+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 4 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 4 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Uzun yolda giderken benzin tüketimi yapılmalı mı?

  1. #1

    Exclamation Uzun yolda giderken benzin tüketimi yapılmalı mı?

    İyi günler arkadaşlar;

    Yaklaşık 1.600 km'lik bir yola çıkacağım. Motor vb. aksamların sağlığı için LPG'li aracımla yol boyunca arada 150-200 km kadar benzinle kullanmam gerektiği söylendi.

    Böyle bir durum var mıdır? Varsa sebebi nedir?



  2. #2

    Cevap: Uzun yolda giderken benzin tüketimi yapılmalı mı?

    Bu şekilde bir uygulamamız ve tavsiyemiz yoktur.Aracınızı lpg'de kullanabilirsiniz.Saygılar

  3. #3

    Cevap: Uzun yolda giderken benzin tüketimi yapılmalı mı?

    sayın yetkili erkan beyin sorusuna (uzun yolda aracı benzinle kullanmam gerekirmi) neye dayanarak böyle bir tavsiyemiz yoktur,lpg ile kullanabilirsiniz dediniz anlamış değilim.oysa olayın özeti şudur; herkesçe malumdurki bu günkü benzinli araçlar imal edilirken yakıt olarak benzin kullanacağı için yakıt sistemide buna göre dizayn edilmiştir.bilindiği gibi benzin yağlı bir maddedir, oysa lpg tam tersi kuru bir maddedir.benzin yada lpg yanma odaları dediğimiz pistonların içinde yanar, pistonun kenarlarında bulunan sekmanlarda yanma sonrası oluşacak basınç kaybının önlenmesi vede motor haznesindeki yağın pistonlara akmaması görevini üstlenir..benzin yağlı bir madde olduğundan dolayı sekman kenarları benzinin yanması ile oluşacan kurum-is dediğimiz bir tabaka ile kaplanır, bu tabaka motorun yağ yakmasını engellediği gibi aynı zamanda piston ve sekman arasında yıpranmadan doğan boşluğuda doldurma görevi yapar ve böylece motorun performans kaybını engeller. lpg ile kullanılan araçlarda ise kuru bir yakıt olması nedeniyle böyle bir kurum oluşmaz, bu nedenlede motorda yağ eksiltme ile birlikte performans kaybına neden olur.tüm bu nedenlerden dolayıdırki araçların zaman zaman benzinle kullanılmasında büyük yarar vardır.saygılar

  4. #4

    Cevap: Uzun yolda giderken benzin tüketimi yapılmalı mı?

    LPG Silindirlere gaz fazında gönderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve Benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:
    Benzin = 32.3 MJ/Dm3
    LPG = 25.6 MJ/Dm3
    LPG' nin Alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir.
    Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır.
    LPG' de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır.
    Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.
    LPG' de durum tamamen farklı olup, Alt Kalorifik Güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir.
    Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DOĞALGAZ benzine göre gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı görünmektedir. Dolayısıyla bu yakıtlarla daha düşük sıcaklıklar ve daha düşük ısıl zorlamalar oluşmaktadır.
    Ayrıca piyasada çekirdekten yetişme,eski pik motorlarda kalmış bazı ustalar, "abi benzinde kurşun var sübapları yağlar, karbon filmi oluşturur, LPG kuru yakıt motora hararet yaptırıp sübap sarar" şeklinde tamamen yanlış beyanlarda bulunmaktadır.
    Uzun yıllardır motorlar kurşunsuz benzine göre üretilmektedir. Gelişen çevre standartları ve daha sıkı egzoz emisyon sınırlamaları daha temiz yakıtları zorunlu kıldığından motorlarda karbon filmi oluşmasının önemi kalmamıştır. Otomotiv firmalarınca geliştirilen yeni motor teknolojileriyle daha düşük ısı iletimi olan ve hafif malzemelerden üretilen sübaplar üretilmiş, sıcaklıklar önemli ölçülerde düşürülmüş ve mekanik zorlamalar azaltılmıştır.
    Yeni motor teknolojilerinde kullanılan direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalarla süpap dayanımları arttırılmış ve ısı kayıpları azaltılmıştır.
    Ayrıca motor teknolojisinde yakıtın soğutma görevi yoktur. Soğutma işi ayrı bir sistem tarafından yerine getirilmektedir.
    LPG benzine göre daha temiz bir yakıt olduğundan motor yağı temiz kalır, değiştirme süreleri uzar. Bu da direk motor ömrüne olumlu etki eden bir başka faktördür.
    Dolayısıyla kalibrasyonu iyi yapılmış, ayarları düzgün ve stoikometrik oranlarda çalışan bir LPG' li aracın uzun müddet LPG ile çalıştırılmasında bir mahzur yoktur.

    KAYBETMEK YOK

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok