+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 9 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 9 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 2000 Şahin i.e...

  1. #1

    2000 Şahin i.e...

    Sayın 2a-lpg yetkilileri sizlere bir sorunumu dile getirmek istedim.Aracım başlıkta belirttiğim gibi 2000 model 1.6 şahin i.e tek nokta enjeksiyonlu modelidir.Aracım eskiden basınca gitmiyordu sonra kafama göre gaz ayarını yaptım ve aracım eski halinden 2 kat serileşti ve hızlandı.Sonra dedim herşeyin ustası.Benim yapmamla olmaz.Götürdüm gaz ayarına servise yaptı gaz ayarını.Neyse giden araba gitmez oldu gaza bastığımda araba yığılıyor hızlanmıyor.Sanki yemiyormuş gibi oluyor zordan yermiş gibi.Sonra baktım bu böyle olmuyacak çektim evimin önüne,yine kendim bir ayar yaptım üst borudaki vanadan saat yönüne çevirdim (yani kıstım) araba yine çekişi düzeldi.Acaba burdaki sorun nedir arkadaşlar çok gaz gidince yakamıyormudur nedir ? Bilgilendirirseniz sevinirim...



  2. #2

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    İdeal yakıt sınırları dışındaki yakıt miktarı da performans düşmesine neden olur. Bilginize saygılar

  3. #3

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Biraz daha açarsanız sevirim.Birde diyaframdan olabileceğini okudum internette.Yırtılmış patlamış olabilir yazıyordu.Bir arkadaşada olmuş aynısı...Gaza bastığında araba böyle yığılıp kalıyor.Hani 1. viteste debriyajı sert salarsınız patinaj çeker ya.Onu bile yapmıyordu o kadar diyeyim...Yardımlarınızı bekliyorum...

  4. #4

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Diyafram delinmiş olasa sizin yaptığınız ayarda da sorun olur. Az yakıt olsun fazla yakıt olsun performans kaybına yol açar. Yaptığınız ayar ile performans dan memnun iseniz ve yakıt tüketiminiz kabul edilebilir sınırlar içinde ise yaptığınız ayar ile aracınızı kullanabilirsiniz. Bilginize saygılar

  5. #5

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Sorun çözüldü.Yardımlarınız için sağolun.Arabanın bir önceki sahibi bantı, hava aldığı borunun önüne değilde biraz gerisindeki geçmeli ek yerine iç tarafına bant çekmiş ve bant görünmüyordu.Şans eseri boruyu kırdık ve bant göründü Sorun Çok fazla hava alıyor ve çok fazla hava çekiyormuş.Bizde biraz ayar çekerek ¾ ünü bantladık...

  6. #6

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Bantsız ayar yapmanızı tavsiye ederiz. Saygılar

  7. #7

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Bantsız ayar diyorsunuz ama bantsız araba hemen stop ediyor.Çünkü normal karbüratörlü şahin/doğanlar gaza basınca havayı hiç çekmiyor gibi birşey.Ama enjeksiyonlu olanlar vakum gibi çekiyor.Hava filtresinin olduğu kapak resmen aşağı inip çıkıyor.Oda az hava aldığından.Yani anlıyacağınız bantsız ayarı tutturmak epey zor.Tavsiyeniz için teşekkürler.

  8. #8

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Ters düşünüyorsunuz banttı aracın hava yerine yakıt çekmesi için kullanıyorlar, yani hava girişini engelliyorlar ki gaz mikseri üzerindeki vakumu artırmak sureti ile motora daha fazla yakıt girmesini sağlıyorlar. Ayrıca hava girişi olmadığını söylüyorsunuz ilgili araçların hava filtresi kapağında yaz kış konumları var konumu kontrol ederek ve banttı sökerek daha önce bahsettiğiniz ayar vidasını açarak ayar deneyebilirsiniz.

  9. #9

    Cevap: 2000 Şahin i.e...

    Benim gözlemlerimle hava filtresinin kapağında öyle bir konum yok.Ayrıca bantsız ayar çoook zor.Yani komple hava girişini açık bırakın diyorsanız gazıda sonuna kadar açmamız gerekicek.Böylece araba çok fazla yakacak eski bantlı haline göre

+ Konu Cevaplama Paneli

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok