+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: TOFAS in taktigi Lambda Sistem Hakkinda

  1. #1

    Kadir bey Lambda hakkinda verdiginiz cevap icin tesekkurler.Bir konu hakkinda daha bilgi verebilirmisiniz?Tofasin kus serisine taktigi brc lambda kontrol sistem neden tek nokta enjeksiyonlu  araclara aynen uygulanmiyorda klasik mikserli sistem uygulaniyor?Bu  sistem mikserli sistemden daha iyi degilmi?Avantajlari ve Dez avantajlari nelerdir?




  2. #2

    Tek Nokta enjeksiyonlu araclarda sadece lambda sonda vardi ve Enjektor uyutularak LPG kullanimi saglaniyordu.
    1992 den itibaren araclar katalitik konvertorlu yapilmaya baslandi ve emisyonlar daha siki sartlara baglandi. Yakit besleme sistemleride MPI-Cok nokta enjeksiyona dondu.
    Bu durumda KAT in zarar gormemesi ve aracin ariza lambasinin yanmamasi icin lambda sonda sinyalinin kullanilmasi zarureti dogdu.
    Katalitik konvertorlu araci LPG ile calistirabilmek icin Lambda Sonda degerlerini alan ve degerlendiren ekipmanlara ihtiyactan LPG ECU lari kullanilmaya baslandi. BRC nin LAMBDA STORM veya BLITZ adli urunleri iste bu donemde PALIO-BRAVO-SIENA larda kullanildi. Sisteme bir LPG ECU su ve step motora benzer, yakit miktarini sondadan aldigi sinyale gore azaltip cogaltan bir aktuator ilave edildi. Ancak SEQUENTIAL - SIRALI sistemlerin gelismesiyle birlikte artik MPI-Cok nokta enjeksiyonlu araclarda bu sistemleri kullanmaya basladik ve mikser ortadan kalkti. Sequential sistemlere gelinceye kadar mikser hep vardi.


+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok