+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

  1. #1

    1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    Merhabalar arkadaşlar...1990 model şahinim var...Arcımın tüm bakımları yapıldı(karbüratmr rektife edildi,buji platin degişti, gaz mikseri yeni,triger deişti) ama yinede aracım km 340-360 kuruş arasıyakıyor...Bu normalmi arkadaşlar...Bu gün ise sabah arabayı çalıştırdıgımda ezostaki çatal da patlak oluştu çok az.Bende hemen tamirciye götürdüm...Usta arabamı çalıştırdı ve arka susuturucu dolmuş dedi gerçektende elile tutugumda tıkalıyf-dı tam bir gaz atışı yoktu..şimdi yeniledik aracım dik bir yokuşu bile 43. vitsele rahatça çıkıyor...fazla yakıt yakmasının sebeblerinden biri tıkalı egzsotmudur..km yakıt sarfiyatı ne olmalı... saygılar...



  2. #2

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    kimse yardım etmeyecekmi lütfen cevaplarınızı bekliyorum

  3. #3

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    Eksoz değişiminden sonra tekrar tüketimi test etmeniz gerek.Aracınızda normal sistem var ve litre olarak ayni şartlarda benzinden %25-30 daha fazla lpg tüketimi olabilir.Benzin tüketim değeri ile kıyaslama yapabilirsiniz.

  4. #4

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    teşekkür ederim cevbanız için

  5. #5

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    BRC yekililerine: Aynı sorun bizlerdede var. Devamlı aynı soru ve cevapların arasında dönüp durduğumuzu görüyorum. Araçlar ikinci el olunca kullanma kılavuzu yok. Ölçünün km/lt. yani 1 litre yakıt ile kaç km. gittiği olmalı. Sorum şu; Şahin s 1997 1 lt gaz ile şehirler arası 100 km. hız ile kaç km. gitmeli. Benzindeki Orjinal değeri nedir bilmiyoruz. Bu cevap diğer arkadaşlarım içinde aydınlatıcı olacak sanırım. Çünkü şehiriçi değişkenler çok fazla, şehiriçi olarak ölçü almanın yanıltıcı olacağını düşünüyorum. Saygılar.

  6. #6

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    1000cc = 1 litre havanın deniz seviyesinde kütlesi 1,29 gr dır.

    Benzin ECU' su kabaca motora emilen hava miktarına göre ne kadar yakıt püskürtüleceğini hesaplar.

    Ağırlık güç oranı da her 10 kg a 1 bg dir. Ortalama 1 tonluk araç için 100 bg gücünde motor idealdir.

    İdeal Hava yakıt oranı ortalama 15/1 olduğuna göre ve bu değer gr olduğuna göre volümetrik verimi dikkate alırsak:

    1600 cc 16 v motorun 1581 cc olması veriminde üst seviyede olması durumunda %85 diyebiliriz.

    1581 cc motorun %85 i hava dolduğuna göre ve her bir devirde 4 silindirden 1 i ateşlendiğine göre 1581 in %85 ini ve sonucun 4 te birini bulalım.

    2350 d/dakika devir için : 1581/100 x 85 /4 = 336 cc

    336 cc havanın ağırlığı = 0,4344 gr ve bu hava ağırlığının 15 de 1 i ağırlığında yakıt her devirde püskürtülecek demektir.

    Her devirde 0,4344/15 =0,02896 gr yakıt motora püskürtülecek ise 2350 d/dk da = 68,056 gr yakıt püskürtülmüş olacak.

    Ortalama olarak atmosferik emişli motorların en ekonomik devri 2350 d/dk ve 5 vitestir. Örnekteki arac 5. viteste saatte 80 km hızla yol almaktadır, yani 1 saatte 80 km yol gitmektedir.

    1 saat 60 dk ve 1 dakikada 68,056 gr yakıt kullanıldığından 68,056X60 = 4083,36 gr yakıtı 80 km de kullanır.

    100km de ise 5104,2 gr yakıt kullanır ki, bu değer en ekonomik şartlardadır.

    Benzinin lt sinin ağırlığı 730 gr ile 780 gr arasında değişmektedir. Ortalama değeri 750 gr diyebiliriz.

    Bu durumda 5104,2 gr benzinin kaç litre edeceğini hesaplarsak benzin için 6,8 lt çıktığını görürüz.

    Yani bu araç en ekonomik şartlarda 100 Km de 6,8 lt benzin yakacaktır.

    Şehir içinde standart çarpan % 40 fazlasıdır. 6,8/100 X 140 = 9,52 lt eder ki bu da en ekonomik sürüş şartları içindir.

    Boşta gitmek, yokuş aşağı gitmek, ağır yükle gitmek, rampa çıkmak, rüzgara karşı gitmek, lastik basıncı, kalorifer, klima vs hesabı değiştirir.

    Motor hacmi düşük araçlar, araç ağırlığı 1 ton civarı ise aynı yakıtı yakar. Ağırlık arttıkça 1,6 motor da olsa yakıt sarfiyatı artar. Ağırlığı azalırsa 1,6 motorda, küçük hacimli motorda yakıt düşer. 1 tona 100 bg oranı bozulursa (mesela daha büyük hacimli motorlar) daha fazla yakıt tüketimi olur.

  7. #7

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    Teşekkürler. İyi bir başvuru kaynağı niteliğinde.

  8. #8

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    Alıntı irfan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BRC yekililerine: Aynı sorun bizlerdede var. Devamlı aynı soru ve cevapların arasında dönüp durduğumuzu görüyorum. Araçlar ikinci el olunca kullanma kılavuzu yok. Ölçünün km/lt. yani 1 litre yakıt ile kaç km. gittiği olmalı. Sorum şu; Şahin s 1997 1 lt gaz ile şehirler arası 100 km. hız ile kaç km. gitmeli. Benzindeki Orjinal değeri nedir bilmiyoruz. Bu cevap diğer arkadaşlarım içinde aydınlatıcı olacak sanırım. Çünkü şehiriçi değişkenler çok fazla, şehiriçi olarak ölçü almanın yanıltıcı olacağını düşünüyorum. Saygılar.
    Aracınız Fiat veya öncesinde üretilen kuş serisiyse Fiat Çağrı Merkezini arayarak kitapçık talebinde bulunabilirsiniz. İki hafta içinde adresinize kargoyla gönderiliyor. Benim elime geçti. Şahin S, Doğan S, Şahin 1.4, SLX ve 1.6 i.e modellerine ait değerler veriliyor.

    Yakıt olarak tam ölçüm yapmadım. 32 litre gaz almıştım. Litre başına 9 km civarına geldim ama gaz bitmedi(Aracım Kartal bu arada). Ankara' da LPG 1.77 civarıydı aldığımda. Yani km başına 20 kuruşa yakın.

    Aracımda alternatör diyodu, rotil, manifold, buji, buji kablosu, meksefe, platin değişti. Karbüratör contaları ve takozu değişti. Soğutma sistemine antifriz konularka kaçakları giderildi. Subap, avans, gaz ayarları yapıldı. Şimdi hava filtresinde en ufak bant, sıvı conta vs. kalmadı. Hatta hava filtresinin kapağını açtığımda bile rölanti, gaz ayarı bozulmuyor.

    Siz de aşağı yukarı önemli olan bakımlarını yaptırmışsınız. Egzozu yaptırdıktan sonra yakıtın düzeleceğini tahmin ediyorum. Bir de aracın verimli çalışması için tavsiyem olacak. Motor sıcakken regülatöre dokununuz. Normalde el değişmeyecek kadar sıcak olması lazım. Ilıksa(regülatör amortisör kulesindeyse ve su seviyesi min çizgisine yakınsa ılıktır) genleşme kabına üstten 4-5cm boşluk kalıncaya kadar su ekleyiniz.

    Kuş serisinde sağ amortisör kulesine montajlanan regülatör, sistemin yukarısında kalıyor bir parça. Montajlanan rayı da aşağılara inmiyor. Aşağı indirmek de zordur. Çünkü regülatörün hemen altından elektrik kabloları(farlar, vs.) geçiyor. Makul olanı su seviyesini regülatöre kadar yükseltmek.

  9. #9

    Cevap: 1990 Şahin ideal litre yakış fiyatı ne olmalı

    Alıntı Cihangir KALKAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracınız Fiat veya öncesinde üretilen kuş serisiyse Fiat Çağrı Merkezini arayarak kitapçık talebinde bulunabilirsiniz. İki hafta içinde adresinize kargoyla gönderiliyor. Benim elime geçti. Şahin S, Doğan S, Şahin 1.4, SLX ve 1.6 i.e modellerine ait değerler veriliyor.

    Yakıt olarak tam ölçüm yapmadım. 32 litre gaz almıştım. Litre başına 9 km civarına geldim ama gaz bitmedi(Aracım Kartal bu arada). Ankara' da LPG 1.77 civarıydı aldığımda. Yani km başına 20 kuruşa yakın.

    Aracımda alternatör diyodu, rotil, manifold, buji, buji kablosu, meksefe, platin değişti. Karbüratör contaları ve takozu değişti. Soğutma sistemine antifriz konularka kaçakları giderildi. Subap, avans, gaz ayarları yapıldı. Şimdi hava filtresinde en ufak bant, sıvı conta vs. kalmadı. Hatta hava filtresinin kapağını açtığımda bile rölanti, gaz ayarı bozulmuyor.

    Siz de aşağı yukarı önemli olan bakımlarını yaptırmışsınız. Egzozu yaptırdıktan sonra yakıtın düzeleceğini tahmin ediyorum. Bir de aracın verimli çalışması için tavsiyem olacak. Motor sıcakken regülatöre dokununuz. Normalde el değişmeyecek kadar sıcak olması lazım. Ilıksa(regülatör amortisör kulesindeyse ve su seviyesi min çizgisine yakınsa ılıktır) genleşme kabına üstten 4-5cm boşluk kalıncaya kadar su ekleyiniz.

    Kuş serisinde sağ amortisör kulesine montajlanan regülatör, sistemin yukarısında kalıyor bir parça. Montajlanan rayı da aşağılara inmiyor. Aşağı indirmek de zordur. Çünkü regülatörün hemen altından elektrik kabloları(farlar, vs.) geçiyor. Makul olanı su seviyesini regülatöre kadar yükseltmek.
    çok açıkayıcı oldu teşekkürler

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok