+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan
1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 15 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: LPG ve Motor Asinmasi

  1. #1
    warpnet
    Guest
    Merhabalar. 

    Tartismasi cok sik yapildigina emin oldugum bir konuda bilgi almak istiyorum. Hangi muhendis arkadasla konusursam konusuyum , LPG yakitinin motorda asinmalari arttirdigina dikkat cekiyorlar. Benzinin yagli bir yakit oldugunu ve silindir yanma odasinda hareket eden pistonlarin uzerindeki sekmanlara yaglama konusunda yardimci oldugunu ve LPGnin ise kuru bir yakit olmasindan oturu bunu basaramadigini soyluyorlar. 

    Ayrica yuksek devirlere cikildiginda ve uzun sure bu yuksek devirlerde seyir halinde bulunuldugunda, hararet gostergesinde goremeyecegimiz piston ustu isinma (yanlis tanimlamis da olabilirim)  ortaya cikardigini soyluyorlar. 

    Fakat,  Aygaz.com.trnin sitesinde Otogaz bolumundeki bir yaziyi buraya kopyaliyorum, 

    asagida ifade edildigi gibi yeni nesil kursunsuz benzin ile calisan araclarda LPG nin pistonlar uzerindeki sekmanlara veya motorun diger baska bir parcasina omrunu kisaltici bir etki yapmasi mumkun mudur? 

    tesekkurler.

    LPG aracin motor asinmasina etki eder mi?
    Kursunlu benzin kullanmaya uygun olarak tasarlanan araclarda LPG kullanimina gecildiginde ozellikle ilk calistirmada motor asinmasinin artmasi normaldir. Bu tip araclarda belirli araliklarla benzin kullanilmasi (4 depo LPG’den sonra, 1 depo benzin) tavsiye edilebilir. LPG, kursun icermediginden , benzin gibi motoru yaglama ozelligine sahip degildir. Kursunsuz benzin kullanmaya uygun olarak uretilen araclarda ise boyle bir uygulamaya gerek yoktur ve LPGnin daha temiz bir yakit olmasinin avantajlarindan yararlanilabilir.

    LPG vuruntuya neden olur mu?
    Silindir icinde alevin ulasmadigi bolgede olusan yanma lokal basinc yukselmesine ve vurma sesinin olusmasina neden olur. Sadece LPG degil, gerekli oktan numarasinin altinda her yakit motorda vuruntu olusmasina neden olacaktir. Dusuk seviyedeki vuruntu motora zarar vermez, ancak surekli ve yuksek seviyede vuruntu, guc kaybina, motorda asiri isinmaya ve motorun zarar gormesine neden olabilir. LPG icin en az motor oktan numarasi (MON) Avrupa otogaz standardi EN 589’da belirtildigi gibi 89 olmalidir. Aracinizin performans ve omrune olumsuz etkilerini onlemek icin satin aldiginiz LPG’nin en az 89 MON’a sahip oldugundan emin olunmasi gerekir.



  2. #2
    bence gerekli cevabi almis sin

  3. #3
    warpnet
    Guest
    Evet haklisin fakat konuyla ilgili detayli bir bilgiyi de okumak istiyorum.  LPG nasil calisir , Benzin nasil calisir ve bunlarin aralarindaki motor asindirici etki acisindan farklar nelerdir bunu merak ediyorum. ulasabilecegimiz saglam bir internet linki de olabilir aslinda. amac insanlarin LPG konusunda motor asindirdigi icin uzaklasmalarina cozum getirmek. 

    LPG kullanici olarak daha 2 aylik bir newborn durumundayken bile tum arkadaslarima tavsiye ederken , " LPG motoru bitirir, ben asla kullanmam" yanitini aliyorum. kabul gormus bir ilke midir bu acaba " motoru bitirmek" deyimi??

  4. #4
    Sn.warpnet,
    Su muhendis arkadaslariniza lutfen soyleyin sitemizin bilgi bankasi bolumunu ziyaret edip, oradaki makaleleri bir zahmet okusunlar.
    Ben yillardir Makina Muhndisleri Odasinda egitimler veriyorum. Ayni zamanda LPG ve CNG konusunda muhendis yetkilendirme kurslarini da ben veriyorum. 
    Bu egitimlerde, ozellikle genc muhendis arkadaslarima, bilgi sahibi olunmadan fikir sahibi olunmaz. Arastirin, dogruyu ogrenin, usta agziyla konusmayin diye tavsiyelerde bulunuyorum.
    Sorulariniza gelince;
    LPG Silindirlere gaz fazinda gonderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve Benzinin alt kalorifik gucleri soyledir:
    Benzin = 32.3 MJ/Dm3
    LPG = 25.6 MJ/Dm3
    LPG nin Alt kalorifik gucu benzine gore daha dusuk oldugundan bilinenin aksine yanma daha dusuk sicakliklarda gerceklesmektedir.
    Benzinle calismada tam yuk civarinda karisim asiri zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonlari artarken NOx emisyonlari azalmaktadir.
    LPG de ise tam yukte karisim fakir olup, CO ve HC emisyonlari dusmekte, buna karsilik NOx artmaktadir.
    Bu durum bazi cevrelerce yorumlanirken, NOx degerlerindeki artisin benzinde oldugu gibi yanma esnasinda olusan yuksek sicakliga baglanmaktadir. Bilindigi gibi benzinde yanma sirasinda sicaklik ne kadar yuksek olursa NOx emisyonlari o olcude yuksek cikmaktadir.
    LPG de durum tamamen farkli olup, Alt Kalorifik Guclerden de goruldugu gibi yanma esnasinda silindirlerde daha fazla sicaklik olusmasi fiziken mumkun degildir.
    Farkli yakit kullaniminda yanma odasinda olusabilecek sicakliklar acisindan LPG veya DOGALGAZ benzine gore gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sicakliklari acisindan daha avantajli gorunmektedir. Dolayisiyla bu yakitlarla daha dusuk sicakliklar ve daha dusuk isil zorlamalar olusmaktadir.
    Ayrica piyasada cekirdekten yetisme,eski pik motorlarda kalmis bazi ustalar, "abi benzinde kursun var subaplari yaglar, karbon filmi olusturur, LPG kuru yakit motora hararet yaptirip subap sarar"  seklinde tamamen yanlis beyanlarda bulunmaktadir.
    Uzun yillardir motorlar kursunsuz benzine gore uretilmektedir. Gelisen cevre standartlari ve daha siki egzoz emisyon sinirlamalari daha temiz yakitlari zorunlu kildigindan motorlarda karbon filmi olusmasinin onemi kalmamistir. Otomotiv firmalarinca gelistirilen yeni motor teknolojileriyle daha dusuk isi iletimi olan ve hafif malzemelerden subaplar uretilmis, sicakliklar onemli olculerde dusurulmus ve mekanik zorlamalar azaltilmistir.
    Yeni motor teknolojilerinde kullanilan direnci yuksek ve isi iletim katsayisi dusuk kaplamalarla supap dayanimlari arttirilmis ve isi kayiplari azaltilmistir.
    Ayrica; motorlarda  sogutmayi saglamak sogutma sisteminin  gorevidir. Motorun yaglanmasi ve sogutulmasi yakit sisteminin gorevi degildir.  
    Daha fazlasi sitemizin bilgi bankasi bolumunde..
    iyi gunler.

     

  5. #5
    warpnet
    Guest

    Cevabiniz icin tesekkurler. Benim cevreden duydugum yorumlar da zaten o cevrelerin kendi tezleri neticesinde degil, bu konunun global bir versus olmasi ve bunun arkasina saklanmalarindan oturudur sanirim.

    Bizim tarafimizda savunulan seyler de ortada zaten. Fakat anlayamadigim konu sudur, neden insanlar %60 daha ekonomik bir yakit sistemine gecmek icin 10 senedir hala bekliyorlar ve bunun karsisinda duruyorlar ? ilk ciktigi gunden bu yana elbette artan oranlar seviyesinde bir artis olmustur LPGye gecen insanlarin sayisinda.. Ya buyuk cogunluk neden hala benzin kullaniyor? 1-2 otomotiv ureticisi haric neden firmalar opsiyonel yakit sistemini musterilerine sunmuyorlar?  Hadi diyelim ki otomotiv firmalarinin cogunlugu ekonomik ve politik birtakim cikarlari adina LPGye karsi olabilirler. Fakat arac sahipleri bireyleri nasil aciklarsiniz? Herkes artik bunun bomba olmadigina inandi, orayi gectik fakat birtakim eksiklikleri olduguna mi inaniyorlar acaba bunu merak ediyorum.

    Konunun tartisma olarak algilanmasini istemiyorum. Sadece merak ettiklerimi burada ogrenmek istiyorum. Ayrica belirtmek isterim ki 2 aylik bir kullanici olmama ragmen buyuk memnuniyet icerisindeyim. Tesekkurler.

    Saygilarimla.

     


  6. #6
    KADIR BEY VERDIGINIZ BU BILGILER ICIN COK TEŞEKKUR EDERIZ.

  7. #7
    KADIR BEY ARACLARIN MOTOR TEMILIGINDE KULLANILAN MOTOR VE YAKIT KATKI MADDELERININ LPG GAZ YAKIŞINA BIR ZARAR VERIRMI SAYGILAR.....

  8. #8
    Mobil gibi AR-GEsine yilda,
    milyon dolarlar harcayan firmalar niye bu Katki Yaglari ,  Motor Koruyucu 
    ya da Performans Arttirici  vb. adlar altinda urun satisi yapmiyorlar........!!!!

    Bu tur urunler tamamen para tuzagidir.

    Eger oyle bi urun olsa, bunu ilk once Mobil vb. firmalar bulur ve piyasaya surer gibime geliyor...

    Bu yuzden, bu ve bunun benzeri vaatler adi altinda urunler satan firmalara lutfen ragbet etmeyelim...

    Sevgili, Sayin Mocanin dedigi gibi, kullanacaginiz yakit, zaten temiz bir urun oldugundan aracinizin yag degistirme araliklari artacaktir.

    Herkese BRC ile kazasiz belasiz , tasarruflu ve de sorunsuz surusler dilerim...
     

  9. #9

    castrol edge yi inceledinizmi yada kullandinizmi .bide onu deneyin sitesinde yapilan testleri inceledim harika bi urun.egemenbarisin dedigi gibi katkiya gerek yokki adamlar iki yillik calisma sonucu EDGE YI uretmisler .iste size performans iste tasarruf icin yag


  10. #10
    Merhaba,

    benimde onumuzdeki hafta 45000 bakimim var orada daha iyi sogutma ozelliklerine sahip olan Costrol edge ve daha iyi ateslemeyi saglayan bosch 4Plus bujilerim takilacak. Katkilar konusunda benimde bildigim ilk anlarda iyilestirme yapmis gibi olsada biraktiklari kalintilar vs.den dolayi motorun tam aksine omrunden yiyorlar.

    Saygilarimla.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok