+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 5 Sayfadan
1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Toplam 49 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ARAÇLARDAKİ SENSÖRLER HAKKINDA

  1. #1

    Lightbulb ARAÇLARDAKİ SENSÖRLER HAKKINDA

    Tek nokta enjeksiyonlu araclara takilan mikserli sistemlerde lambda sensoru calismaya devam ediyormu. Yoksa devre disimi kaliyor?



  2. #2
    Lambda sensoru devrede, aracin orijinal ECU su ile iletisimde kaliyor. ECU bu sensorden aldigi bilgiye gore  benzin enjektorune komut gondermeye devam ediyor ama benzin enjektoru LPG ile calisma esnasinda uyutuldugundan sensorun devrede olmasinin bir esprisi olmuyor. Hava yakit oraninin 4 gaz analiz cihaziyla ayarlanmasi gerekiyor.

  3. #3
    Bilmedigimden dolayi beni affedin ama...
    LAMBDA SENSORU ne demek? Aracin neresinde bulunuyor ve gorevi nedir acaba?

  4. #4
    LAMBDA sensoru egzos cikisinda yeralair ve egsoz gazi icerisindeki oksijen miktarini olcerek aracin ECU suna bildirir. Stoikometrik oran dedigimiz 14.7/1 orani ideal hava-yakit orani olup buna LAMBDA=1 deriz. Lambda sensoru 1 in altinda deger okursa, zengin karisim olup aracin ECU su enjektorlerden daha az yakit puskurtulmesi komutu verir. 1 in uzeri ise fakir karisim olup, ECU bu defa enjektorlere daha fazla yakit gonder talimati verir. Aracimizdaki en onemli sensor olup, hem yakit kontrolu, hemde emisyonlar bu sayede kontrol altinda tutulur. Herkes 40-50.000 Km de bujilerini degistirmeyi bilir, ama en onemlisi lambda sensoru kontrol etmek kimsenin aklina gelmez. Bozuk lambda sensorunun yakit tuketimini %30 arttirdigi unutulmamalidir.

  5. #5
    Cok tesekkurler,bu forum sayesinde ogrendiklerime bi yenisini daha ekledim, ben de en kisa zamanda servise gidip bu lambda sensorunu degistireyim o zaman... Herkese kazasiz belasiz ve benzinsiz guzel surusler

  6. #6
    Kadir bey oncelikle merhaba.benim aractada sabahlari ilk calistirmada tekleme oluyor,hemen gaza basmasam stop ediyor.Isindigi zaman hic bir sorun kalmiyor.Arac 98 model polo classic.Aracta sequent 24 takili.lpg de sorunum yok.Cevabiniz icin simdiden tesekurler.

  7. #7
    Rolanti valfi, EGR valfi ve EVAP valflerini kontrol ettirin. Soguk motorda Rolanti bozuklugu genelde bunlardan meydana gelir.

  8. #8
    kadir bey iyi geceler benimde 96 model fiat uno sx arabam var tek noktadan enjeksiyonlu.otomobilim lpg li lpg de iken benzine aldigimda motor düzgün çalimiyor.rolanti sapitiyor gaz yemiyor.akünün kutup basini çikarip biraz bekledkten sonra tekrar benzinle çalistiriyorum o zaman düzeliyor ne yapmaliyim veya yaptirmayalim sorunuma çozüm olursaniz sevinirim eskisehirde ikamet ediyorum

  9. #9
    Merhabalar Kadir Bey.
    2004 Model Fiat Stilo aracima yetkili Brc bayisinden Brc Seq. sistem Lpg taktirdim.2 ayda 4250 km yol yaptim ve genel olarak sistemden memnunum.Ancak aracimin yol bilgisayarinda ozellikle yuksek devirlerde (yokus gibi motorun zorlandigi durumlarda) lambda sensoru ariza isigi yanip, birkac dakika sonra sonuyor. Bu durumun arabanin beynini bozabilecegini soyleyenler oldu.Fiat servisine gittigimde fazla inceleme yapmadan gazdan dolayi lambda sensorunun bozulmus olabilecegini ve 280YTL karsiliginda degitirebileceklerini soylediler.Kesin birsey soyleyemediklerinden kabul etmedim ve sadece arizayi aracin beyninden sildirdim ve 100 km. sonra isik tekrar yanip sondu.Oturdugum sehrin disinda sistemi taktirdim ve siksik servise gitme olanagim yok.
    Sizce bu durum neden kaynaklaniyor, ariza lambasinin yanmayacagini garanti edebiliyormusunuz ve ariza lambasinin yanmasi onemlimidir?
    Ayrica forumda heryerde yakit tasarrufunun min. %40 olacagi yaziyor.Benim aracimla benzindeyken sehirlerarasi yollarda 6.4lt/100km (ort. 0,195 YTL)civarinda yakit tuketimim vardi. Ayni kullanim sekliyle gazda yakit tuketimim ise 8.5-9.0/100km(0,130-0,140 YTL).Yani benzindekine gore avantajim %30-35 civarinda ve arabayi 100/110km civarinda genelde sakin kullanirim.Servise ikinci kez gittigimde ayarlarimin gayet normal oldugunu soylemislerdi. Sizce bu tuketim degerleri normalmi? Yardimlariniz icin simdiden tesekkur eder iyi calismalar dilerim...
    Edited by - tgg Tarih: 03/09/2006 22:16:27
    Edited by - tgg Tarih: 04/09/2006 21:45:53

  10. #10
    BEN ARACIMA ( 98 PASSAT 1,8 ) TEMMUZ AYI BAŞINDA BRC 24 SIRALI SISTEM TAKTIRDIM. FAKAT CILDIRMAK UZEREYIM. ARABAM BENZINE COK COK NORMAL CALIŞIRKEN LPG DE COK ZOR CALIŞIYOR. BAZEN CALIŞMIYOR. YOLDA STOP EDIYOR. ILK SEFERINDE ARACIM LPG KONUMUNDAYKEN BENZIN YAKTI GOZUMUN ONUNDE CEYREK DEPO BENZINIM SIFIRLANDI. KENDIMI ZAR ZOR SERVISE ATTIM. 2. SINDE YOLDA ONCE SILKELEME YAPTI VE STOP ETTI DEFALARCA ONCE SORUNU ANLAYAMADILAR SONRA BRC ENJEKTORUN TIKANDIGINI ANLAŞILDI ve ENJEKTOR HAVA ILE TEMIZLENEREK NORMALE DONDU AYNI AKŞAM BIRKEZ DAHA ARIZALANDI BU SEFER BASINC SENSORU ARIZAYIMIŞ BIDE NEYSE ONUDA DEGIŞTIRDILER 1 AY SONRA YANI DUN ARAC YINE CALIŞMAMAYA BAŞLADI LPG DE. OGLEN SENSORU TEMIZLEDILER VE DEDILER KI ESKI TIP SENSORLERIN UCUNDAKI DELIK TIKANIYORMUŞ. 4 SAAT SONRA AYNI SORUNLAR TEKRAR BAŞ GOSTERDI. YINE GITTIM TAKTIRDIM YERE ( BU ARADA OZ MARMARAYA ILGISINDEN DOLAYI TEŞEKKUR EDERIM ) GAZ AYARI VE BASINC SENSORUNU BAKTILAR AYARLADILAR ŞIMDI NORMAL AMA YARIN YINE ARIZALANACAK KORKUSU ICINDEYIM. YENI TIP ENJEKTORLER VE BASINC SENSORU CIKMIŞ DUYDUGUM KADARIYLA BENDE GARANTI KAPSAMINDA OLDUGUMDAN DOLAYI ENJEKTORLERIMIN VE BASINC SENRONUN DEGIŞMESINI ISTIYORUM. YENILER SORUNSUZMUŞ BU ARACIMDAKI 3. ARIZA GARANTI KAPSAMINDAKI CIHAZI DEGIŞTIRIRMISINIZ. ( KADIR BEY DEN ACIL CEVAP VE COZUM BEKLIYORUM )

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok