+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Arac Bilgisayarina baglanti

  1. #1
    warpnet
    Guest
    Arkadaslar,

    her aracin en iyi doktoru kendi sahibidir diye dusunerekten , kendi aracimi nasil dinlerim diye bir arastirma yaptim ve servislerin kullandigi diagnostics cihazlarinin amator olarak bizler tarafindan da kullanilmasi icin neler gerekiyor bunlari paylasmak ve sormak istiyorum ; 

    OBD2 adli bir protokol sayesinde 1996 sonrasi araclarda computer ile arac sistemine baglanilarak yuzlerce hata kodlari okunuyor, siliniyor, gozlemlenebiliyor, motor bilgilerini anlik almak uzere dinamometre olarak da kullanilabiliyor. Bunlar bizim servislere gidip araclarimizi bilgisayara baglatip hata kodlarini okuttugumuz ve arizali sensor vb. parcalarin durumunu gordugumuz sistem sanirim. ozellikle Amerikada araba sevdalilari bunlari kendi evlerinin garajlarinda uyguluyor. biraz arastirdim turkiyede de boyle bir arabirim satiliyor. fakat fiyatlarini bilmiyorum , gayet ucuz diyor ama turkiyede bunu satan sirkete mail attim,  cevap geldiginde sizinle de paylasirim, veya bilen arkadas varsa rica ediyorum bu arabirimi nasil temin edebiliriz?

     yurtdisinda ebayda bile satiliyor (fiyati yaklasik 60-100 usd arasi ) laptopa veya normal bir bilgisayara arabirim kablosu (Rs232)  ile baglaniyor ve OBD2 konnektoru de aracin computer baglantisina giriyor. Bu arac baglantilari her modelde farklidir malumunuz.  mesela Vectra 1997 modellerinde el freninin altindaki plastigi cikardigimizda karsimiza geliyor. Fakat bu konnektor cogu firma modeli icin sabit destekleniyormus. arac bagimsiz bir urun yani. Benim bahsettigim urun laptopa baglanan turlerinden. bir de kendi uzerinde verileri gosteren modeller var fakat laptop uzerinde program araciligi ile yuzlerce veriye ulasilabiliniyor. Googleda grafik arama bolumunde obd-II yazdiginizda goreceksiniz.

    Araclarinin kendi bakim ve takiplerini kendileri yapmak isteyen arkadaslar ve benim gibi merak sahipleri icin ideal bir uygulama 

    Lutfen bu konu hk. bilgi sahibi arkadaslari buraya davet ediyorum. 
    ---------------


    kullanýcý yaklaþýk 1000 adet hata kodu okuyup silebilir. Ayrýca aractaki belli baþlý sensor deðerlerini de canlý olarak takip ederek arýza kaynaðýný bulabilir. Cihazýmýz Avrupa yapýmý 2001 sonrasý benzinli ve 2004 sonrasý dizel araclar ile 1996 sonrasý tum Amerikan yapýmý araclarda arýza tesbitinde kullanýlabilir. Yazýlým Turkce olup guncellemeler ucretsizdir. Dunyadaki ceþitli yazýlým firmalarýnýn geliþtirdiði ucuz ozel yazýlýmlar sayesinde cihazýmýz cok pahalý bir sistem olan dinanometre olarak ta kullanýlabilir.
    --------------
    (( yerli bir firmanin kendi urettigi OBD2 internet uzerindeki urununun tanitimi  ))

    Ayrica http://www.myscantool.com/index.html  sayfasina da goz atabilirsiniz. Burda da baska bir OBD arabirim cihazi satiliyor.  araciniza uygun olup olmadigini vehicle Protocol kismindan gorebilirsiniz. bunlara da mail attim turkiyeye shipping problemi var midir diye. malum bizim gumrukte sorun cikabiliyor. bu sayfada ayrica arabirim programini bence download edin ve araca baglanmamis halde de programin bolumlerini bence bir inceleyin derim. 

    Asagidaki resimler de internetten buldugum, kullanilan konnektor ve yazilimin ekran goruntuleridir..
























































































    Duzenleyen - warpnet Tarih: 12/09/2006 22:27:49

    Duzenleyen - warpnet Tarih: 12/09/2006 22:44:28

    Düzenleyen - warpnet Tarih: 12/09/2006 22:48:40



  2. #2
    warpnet
    Guest

    sonmocan kardesim,  ne yazik ki sadece program yetmiyor. Konnektor de gerekiyor.

    Kadir Bey, 

    kisa birkac sorum olacak ;

    turkiyede sanirim sadece bahsettiginiz firma bu urunu satiyor. Ben de isim vermek istememistim fakat o siteyi gezmistim TR linklerinde. 

    1. Resimlerini foruma post ettigim programlar ile o firmanin kendi programini da download edip karsilastirdim, cahilligime sayin ama kabaca baktigimda ozen elektronigin arabirim programi cok sade yazilmis gibi geldi. Belki ben sekil itibariyle goruyorum fakat siz nasil degerlendirirsiniz? 

    2. http://www.myscantool.com/vehicles.html#opel   sayfasinda genis bir arac kitlesi ve kullandiklari OBD protokolu var. mesela 1996 Vectrayi  ISO protokolu kullanir diye belirtmis, ve sattiklari cihaz bunu da desteklermis. Zaten turkiyedeki bircok arac modeli de bu ISO protokolunu kullaniyormus. Aracimizin bu protokolu ve ayrica OBD girisi oldugunu nasil anlayabiliriz? 1996 sonrasi olmasi yetiyor mu? (servise gittigimizde arac icinde ilgili sokete baglanti yapip cihaz okutabiliyorlar )

    3. Ozen elektronikten konnektoru satin alsak , baska OBD programlari ile kullanabilir miyiz? 

    4. OBD  onboard diagnostics ,  EOBD ise enhanced OBD anlamina mi geliyor? yani 2001 sonrasi EOBD kullaniliyor, 1996-2001 arasindaysa OBD kullanildi dogru mudur?

    Cok tesekkurler, iyi calismalar
    Kagan Arisut



    Edited by - warpnet Tarih: 13/09/2006 02:33:28

  3. #3
    OBD (On Board Diagnostic)
    OBD (On Board diagnostic 2. jenerasyon)
    EOBD (European On Board Diagnosis)
    Sizin araciniz icin uyumlu, baglanti soketiyle birlikte bir alet almaniz dogru olur.
    Sanirim mobydic kendi yazilimiyla kulllaniliyor.
    Yakin bir zamana kadar tum Otomotiv firmalari standart tek bir protokol kullanacaklar. halen Amerikan, Japon ve Avrupa araclar farkli protokoller kullaniyorlar.
    Tum protokolleri okuyabilen OBD cihazlari pahali oluyor.
    iyi gunler.


  4. #4
    warpnet
    Guest
    Tesekkur ederim.
    iyi calismalar

    Kagan Arisut

  5. #5
    2001 yili sonrasi araclarda Avrupa da OBD soketi zorunlu hale geldi. Bu konnektore yapilan baglantiyla aracin tum sensor bilgilerine ulasilabiliyor.
    Bizim isbirligi yaptigimiz Ozen Elektronik firmasinin tum dunyaya sattigi mobydic isimli EOBD cihazini turkce menuye sahip olmasi nedeniyle tavsiye edebilirim. http://www.ozenelektronik.com/
    EOBD olmayan araclar icin araca ozel baglanti kablosuyla yine sensor bilgilerine ulasmak mumkun.
    Ancak aracin 16 pinli OBD "on board diagnostic" fisine sahip olmasi o aracin OBD veya EOBD protokolune sahip oldugu anlamina gelmez.
    Araciniz buna uygunsa sensor degerlerini gorebilir, hata kodlarini okuyabilir ve bu kodlari silebilirsiniz. Tabiki bu sensor degerlerini okumak yetmiyor, bunlari yorumlamak icinde bir bilgi gerekiyor. Sildiginiz hata kodu ariza giderilmezse yeniden yanacaktir.




+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok