+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan
1 2 SonuncuSonuncu
Toplam 13 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Ilginc bir emisyon testi

  1. #1

    Question Ilginc bir emisyon testi

    Merhabalar bugun aracimi emisyon testine soktum ve test sonuclari asagidaki gibiydi yaklasik 3000 devir civarindaki teste CO nun yuksekmesinin nedeni ne olabilir acaba. Yorumlarinizi bekliyorum. Simdiden tesekkur eder islerinizde basarilar dilerim.

    Rolanti durumundaki test sonuclari
    ---------------------------------
    CO % : 0.18
    CO2 % : 14.1
    HC ppm : 57
    O2 : 1.44
    LAMBDA : 1.06


    Yaklasik 3000 d/dk civarindaki sonuclar
    -------------------------------------
    CO % : 0.54
    CO2 % : 14.4
    HC ppm : 30
    O2 : 0.62
    LAMBDA : 1.01



  2. #2

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    Emisyon testlerinde aracin karburatorlu, katalizorsuz ve katalizatorlu olmasina gore degisen degerler asagida verilmistir:
    Genel Kurallar:
    Bir emisyon testinin yapilabilmesi icin aracin faninin en az iki kere acmasi gereklidir.Yani arac yeterli sicakliga ulasmalidir.
    Once rolantide olcum yapilir sonra 3500 devre kadar yavasca gaz verilip degerlerin yorumu yapilir.
    Sayet yuksek devirde rolantiye gore HC ve CO degerleri dusmezse atesleme, yakit veya hava yollarinda problem var demektir.
    Benzin ayari lambda degeri 1.00 degerine ayarlanip 3000-3500 arasi devirde ayni degerde oldugu gozlenmelidir. Deger 0.900 lere duserse hava yetersiz olup benzin orani yukselmis (Zengin karisim) demektir.
    LPG de 0.980 gibi zengin karisima ayarlanmali sonra yuksek devirde (3000-3500) tekrar olculmeli ayni deger gozlenirse ayar bitmis demektir. Lambda duserse hava yetersiz demektir. Hava yollari tekrar gozden gecirilmelidir. (Mikser-Hava Filitresi v.s.)
    Ideal degerler:

    Platinli araclar :
    CO vol % : 0.5-2.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Elektronik ateslemeli araclar:
    CO vol % : 0.5-1.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E2 Araclar):
    CO vol % : < .0.5)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 100)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E3 Araclar):
    CO vol % : < .0.1)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 20)
    O2 vol% : < 2.0)


  3. #3

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    emisyon ile iligli verdiginiz bilgilerin yer aldigi diger konularida okuduktan sonra ben tablodamantikli bir aciklama bulamadiim ve sadece sizce nicin boyle bir sonuc ortaya cikmis olabilir diye tahminlerinizi almak istemistim. yardimci olursaniz mutlu olurum.

  4. #4

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    Gaz analiz sonuçlarıyla ilgili ipuçları:
    1) Yüksek Karbonmonoksit (CO) genelde zengin yakıt karışımını (zengin karışım- hava yakıt karışım oranı 14.7 nin altında ve Lambda 1.0’ dan düşük) gösterir. GeneldeCO yanma verimliliğinin göstergesidir. Bir aracın egzosundaki CO miktarı doğrudan hava- yakıt oranıyla bağlantılıdır. YüksekCO, tam yanma için ihtiyaç duyulan miktarlardan daha az O2 temininden kaynaklanır. Bu çok zengin karışım nedeniyle olur- cok fazla yakıt veya yetersiz hava (AFR ölçüm sonuçları optimal 14.7 den düşük olması, Lambda 1.0 dan düşük) Yüksek karbonmonoksit emisyonlarına sebep olabilecek nedenler:
    * Düşük rölanti hızı
    * Karbüratörlü araçlarda şamandıra devresinde arıza
    * Kirli veya tıkalı hava filtreleri
    * Aşırı kirli veya bozulmuş yağ
    * Çalışmayan PCV valf sistemi
    * Yakıt dağıtım sisteminin düzensiz çalışması
    * Katalitik Konvertör arızası


    2) Yüksek hidrokarbon (HC)ölçümleri genel olarak ateşleme yetersizliğinden veya tam yanma olmamasından ötürü yanmamış yakıtın egzozdan atılmasının göstergesidir. Ölçüm birimi PPM (Parts Per Million)’ dir. Ortak nedenler; hatalı ateşleme sistemi, vakum sızıntıları, yakıt karışım problemleridir. Yüksek HC emisyonlarına neden olabilecek durumlar:
    * Bujier nedeniyle tamamlanmamış yanma.
    * Uygunsuz ateşleme avansları, bozuk dwel açısı
    * Hasar görmüş ateşleme kabloları
    * Motorda kompresyon düşüklüğü
    * Vakum sızıntısı
    * ECM-ECU arızası
    * Katalitik Konvertör arızaları


    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  5. #5

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    Bizim yorumlarımız da tabloya göre olacaktır.Fakat şunu belirtmeden geçemiyoruz.Test yapılan cihazın kalibirasyonun tam olduğundan emin olunması gerek ve ölçüm oldukca uzun bir süreçtir.Özellikle 3000 devirde yapılan testin sağlıklı olabilmesi için aracın fanı 2 defa açtıkdan sonra en az 60 sn sabit devirde çalıştırılarak yapılması gerek.

  6. #6

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    Test bakimli bir motor icin en az 10-15 defa devreye girmis ve cikmis fan ile uygun sartlardaki motor sicakligi, yaklasik 15 derece hava sicakligi sartlarinda yapildi. Egsoztan siyah,gri,beyaz gibi herhangi bir renkte gaz cikisi yoktu. Yeni bir hava filitresi ile test edilgi halde yuksek devirde hidrokarbon ile oksijen seviyesinin dusmesi ile aksine karbonmonooksit ve karbondioksidin yukselise gecmesinin nedeni yeterli temiz hava (oksijen) girisi olmayisi veya karburator ana girisinde bulunan ve vakum kontrollubir valf ile kumanda edilen otomatik jikle kelebeginin tam acilmamis olmasi olabilirmi acaba. Rolantiyi genelde dusuk kullaniyorum fakat sizce bu kadar etkili olabilirmi. eger bunlardaki ihtimali dusuk degerlendiriyorsaniz direk karburetordeki samandira sistemine bakimini yaptiracagim. Ilginiz icin tekrar tesekkur ederim.

  7. #7

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    2A Teknik haklı. Gaz analiz cihazı hata yapıyor..?
    Rölantide araç fakir, 3000 devirde zengin görülüyor.

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  8. #8

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    Aracınızın marka ve modeli nedir?Lpg'li mi?

  9. #9

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    1991, Subaru 1.2 lt motor, 3 Silindirli, Karburetorlu, Katalitik Konvertorlu, 6 Valf, 4WD, test benzinde yapildi.

  10. #10

    Cevap: Ilginc bir emisyon testi

    Yeterli hava girişi olmaması sorun çıkartabileceği gibi yeterli hava girişi olmasına rağmen sisteme gereğinden fazla yakıt gitmeside sorun çıkartabilir.Ayrıaı ideal karışım girişi olmasına rağmen ateşleme zamalaması yetersiz ateşleme gibi durumlarda sıkıntı çıkartabilir.Kolay gelsin

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok