+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 10 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Lpg de Buji Ayari

  1. #1

    Lpg li araclarin buji tirnak araligi aracin orjinal buji tirnak araligindan azmi olmalidir?Yoksa aynimi kalmalidir?




  2. #2
    Aracin benzinle calismasini bozmayacak sekilde, LPG icin buji tirnak araligi daha az olmalidir.  LPG nin oktan sayisi ve tutusma sicakligi benzine gore daha yuksek oldugunudan daha yuksek atesleme voltaji ve daha kapali tirnak araligi istemektedir.
    Ancak bu secim yapilirken, firmanin onerdigi bujinin 1-2 kademe altinda bir buji secmek daha genel bir kural olarak alinabilir.

  3. #3
    Merhaba,

    ben konusulani pek anlamadim ama, bir haftadir hem Bosch plus4 hemde mgknin performans bujileriyle ilgili yazisiyorum. Dilerseniz gelen cevap netlesince sizlerle paylasabilirim. ama ricam bana su tirnak konusunda birazcik daha ayrinti verebilirmisiniz?

  4. #4
    LPG ile calismada soguk bujiler tavsiye ediliyor.
    Ornegin aracinizda NGK nin BCPR6ES-11 kodlu bujisi oneriliyorsa, bu 1.1 mm tirnak araligi ve sicaklik kodu 6  olan bir buji demek.
    Ornek olarak LPG icin tavsiyemiz  BCPR8ES-8 (tirnak araligi 0.8 mm)
    Cok genel olarak Voltaj ve tirnak araligi karsilastirmasi asagidaki gibi:
















  5. #5
    Ben de performans bujilerini merak ediyorum...

    Acaba uygulasak bi zarari ya da yarari olur mu?

    Satisini yapan bi sitede tirnak araliginin 0,8 mm. oldugunu gormustum.

    Su an kullandigim bujilerin tanesi,  yetkili servisinde yaklasik 3-4 ytl ve 7500-10000 km civarlarinda degistiriyorum. (Degistirme araligim normal mi?)

    Performans bujileri ise tanesi yaklasik 30-33 ytl civarlarinda ve de 75000-100000 km araliginda kullanima bagli olarak degistirildigi yazili.

    Hesabim yalnis degilse sanirim fiyat olarak pek bi fark yok gibi gorunuyor.

    Performans bujilerinin, tirnak araliginin 0,8 mm. olusu bize LPG ile calisirken bi avantaj saglar mi?

  6. #6
    Otomotiv ureticisi ne oneriyorsa o bujileri kullanmak ana prensiptir. Bu prensipten kesinlikle vazgecmeyelim. Cunku uretici; sikistirma orani, yanma odasi ve piston bicimi, emisyon ve motor gucune gore tasarim yapip bujiyi tayin ediyorlar.
    Daha sonra servislerde takilan buji no larinin sizin arac katalogunuzda tavsiye edilenlerden olup olmadigini kontrol edin. 0,8 mm buji yerine 1,2 mm buji takildigi cok goruluyor. Cevap olarak "piyasada bu vardi bunu taktik abi" deniyor. (Aslinda piyasada elde kalmis, pek talep gormeyen, ucuz ne varsa o alinip takiliyor)
    Arac marka ve modelleriyle motor kodunu bilen arkadaslar, onerilen buji marka ve no larini bize sorabilir.
    3 veya 4 tirnakli performans bujileri her araca uyar diye bir kural yok. Her aracin bujiyi caktiran bir voltaji var ve uretien bu voltaja gore buji tayin edilmis. Siz bunun yerine 3-4 tirnakli buji takarsaniz atesleme voltajiniz duser  ve kablolariniz , atesleme bobininiz buna uygun degilse daha kotu atesleme ve performansla karsilasirsiniz. Ustelik asiri cakma nedeniyle piston basinin deforme olma riski var.
    Dolayisiyla Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma riski her zaman var.
    Bu nedenle oyle modifiye, performans v.s. ile isiniz yoksa bunlara hic bulasmayin. 
    Ayrica her arac icin su km de degisecek diye hazir bir recete yok. 
    Ama her arac icin gecerli bir kural var.. Yakit tasarrufu icin hava filitrenizi ve bujilerinizi onerilen sureden daha once degistiriniz.


  7. #7
    Tesekkur ederim. 
    Sanirim en iyisi hic kurcalamamak BRC Sequent 24 ile tasarruflu ve de sorunsuz surusun keyfini cikarmak...

  8. #8
    Egemenbaris kardesimize katiliyorum. Ekonomik yakit LPG yi secme nedenimiz Avrupa daki gibi cevreci gerekcelerden ziyade adi uzerinde ekonomikliginden. Dolayisiyla, performans bujisi, acik hava filitresi falan derken isin amacindan uzaklasiyoruz. Tabi ki bunlarda mumkun ama, her zaman dile getirdigim gibi; hem cam kenari, hem sofor mahalli,hemde biletsiz gibi bir durum oluyor..

  9. #9
    kadir abi supersin gene keyfin yerinde anlasilan iyi benzetmeler kullaniyorsun
    saygilar


  10. #10
    Merhaba,

    performans bujisini ben her anlamda performans manasinda arastirdim normal bujinin 3-4 kati fiyatla satilan bu bijulerle normal bujiden 3-4 kat vazla zamanda faydalanabiliyorsunuz, avantajiniz bu sure icerisinde ateslemeniz cok daha sorunsuz gerceklesiyor. Diger taraftan sogutma ve yaglamaya onem veren kullanicilara %30 fazla para odeyerek Costrol Edge almalarini tavsiye ederim. (Ozellikle Bpnin lpgli araclara ozel uretilmistir ibaresiyle satilan yaglarina dikkat edin arkadasim sorun yasiyor.)

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok