+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: fiat uno 1.4 70 sx ie lambda sorunu

  1. #1

    fiat uno 1.4 70 sx ie lambda sorunu

    ustalarım benim fiat uno sx 1.4 ie 97 model arabam var çok yakıyordu.bunun icin hangi ustaya gittiysem bir türlü sorunlarıma cvp bulamadım fakat internetten aldığım bilgiler neticesinde arabamın sibop ayarına baktırmaya gittim sibop ayarları bozukmuş arabamın sente ayarı bozukmuş vede sibopları ayarlayan eksantrik mil hasarlanmış mil değiştirildi.diğer ayarlar yapıldı.arabamı tekrar 4 gaz analiz çihazına soktum
    co:0,44
    c02:12,11
    hc:141
    o2:3,11
    lambda:1.037
    sizce bu değerler normalmi yoksa başka bi ayar yaptırmam gerekiyomu
    bide internetten aldığım bilgiler neticesinde lambda değerinin 1 olması lazımmış acaba 0,37 fazla olması çok yakmasına sebep olurmu.arabamın oksijen sensörünü söktüm kurum bağlamış güzel sıfır zımpara ile temizledim.yerine taktım vede ölçü aletiyle ölçüm yaptım 3,5 ohm omaj okudum acaba bu değer normalmi yoksa oksijen sensörüm arızalımı.
    yardımlarınızı bekliyorum



  2. #2

    Cevap: fiat uno 1.4 70 sx ie lambda sorunu

    kardeş merhaba bendede aynı unodan var benzinde çalıştıramıodum ekuyu resetledim çalıştı ama lambda sensöründe arıza olduğunu düşünüyorum? bunu nasıl anlarım biliyormusun? bu arada oksijen sensörü dedğin lambda sensörümü? ve nasıl söküp temizlerim yardımçı olurmusun? ölçümünü nasıl yaparım? şimdiden saol

  3. #3

    Cevap: fiat uno 1.4 70 sx ie lambda sorunu

    Emisyon testlerinde aracin karburatorlu, katalizorsuz ve katalizatorlu olmasina gore degisen degerler asagida verilmistir:
    Genel Kurallar:
    Bir emisyon testinin yapilabilmesi icin aracin faninin en az iki kere acmasi gereklidir.Yani arac yeterli sicakliga ulasmalidir.
    Once rolantide olcum yapilir sonra 3500 devre kadar yavasca gaz verilip degerlerin yorumu yapilir.
    Sayet yuksek devirde rolantiye gore HC ve CO degerleri dusmezse atesleme, yakit veya hava yollarinda problem var demektir.
    Benzin ayari lambda degeri 1.00 degerine ayarlanip 3000-3500 arasi devirde ayni degerde oldugu gozlenmelidir. Deger 0.900 lere duserse hava yetersiz olup benzin orani yukselmis (Zengin karisim) demektir.
    LPG de 0.980 gibi zengin karisima ayarlanmali sonra yuksek devirde (3000-3500) tekrar olculmeli ayni deger gozlenirse ayar bitmis demektir. Lambda duserse hava yetersiz demektir. Hava yollari tekrar gozden gecirilmelidir. (Mikser-Hava Filitresi v.s.)
    Ideal degerler:

    Platinli araclar :
    CO vol % : 0.5-2.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Elektronik ateslemeli araclar:
    CO vol % : 0.5-1.5)
    CO2 vol % : 13-16)
    Hc ppm : (< 300)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E2 Araclar):
    CO vol % : < .0.5)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 100)
    O2 vol% : < 2.0)

    Katalizatorlu araclar (E3 Araclar):
    CO vol % : < .0.1)
    CO2 vol % : > 14.0)
    Hc ppm : (< 20)
    O2 vol% : < 2.0)


  4. #4

    Cevap: fiat uno 1.4 70 sx ie lambda sorunu

    Faydalı olabilecek diğer bir mesaj.
    Alıntı 2A Mühendislik A.Ş. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gaz analiz sonuçlarıyla ilgili ipuçları:
    1) Yüksek Karbonmonoksit (CO) genelde zengin yakıt karışımını (zengin karışım- hava yakıt karışım oranı 14.7 nin altında ve Lambda 1.0’ dan düşük) gösterir. GeneldeCO yanma verimliliğinin göstergesidir. Bir aracın egzosundaki CO miktarı doğrudan hava- yakıt oranıyla bağlantılıdır. YüksekCO, tam yanma için ihtiyaç duyulan miktarlardan daha az O2 temininden kaynaklanır. Bu çok zengin karışım nedeniyle olur- cok fazla yakıt veya yetersiz hava (AFR ölçüm sonuçları optimal 14.7 den düşük olması, Lambda 1.0 dan düşük) Yüksek karbonmonoksit emisyonlarına sebep olabilecek nedenler:
    * Düşük rölanti hızı
    * Karbüratörlü araçlarda şamandıra devresinde arıza
    * Kirli veya tıkalı hava filtreleri
    * Aşırı kirli veya bozulmuş yağ
    * Çalışmayan PCV valf sistemi
    * Yakıt dağıtım sisteminin düzensiz çalışması
    * Katalitik Konvertör arızası


    2) Yüksek hidrokarbon (HC)ölçümleri genel olarak ateşleme yetersizliğinden veya tam yanma olmamasından ötürü yanmamış yakıtın egzozdan atılmasının göstergesidir. Ölçüm birimi PPM (Parts Per Million)’ dir. Ortak nedenler; hatalı ateşleme sistemi, vakum sızıntıları, yakıt karışım problemleridir. Yüksek HC emisyonlarına neden olabilecek durumlar:
    * Bujier nedeniyle tamamlanmamış yanma.
    * Uygunsuz ateşleme avansları, bozuk dwel açısı
    * Hasar görmüş ateşleme kabloları
    * Motorda kompresyon düşüklüğü
    * Vakum sızıntısı
    * ECM-ECU arızası
    * Katalitik Konvertör arızaları


  5. #5

    Cevap: fiat uno 1.4 70 sx ie lambda sorunu

    arkadaşım oksijen sensörü ile lambda sensörü aynı şey dir.ben lambda sensörünün soketini çıkardım ölçü aleti ile ölçtüm 3,5 ohm olarak okudum istresen bide sen deneyebilirsin.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok