+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: tüketim maksimumda

  1. #1

    tüketim maksimumda

    özellikle brc teknikten yardım bekliyorum. Arkadaşları forumda yazdıkları konuları dikkatle okudum. Benim sorunum fazla yakıt tüketimi. Aracım tipo 1.6 mpi motor. Şu an üzerinde yarım sıralı diyede tabir edilen brc marka tüp var fakat kullanamıyorum çünkü ekonumik değil. Aracı 2008 kasım ayında Ankara'dan aldım. Benden önceki sahibi 2008 nisan ayında Brc marka tüp taktırmış. Sizlerin dediği üzere en az 4 sefer tüketimi denedim gerçekten de fazla yakıyor. 35 yada 37 lt lik tank var 30 tl zor zar alıyor yani 50tl civarı bir fiyat gazın litresi 1.640-1.670 civarı değişiyor(BİNGÖL) ve ben bir depo ile sadece 178-185 km arası gidebiliyorum. Sorunum nedeniyle. Elazığ brc servise gittim üç sefer her seferinde emisyon alıp. bilgisayara bağladılar ama çözüm yok. Tempra Tipo sahiplerinin üye olduğu bir forum sitesine üye oldum. Arkadaşlarım bana sıralıyı tavsiye ettiler. İki arada bir deredeyim acaba brc den vaz mı geçmeliyim. Ustam üzerindeki tüpün bu kadar fazla yakıtta farkettirmemesi lazım dedi ama anlamadım. yardım lütfen.



  2. #2

    Cevap: tüketim maksimumda

    Aracınızın lpg tüketimi 100 km'de 16 lt civarı gözüküyor.Aracınızda normal sistem mevcut litre olarak normal sistemler benzinden %30 civarı daha fazla lpg tüketebilir.Aracınızın ayni şartlarda benzin tüketimi ile kıyaslama yapmak daha doğru olur.Benzin tüketimini test etmeniz gerekiyor.Saygılar

  3. #3

    Cevap: tüketim maksimumda

    Alıntı 2A TEKNİK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınızın lpg tüketimi 100 km'de 16 lt civarı gözüküyor.Aracınızda normal sistem mevcut litre olarak normal sistemler benzinden %30 civarı daha fazla lpg tüketebilir.Aracınızın ayni şartlarda benzin tüketimi ile kıyaslama yapmak daha doğru olur.Benzin tüketimini test etmeniz gerekiyor.Saygılar
    söylediğiniz gibi benzinde denedim zaten yazmamış olabilirim fakat mpi motor tipoları bilirsiniz zaten tüm bakımları yaptırdığım zamanki iki depo ile yaptığım ölçümleri yazayım (bosch buji hava filitresi bogaz kelebegi temizligi triger kayışı değişti 60000 km de oldugundan subab ayarları enjeksiyonlar temizlendi baskı balata ile segmanların kontrolü motor temizliği katalizör konrol edildi son susturucu da bir miktar dökülme vardı odeğişti bakımlar elazığ metinler fiat serviste yapıldı) 40lt sabit benzin ile dednendi şehir içi ilk deneme 426km ikinci deneme farklı istasyondan alınan benzinle 438km gitti. bu durumda 100km 10 tl nin altında yaktığı anlaşılıyor şehir içi ölçüleri az diyebilirsiniz Bingöl merkez Ankara ve İstanbul gibi olmaz zaten tam ölçümü almak için şehir içinde benzini uçurmamak için 3 günde bitirdim sırf yakıt kontrolü için sizlerinde dediği gibi benzinin %30 üzeriyse = 13 lt civarı olmalı yine de fazla yakıt acaba yarım sıralı diye tabir edilen tüp sisteminden mi?

  4. #4

    Cevap: tüketim maksimumda

    100 de benzi tüketimini de denedim bingöl merkezde 10 tl ile 10,5 lt arası Malum bingöl merkezde pek trafik yok tam ölçüm için iki sefer 40 lt benzin aldım iki ayrı istasyon 426km ve 431km gitti sizin de dediğiniz gibi %30 max tüketim gazda ise en fazla gaz tüketimi 100km/13lt olmalı hesaplamya göre 3 lt yine fazla

  5. #5

    Cevap: tüketim maksimumda

    Yarı sıralı şeklinde sistem yoktur.Karbüratörlü,tek noktadan enjeksiyonlu ve sıralı sistemler vardır.
    1-Aracınızın mikserini
    2-Lpg kaçağı kontrülünü yaptırınız
    3-Diğer servisimize müracaat edebilirsiniz.
    İyi çalışmalar

  6. #6

    Cevap: tüketim maksimumda

    verdiğiniz yanıtlar için teşekkürler fakat sizin bana önerebileceğiniz en iyi çözüm hangisi sizce ne yaplıyım en yakın servis Elazığ da ama orada çözüm bulamadı yardım lütfen

  7. #7

    Cevap: tüketim maksimumda

    sizin ekibin en iyi oldugu yer neresi Ankara Diyorsanız oraya bile geleceğim

  8. #8

    Cevap: tüketim maksimumda

    Aracınız da kullanılan sistem sıralı sistem olmadığı için bilgisayar vasıtası ile benzin değerlerine ugun lpg ayarı yapmak zor.
    Kalibirasyonu düzgün 4 gaz analiz cihazı bularak veya denem yolu ile en iyi yakıt performans aralığını yakalayacaksınız.Saygılar

    Emisyon testlerinde aracin karburatorlu, katalizorsuz ve katalizatorlu olmasina gore degisen degerler asagida verilmistir:
    Genel Kurallar:
    Bir emisyon testinin yapilabilmesi icin aracin faninin en az iki kere acmasi gereklidir.Yani arac yeterli sicakliga ulasmalidir.
    Once rolantide olcum yapilir sonra 3500 devre kadar yavasca gaz verilip degerlerin yorumu yapilir.
    Sayet yuksek devirde rolantiye gore HC ve CO degerleri dusmezse atesleme, yakit veya hava yollarinda problem var demektir.
    Benzin ayari lambda degeri 1.00 degerine ayarlanip 3000-3500 arasi devirde ayni degerde oldugu gozlenmelidir. Deger 0.900 lere duserse hava yetersiz olup benzin orani yukselmis (Zengin karisim) demektir.
    LPG de 0.980 gibi zengin karisima ayarlanmali sonra yuksek devirde (3000-3500) tekrar olculmeli ayni deger gozlenirse ayar bitmis demektir. Lambda duserse hava yetersiz demektir. Hava yollari tekrar gozden gecirilmelidir. (Mikser-Hava Filitresi v.s.)
    Ideal degerler:

    Platinli araclar :
    CO vol % : 0.5-2.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Elektronik ateslemeli araclar:
    CO vol % : 0.5-1.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E2 Araclar):
    CO vol % : < .0.5)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 100)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E3 Araclar):
    CO vol % : < .0.1)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 20)
    O2 vol% : < 2.0)


+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok