+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan
1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 13 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: AZ YAKITLA COK YOL YAPMANIN BIR FORMULU VAR MI?

  1. #1
    Yakit fiyatlari malum. Herkes yakit giderlerinden nasil tasarruf edeceginin hesabinda.
    Ben yapilacak tasarrufla butcelerimize epey bir rahatlik getirilebilir diye dusunuyorum. Sizin tecrubelerinizi bize aktarir misiniz?
    iyi gunler.



  2. #2

    AZ YAKIT TUKETMENIN PUF NOKTALARI 
    Akaryakit fiyatlarina her gecen gun periyodik olarak gelen zamlar herkesi canindan bezdirdi.
    Yakit tuketimini minimuma indirmek elinizde. 
    Eger otomobiliniz son gunlerde fazla yakit tuketmeye baslamissa vakit gecirmeden servisinizin yolunu tutun. 
    Cunku birkac kucuk onlemle yakit tuketimini kontrol altinda tutabilirsiniz.
    Tedbirinizi almadan once otomobilinizdeki onarilmasi gereken yerler hakkinda teshisinizi dogru koyun. 
    Bazi basit onarim teknikleri ile asiri yakit tuketiminde tasarrufu kolaylikla saglayabilirsiniz. 
    Butun is bunun yontemini iyi bilmekte yatiyor. 
    Araciniz fazla yakit harciyor mu? 
    Otomobilin konforu, cekisi, aksesuarlarinin nasil oldugundan once, belki de ilk sorulan soru bu. 
    Cogumuz, super ama kilometre basina fazlaca yakit tuketen bir otomobille dolasmak istemez. 
    Luksunun yaninda, yakit tuketimi de otomobillerin tercih edilirligini arttiriyor. 
    Ote yandan hep merak edilen konular, aracin ne kadar benzin veya LPG yaktigi, eger fazla yakiyorsa bunun nedenleri ve yakit tuketimini 
    en aza indirmenin yollari oluyor. 
    Ornegin asagidaki belirtileri hissettiginizde, aracinizin fazla yakit yaktigini anlarsiniz. 

    Nasil anlayacaksiniz?

    • Motorun cekisinde azalma olur.
    • Egsoz gazi siyah, goz yasarticidir, benzin veya LPG kokar.
    • Egsoz kuyruk borusu icinde karbon isi olusur.
    • Egsozda patirtili sesler olur
    • Motor sogukken kolay, sicakken guc calisir.
    • Bilinen miktarda benzinle veya LPG ile yapilan kilometrede azalma olur. 
    Teshisi dogru koyun 
    Yakit tuketimi hesaplamasinda sikca yapilan hata kilometre basina parasal bir deger bulmaya calismaktir. 
    Akaryakita sik sik zam geldigi icin Km basina   TL/YTL olarak hesaplama yapmak yaniltici olmaktadir. 
    Bu nedenle aracinizin fazla yakit yakip yakmadiginin tespitini yapmak icin, bir litre benzin veya LPG ile kac kilometre yol gittiginizi bulmaniz gerekiyor.
    Bunun icin yakit deponuzu, tabanca otomatik olarak yakiti kesinceye kadar doldurun. 
    Bu sirada kilometre saatinizi okuyun, kilometrenizi bir yere not edin. Ikinci kez ikmal icin ayni istasyonda ve ayni tabancadan deponuzu 
    tekrar otomatik olarak yakit kesilinceye kadar doldurun. 
    Kac litre yakit aldiginizi not alin. 
    Kilometre saatinizi tekrar okuyup, daha onceki yapmis oldugunuz kilometreden cikarin. 
    Diyelim ki; 500 km yol yapmissiniz ve 50 Litre yakit aldiniz. 
    Yaptiginiz Kilometreyi aldiginiz yakita boldugunuzde aracinizin bir litre yakitla kac km gittigi bulunmus olur.(Ornegimizde 500/50= 10 Km)
    Her defasinda Bir aracta yakit tasarrufundan bahsetmeden once, fazla yakit harcamasinin nedenlerini aciklamak yerinde olur. 
    Aracin fazla yakit harcamasinin nedenlerini iki grupta toplamak mumkundur. 
    Birincisi aractan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise surucuden kaynaklanan kusurlar.

    Aractan kaynaklanan kusurlar: 
    Asagidaki tavsiyelerin bir kismi bakim teknisyeni tarafindan yapilabilir.
    Ama sizin tarafinizdan yapilabilecek basit onarim ve bakimlar da vardir.
    Bu bakimlar kesinlikle rasgele bir tamirciye degil uzman ve yetkili bir servise yaptirilmali. Bu bakim ve kontroller: 

    1.
    Motorunuzun ayar ve bakimlarini (En fazla 10.000 km.de) ve uzman kisilere yaptirin. 
    Bu ayar bakimlarinda;
        a- Hava filtresinin temizligine dikkat edin. Tikanmis hava filtresi yakit tuketimini arttirir. 
        b- Hava filtresini yaz veya kis durumuna gore takin. 
        c- Distributor platin ayarini katalog degerine ayarlatin. Degerinde olmamasi yakit tuketimini arttirir. 
        d-
    Akumulator ve baglanti kablolarinin bozuklugu motor verimini dusurur. Degerinde olmamasi yakit tuketimini arttirir. 
        e- Bujilerin arizali ve ayarsiz olmasi yakit tuketimini yuzde 10 arttirir. 
        f- Karburatorun bakimin yaptirin. 
        g- Rolanti devri katalog degerinde olmali. Yuksek devir yakit tuketimini arttirir. 
        h- Bakim teknisyeninizin, rolanti devri ayarini gaz analiz cihazi ile yapilmali. Siki ve tutukluk yapan bir gaz pedali yakit tuketimini artirir.

    2. Fren balatalari ayarsiz ve siki ise tekerlek donusu zorlanir. Yakit tuketimi artar.

    3. Debriyajin kaydirmasi yakit tuketimini arttirir.

    4. On duzen ayarlarini her 10.000 km.de bir kontrol ettiren.

    5. Lastik havalari uygun basincta olmalidir. Havasi az olan lastikte yuvarlanma guc oldugundan yakit tuketimi artar. 

    Surucuden kaynaklanan kusurlar: 
    Surucu araci kullanirken asagidaki hususlara dikkat ettiginde daha az yakitla daha cok kilometre yapabilir. 
    Oncelikle az yakitla cok kilometre gitmenin yolu sabirdan gecer sozunu unutmayalim. 
    Eger ekonomi sizin icin on plandaysa asagidaki onerilerimizi dikkatlice uygulayin.

    1. Onunuzdeki araci cok yakindan takip etmeyin.  Zira devamli olarak aracinizi frenler ve gazlarsiniz. 
    Bu durum ilave yakit tuketimine neden olur. Ani fren ve ardindan gaz basmak yakit tuketimini yuzde 5 arttirir.

    2. Sehirlerarasi yolda en verimli hiz 80-90 km. arasindadir. 
    90 km.nin ustunde her kilometre yakit tuketimini yuzde 1 arttirir. 
    Son vitesteki 90 km.lik hiz yaklasik 3.000-3.300 motor devrine esittir. 
    Diger viteslerde de motorunuzu 2.750-3.000 devirler arasinda calistirin 
    (Bunun icin takometreden faydalanin).

    3. Motorunuzun harareti (isisi) yakit tuketimini etkiler. 
        a-
    Ilk hareketten once motorun isinmasi icin en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla isinmasini beklemek yakit tuketimini arttirir. 
        b- Ancak sehirlerarasi yola cikarken, hareket gostergesinin normale yaklasmasini bekleyin. 
        c- Kisin motorunuzun cok sogumamasi icin radyator onunu gazete kagidi ya da benzeri bir seyle kapatin. 
        d- Soguk motorda yakit sarfiyati fazladir. Motor tam isinmadan yapilan yolculuklardan (ozellikle kisa mesafelerden) kacinin. 
    Boyle durumlarda araciniz yuzde 25 daha fazla yakit harcar.

    4. Yakit deponuzun hatali doldurulmasi yakit tuketimini arttirir. Deponuzu doldururken asagidaki noktalara dikkat edin. 
        a- Deponuzu mumkunse pompanin yavas hizi ile doldurun. 
        b- Depo hicbir zaman agzina kadar doldurulmamali. 
        c- Imkaniniz varsa
    sabah veya aksamin gec saatlerinde deponuzu doldurun. 
         f- Bir istasyonun pompasina yanastiginizda pompanin para kisminin bilhassa sifirlanmasina dikkat edin. 


  3. #3
    Istanbul da arac kullanmak tam bir iskence. Yakit tuketimini hesaplamakta imkansiz. Zamanimiz traikte geciyor ve yakit tuketimimizin %80 ni trafikte beklerken gerceklesiyor. nasil tuketim hesabi yapacaksin? Ben yakit hesaplamayi biraktim artik.
    Allahtan  LPG iyiz de, biraz teselli buluyoruz. 

  4. #4
    motoru maksimim torkunu verdigi devir araliginda kullanmak yakit tuketimini dusuruyor

  5. #5

    Cevap: AZ YAKITLA COK YOL YAPMANIN BIR FORMULU VAR MI?

    1- ARACIMIZI DAİMA SABİT HIZDA VE MAKSİMUM TORKU ELDE ETTİĞİMİZ DEVİRDE KULLANIYORUZ. (HER ZAMAN 3000 DEVİR)
    2- SIKIŞIK TRAFİKTE MOORU STOP ETMEK YAKIT TÜKETİMİNİ ARTTIRIR. (MARŞ ESNASINDA TÜKETİM FAZLADIR)
    3- ANİ HIZLANMALARDAN KAÇINIYORUZ. GAZ PEDALINI KÖKLEMİYORUZ.


    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  6. #6

    Cevap: AZ YAKITLA COK YOL YAPMANIN BIR FORMULU VAR MI?

    Sizlere bu konuyla ilgili bir aklıma takılan bir soruyu yöneltmek istiyorum. Sayın 2A yetkilileri burada sabit hız ile 3000 devirde değilde sabit hız ile 2500 devirde kullanmanın etkisi nedir. Şahsen ben 5. viteste 90km hız ile giderken araç 2500 devirde sehir alıyor. Sizce bu şekilde kullanımın herhangi bir sakıncası etkisi varmıdır.

  7. #7

    Cevap: AZ YAKITLA COK YOL YAPMANIN BIR FORMULU VAR MI?

    Aracınızın kataloğunda yeralan maksimum torkun üretildiği devirde kullanmalısınız.

    KAYBETMEK YOK

  8. #8
    Araçımın katoloğunda max. tork 4400 devir gösteriyor. bu devirde kullandığımda araç daha fazla yakıt sarfetmez mi? Kataloğunda ekonomik yakıt için 2500 ila 3000 devir arasında kullanın ibaresi yer alıyor oldukça kafam karıştı.

    Maksimum güç (PS) / Motor devri (dev/dak) 95 @ 6200
    Maksimum tork (Nm) / Motor Devri (dev/dak) 131 @ 4400

    Bir arkadaşımın arabasının katoloğunda da aynı zamanda internet sitesinde aynı değerler mevcut aynı zamanda araç verimli olarak 4000 devirden sonra motor gücünün hissettiriyor daha hassas olarak tepki veriyor.

  9. #9

    Cevap: AZ YAKITLA COK YOL YAPMANIN BIR FORMULU VAR MI?

    Üretici maksimum torkun üretildiği devri 4400 verdiğine göre aracınızı böyle kulllanıp deneyin. Aracı maksimum torkun üretildiği devirde kullanmak maksimum performans ve yakıt ekonomisi için kabul görmüş genel bir kuraldır. Katalogta ayrıca yakıt ekonomisi için 2500-3000 devir arası kullanın denmesi mantıksız geliyor?. En iyisi 4400 devirde birde 2500 devirde deneyin. gerekirse üreticiye yazalım.

    Alıntı omer1984 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçımın katoloğunda max. tork 4400 devir gösteriyor. bu devirde kullandığımda araç daha fazla yakıt sarfetmez mi? Kataloğunda ekonomik yakıt için 2500 ila 3000 devir arasında kullanın ibaresi yer alıyor oldukça kafam karıştı.

    Maksimum güç (PS) / Motor devri (dev/dak) 95 @ 6200
    Maksimum tork (Nm) / Motor Devri (dev/dak) 131 @ 4400

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  10. #10

    Cevap: AZ YAKITLA COK YOL YAPMANIN BIR FORMULU VAR MI?

    Alıntı omer1984 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araçımın katoloğunda max. tork 4400 devir gösteriyor. bu devirde kullandığımda araç daha fazla yakıt sarfetmez mi? Kataloğunda ekonomik yakıt için 2500 ila 3000 devir arasında kullanın ibaresi yer alıyor oldukça kafam karıştı.

    Maksimum güç (PS) / Motor devri (dev/dak) 95 @ 6200
    Maksimum tork (Nm) / Motor Devri (dev/dak) 131 @ 4400

    Bir arkadaşımın arabasının katoloğunda da aynı zamanda internet sitesinde aynı değerler mevcut aynı zamanda araç verimli olarak 4000 devirden sonra motor gücünün hissettiriyor daha hassas olarak tepki veriyor.
    aracınınz maksimum torku 4400 devirde verebilir önemli olan aracın tork eğrisine göre kullanmak eğer aracınız 2500- 3000 devirler arasında maksimum torka yakın değerler(örneğin 120 nm) veriyorsa ve bu devir araşığında düz bir tork çizgisi çiziyorsa bu devirlerde kullanmanız yakıt tüketiminizi azaltır bildiğiniz gibi yüksek devirlerde enjektörleriniz daha çok açık kalır ve daha çok yakıt sarfadersiniz
    eğer aracınızın yol bilgisayarı varsa anlık tüketim değerinden kendinize bir kullanım sitili oluşturabilirsiniz

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok