+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 6 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 6 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ÜÇ OTOMOBILDEN BIRINDE ARIZA NEDENI ELEKTRONIK...!

  1. #1

    Exclamation ÜÇ OTOMOBILDEN BIRINDE ARIZA NEDENI ELEKTRONIK...!

    11.EYLUL.2006 PAZARTESI- SABAH GAZETESINDEN

    Teknoloji yarisi elektronik arizalarini sampiyon yapti
    16 milyon uyesiyle Avrupanin en buyuk otomobil kulubu ADACa gore, guvenli surus, konfor ve teknoloji yarisi otomobillerde elektronik arizalarina zirve yaptirdi. Uc otomobilden birinde ariza nedeni elektronik.

    Almanya hatta Avrupanin en buyuk kulubu olan ADAC, bir sure once otomobil ariza istatistiklerini yayimladi. Her yil geleneksel olarak hazirlanan raporda, otomobillerde en fazla karsilasilan sorunlarin basinda elektronik arizalar yer aldi. Otomobillerin elektronik sistemlerindeki ortaya cikan arizalar yuzde 35 olarak tespit edildi. Elektronik sistemlerde karsilasilan sorunlari yuzde 14.6 ile atesleme, yuzde 7.7 ile motor arizalari, yuzde 6.2 ile tekerlek patlamasi, yuzde 6 ile enjeksiyon tertibati, yuzde 5.6 sogutma sistemi, yuzde 5.5 ile yakit tertibati, yuzde 4.1 ile sanzuman arizalari izledi. Elektronik arizalarinin sampiyonlugunda (!) nedeni, teknolojideki gelismeyle ozetlenebilir. Son yillarda otomobillerde guvenlik ve surus konforunu saglayan elektrikli-elektronik aksesuarlar yogun olarak kullanilmasiyla birlikte, otomobillerin enerji ihtiyaci da artti. Butun bunlar, yeni jenerasyon otomobillerle elektronik arizalarin artmasina neden oldu. Eski jenerasyon otomobillerde en fazla karsilasilan karburator arizasi, platinin meme yapmasi gibi sorunlar yerini elektronik arizalara birakti. Her ne kadar Avrupanin yol sartlari ve iklimi farkli olmasina ragmen, ariza istatistigi Turkiyeye de isik tutuyor. Rapora gore, otomobillerde en fazla ortaya cikan sorunlar soyle:

    Teknoloji yarisi elektronik arizalarini sampiyon yapti  


    * ELEKTRONIK: Aku bozuk, bosalmis. Tahrik kasnagi kopuk. Mars dinamosu bozuk. Kablo arizasi. Sigortalar yanik.

    * ATESLEME: Immobilizer bozuk. Atesleme kablolarinda ariza. Kumanda modulu bozuk. Bujiler nemli.

    * MOTOR: Motor kayisi kopuk. Yag pompasi bozuk. Yag azalmasi.Hararet.

    * ENJEKSIYON TERTIBATI: Motor kumanda sistemi arizali. Puskurtme pompasi tikali. Hava olcer arizasi. Hava filtresi bozuk.

    * SOGUTMA SISTEMI: Radyator tikali, akitiyor. Radyator borularinda catlak. Havalandirma bozuk. Isi denetleyici bozuk.

    * YAKIT TERTIBATI: Yakit pompasi bozuk. Benzin filtresi tikali. Yakit borulari catlak. Yakit gostergesi bozuk.

    * SANZIMAN: Vites sikismasi. Debriyaj takiliyor. Sanzimandan ses geliyor. Otomatik vites arizasi.



  2. #2
    Arkadaslar soyle dusunun...

    Icten yanmali motorlar yillardir bildigimiz icten yanmali motor prensibiyle calisiyor yani demek istedigim MEKANIGINDE cok abartilacak bi degisme yok...

    1950 model arabada da 2005 model arabada da olay EMME, SIKISTIRMA, PATLATMA, EKSOZ seklinde 4 ZAMANLI meydan gelmekte...

    Dedigim gibi elbette fark vardir ama oyle OLAGANUSTU bi fark yok...

    Yillardir motorlarda farki yaratan GELISEN TEKNOLOJIYLE birlikte araclarimiza giren ELEKTRONIK SISTEMLER sayesinde olmustur.

    Hal boyle olunca da arizalar, yerini ELEKTRONIK arizalara birakmistir...

    Edited by - egemenbaris Tarih: 12/09/2006 18:04:46

  3. #3
    unutmayin ne kadar elektronik o kadar ariza

  4. #4

    Cevap: ÜÇ OTOMOBILDEN BIRINDE ARIZA NEDENI ELEKTRONIK...!

    Alıntı mocan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu şikayetçi olduğunuz elektronik olgusu ortada olmasa idi !!!

    1 galon (yaklaşık 4,5 litre) benzinle 50 km gitmeye devam ederdiniz.
    haberleşme diye bir şeyiniz olmaz Cem Yılmaz ın reklamlarda yaptığı gibi ucuzca konuşur bağırarak haberleşirdiniz Tabi Anadolu yakasına seslenirken başına 0216 koyarak Evinizde çifter çifter bulunan televizyonlar-Müzik setleri mutfağınızda bulunan robotlar - mikro dalga fırınlar neyle çalışıyor zannediyorsunuz ? LPG yada BENZİNLE değil herhalde Sen son teknoloji sahibi aracı al götür oto yıkayıcısına ; ( Koçum bunun motorunuda bir güzel yıka ) de zavallımda ekmek parası uğruna verilen talimatı yerine getirsin,dolayısıyla elektronik sistemlerin tüm soketleri ıslansın ( ha bu arada unutmadan söyleyeyim birde mazotla yıkatma işi var oda ayrı bir facia) gereken itina gösterilmesin ondan sonra ELEKTRONİKMİ ? TUU KAKA ; olmadı arkadaşlar. Peki bu elektronik sistemler araçlarımızda olmasaydıda şu unutmadan diye yazdığım mazotla yıkatma işlemi gerçekleşseydi ne olurdu ?

    Aracınızda bulunan ne kadar lastik evsaflı hortum vs. nin tamamı çürüyüp olmadık bir yerde hortum patlayacak aracın hararet yapacak buna bağlı olduya! motor elden gidecek. eeeee buna ne diyorsunuz şimdi sakın elektronik yüzünden oldu demeyin haa hepinize sevgi dolu günler sağlıcakla kalın EMNİYET KEMERİNİZİ BAĞLAYIN ve HAYATA BAĞLANIN

    Elektronik sululuğa ve gevşekliğe hiç gelmez...

    TÜRKİYE' DE OTOMOBİL FİRMALARININ TERCİHİ


  5. #5

    Cevap: ÜÇ OTOMOBILDEN BIRINDE ARIZA NEDENI ELEKTRONIK...!

    Alıntı msehirlioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elektronik sululuğa ve gevşekliğe hiç gelmez...
    Esnaf olarak ve sürücü olarak iki şey yazmadan edemicem arkadaşlar
    Birincisi şu ilk otomobilim 1300 cc şahin di ve yaktığım onca yakıta rağmen rampalarda direksiyonu itiklemek zorunda kalıyordum,yüksek teknoloji ve elektronik sayesinde şimdiki 1300 cc motorlar zıpkın gibi ve %50 daha az yakıt tüketiyor.
    İkincisi eskiden 10 m2 yer tutacak imkanı olanlar dükkan açıyordu ve insanları kobay ve cüzdan gözüyle bekliyorlardı, Şimdi elektronik ve yüksek teknoloji sayesinde saadece kendini yetiştirmiş akli selim ve yetenekli insanlar ayakta durabiliyor. Bakınız kriz dönemli bir kıştan çıktık biz haala dimdik ayaktayız krizden çok az etkilendik, ama cok bilen usta müsvetteleri bir-bir kapattı ve piyasa bu işi bilenlere kaldı. Dolayısı ile siz son kullanıcılarda kalan iyiler arasından saadece size uyanı seçmek kalıyor, YAŞASIN BİLİM VE TEKNOLOJİ

  6. #6

    Cevap: ÜÇ OTOMOBILDEN BIRINDE ARIZA NEDENI ELEKTRONIK...!

    Alıntı faruk sevgili Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Esnaf olarak ve sürücü olarak iki şey yazmadan edemicem arkadaşlar
    Birincisi şu ilk otomobilim 1300 cc şahin di ve yaktığım onca yakıta rağmen rampalarda direksiyonu itiklemek zorunda kalıyordum,yüksek teknoloji ve elektronik sayesinde şimdiki 1300 cc motorlar zıpkın gibi ve %50 daha az yakıt tüketiyor.
    İkincisi eskiden 10 m2 yer tutacak imkanı olanlar dükkan açıyordu ve insanları kobay ve cüzdan gözüyle bekliyorlardı, Şimdi elektronik ve yüksek teknoloji sayesinde saadece kendini yetiştirmiş akli selim ve yetenekli insanlar ayakta durabiliyor. Bakınız kriz dönemli bir kıştan çıktık biz haala dimdik ayaktayız krizden çok az etkilendik, ama cok bilen usta müsvetteleri bir-bir kapattı ve piyasa bu işi bilenlere kaldı. Dolayısı ile siz son kullanıcılarda kalan iyiler arasından saadece size uyanı seçmek kalıyor, YAŞASIN BİLİM VE TEKNOLOJİ

    Doğru söze ne denir.
    2005 Focus Ghia 1.6 Ti-VCT HB Tonik Mavi
    Şimdilik LPG'siz.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok