginiz uyarilari dikkate alarak 30000Ytlye yakin degere sahip aracimin degerini korumasini saglamaya calisiyorum 

  4. #4
    Artan benzin fiyatlari karsisinda LPG donusumunu dusunenlerin en sik sordugu soru;
    HANGI MARKA?
    Cevabimiz; Arastirmalarinizi asagidaki kriterlere gore yapin, dogruyu kolaylikla bulursunuz.
    1- Taninmis bir marka mi? 
    2- Arkasinda guclu bir firmanin destegi var mi? 
    3- Ana firma kac yildir faaliyette? 
    4- Tum Ulke sathina yayilmis genis bir servis agina sahip mi?
    5- Adi yeni duyulan veya hic duyulmamis bir urunun musteri nezdinde kendini kanitlamasi, musteri memnuniyeti saglamasinin uzun bir surec oldugu unutulmamalidir.
    6- Montaj firmasi kac yildir faaliyette, TSE Belgesi var mi? Yetkili muhendisi isin basinda mi?
    7- Takilan kitin parcalari ayni markadan mi olusuyor? Yoksa farkli markalarla melez kit mi kullaniliyor?
    8- Montaj esnasinda aracin orijinal kablolari kesiliyor mu? Aracinizin zarar gormemesi icin kablo kesilmesine kesinlikle izin vermeyiniz. Kesilen kablolar ilave direncler olusturur. Bu farkliliklar zamanla aracin elektroniginde hasara yol acar.
    9- Montajda ilave emulatorler kullaniliyor mu? Ne kadar cok parca, o kadar risk demektir. (Kendine sirali adini veren bazi markalar enjektorleri ilave emulatorlerle uyutmaktadir ve ekstradan sisteme baglanmaktadir).
    10- Otomotiv teknolojisinde ve Avrupa Birligi normlarina gore motor bolumundeki tum baglantilarin hem EMC (Elektro Manyetik Uyumluluk) testinden gecmis hemde IP-54 sinifi sizdirmazliga sahip ozel konnektorlerle yapilmasi sarttir. Ornek konnektorleri aracinizin orijinal baglantilarinda gorebilirsiniz. Size takilmak istenen kitin kablo baglantilarinda otomotiv sektorune ozgu bu konnektorlerden kullanilip kullanilmadigina bakin. Aksi halde aracinizin olmadik zamanlarda stop edebilecegini , etraftaki manyetik alanlardan etkilenip diger elektronik cihazlarin calismasini ( OEBD, ECU, ASR, ABS v.s.) bile bozmak suretiyle  trafikte can ve mal guvenliginizi tehlikeye atacagini unutmayiniz. Ozel konnektorlerle yapilmayan montaj sorun cikartir. Araciniz yanar, su alir, kisa devre yapar, size kaza yaptirir. Onarilamaz arizalara yol acar.
    11- Takilmak istenen LPG enjektorlerini inceleyin. Kendine sirali sistem diye yutturmaya calisan cogu sistemlerde LPG enjektoru yerine selonoid vanadan bozma uyduruk enjektorler kullanilmaktadir. Yine kompakt ve hepsi bir arada bulunan, buyuk endustriyel yazicilarin murekkep puskurtme sistemlerinden kopyalanmis veya pnomatik kontrol sistemlerinden esinlenmis ve LPG ye uyarlanan piyasada enjektor diye yutturulan sistemlere dikkat edin. Kompakt sistemler sonradan LPGye uyarlanmistir. Omurleri sinirlidir ve bir ariza durumunda komple degismesi gerekir. Bu tur enjektorlerin herhangi bir otomotiv firmasi tarafindan onaylanip onaylanmadigini sorun. Her silindir icin tek tek enjektor baglaniyor olmasina dikkat edin. Boylece bir ariza durumunda komple sistemi degil, sadece arizali enjektoru degistirmek suretiyle parca tasarrufu saglarsiniz.
    12- Adina sirali diyen cogu sistemde araclarin ariza lambasi yanmaktadir. Bilhassa E-4 kategorisindeki yeni model araclarda karisim hatasi nedeniyle bu ariza lambasi zamanla buyuk masraflara yol acar. Donusumu yapacak serviste ariza lambasinin yanmayacagi garantisini isteyiniz.
    13- Cogu modern araclarda bir kaza aninda benzin besleme sistemini kapatan darbe sensorleri bulunmaktadir. Takilan kitin bu darbe sensoruyle iliskisi olup olmadigini sorun. 
    14- En oneml hususlardan bir tanesi de ulkemizde hic uzerinde durulmayan, kimsenin umursamadigi sigorta konusu. Takilan kitin "URUN MALI MESULIYET" ve "3. SAHIS MALI MESULIYET" sigortalari var mi? Yani araciniz LPG nedeniyle bir kazaya ugrarsa can veya mal kayiplarinizi karsilayacak bir sigorta guvenceniz olacak mi? 

    Yukaridaki kriterlere uyan ve bu ustun ozellikleri nedeniyle TOFAS- FIAT tarafindan da tercih edilen BRC markali urunlerimizi bu nedenle gururla ve gonul rahatligiyla tavsiye ediyoruz.

    Sizin icin kiymetli, milyarlarca bedel odediginiz aracinizi ve can-mal guvenliginizi tehlikeye atmayin.
    Lutfen sadece fiyata bakarak veya bilgi sahibi olmadan fikir yuruten ustalarin lafina bakip karar vermeyin, daha sonra pismanlik yasamayin. 

  5. #5
    sn.orucu konu hakkinda sirasiyla bazi sorularim var. aydinlatirsaniz memnun olurum.arabam 1996 model rover 827 si.v-6 motor olup 2700cc hacminde. marka rover olmasina ragmen uzerinde honda PGMF-1 tipinde motor var.honda legend lerde kullanilan motormus.sonradan takilma olmayip roverin hondayla ortakligi sirasinda fabrika cikisli takilan bir motordur. son derece sessiz harika bir performansa sahiptir.120000kmde ve  bakimlidir. benzin sarfiyati haric hic bir sikayetim yoktur. simdi:1) bu arabaya mevcut sistemlerinizden ne sessizligini bozacak ne performansini dusurecek bir versiyon varmidir? 2) maliyet nedir herhangi bir kampanya mevcutmudur? 3)anadolu yakasinda tavsiye edebileceginiz servis nerededir?4) taksilerde en cok sikayet ettigim koku sorunu gideriliniyormu yoksa o igrenc kokuya katlanmak zorundami kaliniyor?5) suan sehir disinda 120km sabit hizla 100kmde 10lt , sehir icinde ise 100kmde 13-14lt yakmaktayken donusumlu durumda ne kadar farkedecektir? sn.orucu belki meslegimin muhendislik oldugundan firmaniza daha bir yakinlik duymaktayim.ciddi bir firma oldugunuzu dusunuyor sorularima aydinlatici cevaplarinizi bekliyorum. tesekkur ederim.

  6. #6
    Sn. okorten,
    Araciniz 170HP, sequent-56 modelimiz takilacak. Anasayfamizdaki yetkili servislerimiz listesinden size en yakin yetkili servisimizi secebilirsiniz. Size fiyat, odeme secenekleri ve referans araclar konusunda detayli bilgileri vereceklerdir. Teknik bir kisi olarak hangi servis sizi daha tatmin ederse onu secersiniz.
    Sequent sistemlerde ne hissedilebilir bir performans kaybi, ne de herhangi bir koku hissetmezsiniz.
    Benzine gore LPG tuketiminiz Litre bazinda %15-20 civarinda fazla olacaktir.

  7. #7
    sn.orucu sequent-56 versiyonunda da degisik tipler var.( orn.120-140 arasi 140 tan buyuk ,turbo v.b)bunlar neyi ifade ediyor?ayrica birim fiyati kursunsuz benzinle yariyariya olmasina karsin sarfiyat 100km ye gore dahami fazla oluyor? tesekkur ederim

  8. #8

    140kw modeli takilacak. araciniz normal emisli, turbo degil. 100 km. de 10 litre benzin tuketen bir arac LPG de 11-12 litre LPG tuketir. Ekonomi yakit fiyatlari arasindaki farktan gelir. (3,-YTL/LT Benzin- 1,50 YTL/LT LPG)

     


  9. #9
    Donusum sistemleri 4 nesil olarak kategorize ediliyor.
    1. nesil sistemler karburatorlu araclarda uygulanan sistem.
    2. nesil sistemler mekanik enjeksiyonlu ve lambda sondali tek nokta enjeksiyonlu araclara uygulanan sistemler.
    3. nesil sistemler lambda sondali ve katalitik konvertorlu full grup enjeksiyonlu araclara uygulanan sistemler.
    4. nesil sistemler cok nokta enjeksiyonlu sequential yakit besleme sistemine sahip araclara uygulanan sirali diye adlandirilan sistemler.
    4. nesillin haricindeki 3 sistemde de mikser kullanilmaktadir. Kullanilan mikser nedeniyle motora emilen hava girisinde bir direnc olusmakta ve buna bagli olarak verim dusmektedir.
    Yeni nesil cok nokta enjeksiyonlu motorlarda emme manifoldu buyuktur ve mikserle emme manifolduna gaz verecek olursaniz, bu buyuk hacimde daima patlamaya hazir bir karisim bulundurmus olursunuz. Bu da bazen back-fire dedigimiz erken atesleme ile emme manifoldunda patlamalara  neden olmaktadir.
    Sirali sistemlerde ise gaz, emme supablarinin hemen arkasinda ve sadece emme periyodunda puskurtuldugu icin  emme manifoldunda yakit hava karisimi bulunmamakta ve patlama riski olmamaktadir. Ayrica mikser kullanilmadigi icin, motorun hava girisinde bir engel yaratilmamaktadir.
    Piyasada bu araclara mikserli donusum yapilip, patlamalara karsi bir de patlatma kapagi konarak sozde cozumler uretilmistir ama biz bunu size tavsiye etmiyoruz.
    Iyi gunler.
     

  10. #10
     kadir bey,
    size birkac soru yoneltmek istiyorum.97 model polo classic arac sahibiyim.aracima lpg uygulamak istiyorum ancak dusundugum sistem sirali sistem degil de onun bir alt versiyonu sanirim(600-700 ytl civari takilan sistemlerden)markasi da brc.
    sirali sistem ile arasinda tuketim olarak ciddi fark var midir?
    bu sistem uzun veya kisa vadede problem cikarir mi?
    bir an once cevap verirseniz cok makbule gecer,cunku yarin araci ustaya emanet edebilirim.
    cok tesekkurler


    Edited by - diredire Tarih: 10/08/2006 00:22:35

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok