+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: RENAULT-9 YARDIM

  1. #1

    RENAULT-9 YARDIM

    Merhaba yöneticiler ve diğer forum üyesi arkadaşlar.1994 model renault-9 broadway aracım yaklaşık 4 yıldır kullanıyorum.Aracımda brc lpg dönüşümü var.Roxer regülatör vardı.Aydın'lıyım lpg ayarını ve bakımın(gaz filtersi değişim vs) sanayide lovato ve aldesa bayii olan bi ustaya yaptırıyordum.Hava filtersinin her iki girişi de tamamen açık ve bilgisayarda ayar yapıyor çok memnundum.Son 1-2 aydır rölanti düzensizliğinden şikayetim vardı.Başka bir ustaya ayar yaptırayım dedim.Sıcak hava girişi tamamen,soğuk hav girişinin ise yarısından fazlasını kapattı hamen hemen,ayar yaptı yine bilgisyarda ama nedense hiç hoşuma gitmedi bu bant işi.Benzinde kullanamaz oldum nerdeyse.Neyse regülatör eski dediler ondan ayar tutmuyor dedler.Taktırdım BRC AT-90 .Montajı yapan yetkili servise bu bantlardan nasıl kurtulacam dedim.Yok kalacak aynen dedi.ve yeni regülatör ve ayarımdan hiç memnun değilim.Nasıl oluyor 4 yıldır her iki ucu açık hava filtresi hemde yeni regülatör takmışken kapatılıyor.Bu işin normal montaj standar tı hakkında bilgi verirmisiniz.Not BRC servisi regülatörü taktıkatn sonra kulakl ayar yaptı,bilgisayarı yok.



  2. #2

    Cevap: RENAULT-9 YARDIM

    Alıntı 2A TEKNİK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    1-Rolanti ayarı
    2-Regülatör debi ayarı (aracınız 100 hp den düşük ise bir kaç tur sıkabilirsiniz)
    3-BRC fabrikada test için kullanılır.
    4-Her 10 bin km de bir regülatörde biriken kostik maddenin boşaltılması için kullanılır.
    Regülatörden miksere giden hortum üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla açınız.
    Aracınızın benzinde rolantisini kontrol ediniz düşük ise karbüratör üzerinden normal çalışması gerekenden 100 d/d daha yükseğe ayarlayınız.Aracınızı lpg'ye alınız 1 nolu kısımdan aracınızın rolatide en rahat çalıştığı duruma getiriniz.Tekrar boru üzerinde bulunan ayar vidasını yarıdan biraz fazla sıkınız yolda aracınız ile 2 vites 1500 devir civarında giderken birden tam gaz yapınız aracınız yığılmadan düzgün bir şekilde hızlanıyor ise ayar bitmiş demektir düzgün hızlanmıyor ise ayar vidasını bir tur açınız ayni testi yapınız düzgün hızlanma elde edinceye kadar birer tur açarak devam ediniz.Düzgün hızlanmayı yakalayınca bir tur daha açınız ayar bitmiştir.


    1- Motor yeterli sıcaklığa ulaşınca hava girişi yönü
    2-Soğuk motorda motorun daha çabuk ısınması için bir ucu eksoz manifoltuna bağlı giriş
    3-Bu bölgede termostatik olarak çalışan valf biçiminde kapak olan kısım.
    Aracınızın motoru soğukken çalıştırdığınız zaman motorun çabuk ısınması için 3 nolu bölgedeki valf 1 nolu kısımı kapatır 2 nolu kısımdan hava akışı olur valf üzerinden geçen sıcak hava nedeni ile bir süre sonra konum değiştirir 2 nolu kısımı kapatır 1 nolu kısımı açar.
    Şu anda aracınızda 2 nolu kısım kapalı olduğu için hiç bir zaman sıcak hava geçişi olmayacak ve görevini yapmayacak yani sürekli tam a yakın olarak aracınıza 1 ve 2 nolu kanallardan düzgün bir hava girişi olmayacak.Uygulama yanlış her hangi bir kapatma işlemi yapılmadan aracınız lpg ayarlarının yapılması gerek ustanıza durumu tekrar iletiniz.Saygılar

  3. #3

    Cevap: RENAULT-9 YARDIM

    2A TEKNİK 'e vermiş olduğu bilgilerden dolayı çok teşekkür ediyorum.Dün Aydın da öce motor tamircime gittim bujiler,hava filtresini değiştirdim.benzin de ayarı tamamladı.Sonra da eski LPG utama gittim,(lovato ve aldesa bayii) en azından soğuk girişi tamamen açmakta ısrar ettim.Sıcak kapalı hala bilgisayarla ayar yapıldı.Rölanti düzenli.Ama sizin tarif ettiğiniz 2. viteste 1500 devirden aniden hızlanma da silkelenme(yığılma) yapıyor.Fena değil şimdi ama yinede eski orjinal şekline kavuşturana kadar uğraşacağım.Önümüzdeki hafta 2A İZMİR AUTOGAS (Karabağlar) 'a gitmeyi düşünüyorum.Gelişmeleden sizi haberdar ederim.Tekrar teşekkürler.

  4. #4

    Cevap: RENAULT-9 YARDIM

    Sıcak taraf kapalı olduğu sürece soğuk tarafın açık olması çok fazla bir şey ifade etmez.Çünkü araç soğuk motorda ilk çalıştığında termostatik valf soğuk tarafı kapalı tutar ve sıcak tarafdan eksoz üzerinden alınan sıcak hava ile valf ısınır ve ısındıkca sıcak tarafı kapatır soğuk tarafı açar sıcak taraf kapalı olduğu zaman bu işlem gerçekleşmez.Motorun ve ortamın sıcaklığı dolayısıyla soğuk taraf bir miktar açılır fakat yeterli değildir.Yeterli hava girişi olmuyor ise 1500 devirdeki yaptığınız testde araç zengin kalıyor olabilir.Bilginize saygılar

  5. #5

    Cevap: RENAULT-9 YARDIM

    Merhaba forum arkadaşlarım ve 2A Teknik.Vermiş olduğunuz bilgilere göre aynen söyledğiniz gibi,aracım zengin karışım da.Çünki ekzos çıkışının ucu simsiyah olmuş.Vermiş olduğunuz bilgiler ışığında aydında ki ustamın önüne açtım bilgisayarı ve yazdıklarınızı okuduk tekrar beraber.Adam gayet iyi ve eleştiriye açık doğruyu bulmaktan yana.Bak şimdi dedi bana; Hava filtresinin içindeki valf scak tarafına manuel olarak kapatılmış ve vida ile sabitlenmiş.Soğuk tarafı komple açık dedi.Sonuçta senin araba alması gereken havayı alıyor dedi.Ama sadece her zaman soğuk hava alıyor tek fark bu dedi.Zaten LPG de sıcak havaya gerek yoktur diyor.Sizce :? Alması gereken hava miktarı konusunda anlaştık gibi.Araç röanti halindeyken gaza 2000 devire kadar basıp bıraktığımda araç stop edecek gibi oluyor.tekrar toparlıyor.şehir içinde dur-kalk larda sorun teşkil ediyor.2500 ve üst devirlerde bu sorum yok ama patlama sesi var eksozda.Hizmet ve kaliteden asla ödün vermeyen BRC ve 2A TEKNİK' e sonsuz saygı ve teşekkürlerimi sunarım...

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok