+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: W A N K E L motor ve LPG..!

  1. #1
    Wankel motorlu bir araca lpg uygulanabilirmi projesi varmidir? Uygulanirsa zorluklari nelerdir? Bu soruyu wankel motorlu trabant için soruyorum.*****************
    tesekkürler




  2. #2
       Hic kimse bilmiyormu?

  3. #3
    sayin ser73 sorunuzu kadir beyin dikkatine diye yeni bir konu acarak sorarsan sanirim cevap alabilirsin.........

  4. #4
    WANKEL motorlar pistonlu motorlar gibi 4 zamanli ve yine buji ateslemeli motorlar. Piston ve supap mekanizmasi yok.
    Emme islemi donen bir rotor marifetiyle saglaniyor. Emilen havanin icine karburatorlu araclara benzer sekilde benzin veriliyor.
    Bugune kadar WANKEL motor uygulamamiz olmadi. Ancak karburatorlu araclardaki gibi emme girisine takilacak bir mikser marifetiyle, LPG emilen havanin icine gonderilerek sistem gazla calistirilabilir.
    Sizin WANKEL motorlu bir araciniz varsa uzerinde bir deneme yapabiliriz.
    iyi gunler.


  5. #5

    Otomobilim var. Trabant almayi dusunuyorum  eger 500 ytl ye kotu durumda olmayan bir trabant varsa ben 1000 ytl ye almaya hazirim. Trabantin wankel motorunu yakit beslemesi puskurtmeli degil emmeli diye biliyorum Oyleyse eski sistem olur .  Ama kadir beyin dedigi gibi uzerinde denenebilir tabi once otomobili bulmaliyim
    Alinti:
    Sayin ser73

    Wankel motor  diger adiyla rotary motor
    bu motorlar bildigim kadariyla  2 zamanli motorlar grubunda olmasi gerekir.
    bence burada LPG uygulamasi  cok onemli  cunku  lpg  puskurtme isi  ve zamani  cok onemli  ayrica piston ustundeki siyirici bicaklarin onemide yabana atilir turden degil ayrica 2 zamanli olusundan dolayi da benzin ve yag karisimli yakit kullaniliyor olmasi lazim  kullanilan yag LPG de sorun cikarirmi bilemiyorum bahsettiginiz  trabant  araciniz  zaten prototip uretilmis arac olmasi lazim SU ANDA satmaya kalksaniz  500 ytl etmeyecek  bu ddr  mali na  2000 ytl verip lpg takmaniz dogrumu bilmem ama  yinede Sayin Kadir ORUCU size nihai cevap verecektir diye umuyorum  tekrar selam ve sevgilerle


    Edited by - mocan Tarih: 20/09/2006 21:21:50

  6. #6


    Doner pistonlu (Wankel)
    Motorun hareketli olarak iki kismi vardir.
    1. Doner piston (Rotor)
    2. Krank mili (eksantrik)
    Doner piston krank mili (yani eksantrik) uzerinde doner. Burada krank mili bir nokta yani merkeze gore dairesel hareketle donmesine karsilik uzerinde hareket eden dener piston bir eskenar ucgen olmasina ragmen silindir icinde eliptik bir hareket sekli ile doner. Bu motorlarda supap mekanizmasi ve supap mekanizmasina hareket veren eksantrik (kam) mili yoktur. Emme ve egzoz supaplari olmamasina ragmen motorun birinci emme zamaninda temiz hava ve yakit karisimi hava giris delikleri (portlari) denilen gecitlerden girer buna karsilik yanma sonundaki zehirli gazlar egzoz delikleri (portlari) denilen atmosfere cikar.
    Doner pistonlar uzerinde elde edilen guc krank mili vasitasi ile sanzimana gecer. Doner pistonun icindeki disliler krank mili uzerindeki dislilerle beraber doner. Burada krank bir merkez noktasina gore donme hareketi yaparken doner piston ise elips silindir govdesi icinde eksantrik olarak hareket eder. 
    Sekilde gosterilmis bulunan bu dislilerden kucuk ve dis disli olani govde uzerinde ve sabit; ic disli ise pistonla beraber donmekte ve govde uzerindeki sabit disli uzerinde yuvarlanmaktadir. Buna gore eksantrik mili ayni zamanda pistona yataklik vazifesi gormektedir. Eksantrik mil sekilde okla gosterilen yonde bir devir dondugu zaman piston eksantrik miline nazaran 120 donmektedir. Buna gore pistonun govdeye nazaran 1 devir donup yanma odasinda cereyan eden olaylarin periyodunu tamamlamasi icin eksantrik milinin 3 defa donmesi gerekir. Pistonun her devrinde yanma odalarindaki is cevrimlerinin periyotlarinin tamamlanmis olmasi nedeniyle, bu motora zaman bakimindan bir isim vermek gerekirse iki zamanli demek gerekir. Halbuki yanma odalarinda cereyan eden olaylarin her birisi yani emme, sikistirma, genisleme ve egzoz esit acilar isgal etmektedir. Buna gore klasik pistonlu makinelerdekine benzer olarak bu motora dort zamanli demek daha dogru olur. 




























  7. #7
    Can Amca sahip oldugunuz meslek disi bilgiler beni cok sasirtti. Size saygim ve sevgim sonsuzdur. Kendi mesleginiz olmamasina ragmen bu tur bilgileri de bize sunmanizdan dolayi ellerinizden opuyorum.

    Kadir Abinin de dedigi gibi bu tur motorlarda birazcik kafa karistiran bi durum var. Aslinda sizin  dediginiz de dogru, Kadir Abinin de...

    Sokaklarda insanin basini agritacak derecede gurultuyle dolasan motorsikletleri gormussunuzdur. Cogunda da ustunde 16-17 yaslarinda ehliyetsiz gencler vardir.

    Bu motorlar da aslinda 4 zamanlidir. Ama iki zamanli motor diye adlandirilmaktadir.
    Buradaki fark zamanlarin ic ice gecmis olmasidir.

    Wankel Motorlarinda da durum boyle oldugundan iki zamanli motor diye adlandiriliyor olabilir.

    Bir sinavinda Sayin Motor Hocamiz bize,

    2 zamanli motorlar kac zamanlidir?  diye bir soru yoneltmisti...

    Sasirtmaca bir soru oldugundan, bircok arkadasimiz, hocamizin tuzagina dusmus ve cevap olarak 2 zamanlidir demisti...



    Edited by - egemenbaris Tarih: 24/09/2006 15:17:48

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok