+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

  1. #1

    REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    Size bir sorum olacak.

    Sıralı sistemlerde soğuk havalarda veya ilk çalışmada yanmadaki verimsizlik önce benzinde çalıştırılarak bir şekilde verimli hale getirilmiş.

    Peki karbüratörlü araçlarda soğuk hava şartlarında özellikle kısa mesafe süreşlerde motor suyu istenen sıcaklığa gelmeden (5-7 km) motor stop ediliyor ve aşırı yakıt tüketimi gerçekleşiyor.

    Neden regülatörün sıcaklığı sadece motor suyu ile yapılıyor regulatör başka şekillerde ısıtılamaz mı?

    Bu durum mutlaka düşünülmüştür ve bir açıklaması vardır.

    basit bir elektirikli resistanaslı sistem motor suyu sıcaklığı 40 derece oluncaya kadar çalıştıktan sonra devreden çıkar v.b.

    Hatta regülatöre sıcak su dökmek işe yarar mı?

    Umarım bu yazdıklarım komik şetler değildir.

    Saygılar.



  2. #2

    Cevap: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    Evet söylediğiniz düzenekler hep düşünülmüştür.Fakat kullanılırlık açısından yaygınlaşmamıştır.Regülatörü elektirkli bir ısıtı ile ısıtmak anlık bir ısı sağlar fakat araç çalıştıkdan sonra motor suyu regülatörden geçtiği için çok kısa bir sürede regülatör motor suyu sıcaklığına gelecektir.

  3. #3

    Cevap: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    6-7 sene kadar önce Flash kullanıyordum.Türkiyeye ilk gelen düz BRC sistemden taktırmıştık. tüm parçaları orjinal italyan malıydı. ankarada araç kışın en soğuk havalarında bile ilk marşta sorunsuz çalışıyordu. bir sene havalar çok soğuk olmuştu. eksi10 lar civarında araç sabah çalışmamıştı. kaputu açtığımda beyinin donduğunu gördüm. 5 litre ılık suyu aracın beyinine yavaş yavaş döküp buzu çözdükten sonra çalıştırmıştım.

    bu arada araç benzin otomatiği sorunlu olduğu için 4-5 sene hiç benzinde kullanılmamıştı. ama yine de hiç sorun çıkarmamıştı bizde kaldığı süre boyunca.

    aslında motor suyunun bir rezistansla ısıtılması bize benzinden de tasaruf ettirir. kışın aracın gaza geçmesi 3-4 km i buluyor. aslında bu sistemi yapmak için. lüks araçlardaki silecek suyu ısıtma devresini kullanabiliriz

  4. #4

    Cevap: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    Regülatör devreye parelel bağlı 40 dereceye ulaşmadan termostat ile regulatöre vermesiniz.

    Su 40 dereceye ulaştığında rezistans devreden çıkar su regülatörden geçmeye başlar önemli olan regülatördeki rezistanslı devre nasıl bir şey her neyse dediğim gibi vardır bir açıklaması olasaydı japonlar yapardı:PDT_61:

    İlginiz için teşekkürler.

  5. #5

    Cevap: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    Saçma gelebilir fakat kızdırma bujisi yeterli ısıyı üretemez mi?

  6. #6

    Cevap: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    Burada bakıyorum ve ilimi çekiyor sizler lpg ye geçiş için ideal ısıyı 40 olarak söylüyorsunuz tabi bu 40 derece ısıta suyu sıcaklığı gerekçeolarakta gazın buharlaşma ısısı olarak gösteriliyor. Sisteminiz gazın ısısınıda takip edebiliyor nden su ısısı baz alınıyoda gaz ısısı baz alınmıyor gaza geçi için daha sağlıklı olmaz mı? Çünkü hava çok soğukken su ısısı 40 iken gaz ısısı 5 lerde kalabiliyorken yazın sıcakta su ısısı 40 olduğunda gaz ısısı 20 lerde olabiliyor. Sizcede gaz ısısı baz alınmamalımı bu durumda ? İyi çalışmalar...

  7. #7

    Cevap: REGÜLATÖRÜN ISITILMASI

    Aracınızın antifirizini ölçtürün az ise ekleyin aracın lpg ye geçmesi su ile alakalı çünkü antifiriz çabuk ısınan ve iyi soğutma işlemi yapan sudan daha ince olan sıvıdır dolaşımı daha iyidir ayrıca suyun dolaştığı yerlerin korozyon yapmasını önler

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok