+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: BU DIZELI KIM POMPALIYOR?

  1. #1
    Yillar once araclara dizel motorlar takildi, daha sonra hepsi sokulup atildi. Simdi tekrar akaryakit firmalari tarafindan bir dizel akimi baslatiliyor. Avrupa’da da boyleydi, ama kisa surede cevreci orgutlerin baskisiyla bu akimin onu kesildi. Dunyada rafineriler calisiyor ve bunlarin buyuk bir motorin stoklari var. Bu  motorin stoklarini bir sekilde eritmek durumundalar. Basbakan bile “LPG tehlikeli dizele donun” diyor. Tum Dunya otogazi tesvik ederken, Turkiye’de tam tersi bir tutumun olmasi, dizel taksilere donulmesi tam bir facia olmaz mi?. Bir dizel taksinin hem bakim masrafi fazla, hem de parcalari pahali. 
    Turkiye’nin bu dizel oyununa gelmemesi lazim diye dusunuyorum.
    Calismalarinizda basarilar..



  2. #2

    Dedikleriniz %100 dogru.
    Petrol, yuzyillar boyunca dunya savaslarinin ciktigi, insanlarin bu ugurda oldugu bir enerji kaynagidir. Yuzyillar boyunca tum yatirimlar petrole  gore yapilmis. Petrol kuyularindan, bunlarin rafinerilere tasinmasindan, rafinerilerde islenmesinden, islendikten sonra dagitim agiyla tasinmasindan, evlerimize araclarimizin depolarina gelinceye kadar ne kadar buyuk bir dagitim zinciri oldugunu goruyoruz.
    Rafinerilerde islenen ham petrolun %3 u LPG, %15 i Benzin, %33 u ise motorin oluyor.
    Rafineriler bu urunleri satmak mecburiyetinde. DIZEL yakitin pompalanmasinin sebebi burada. Petrol trostleri otomotiv firmalariyla isbirligi icinde calisiyor.
    Otomotiv ureticileri ve akaryakitcilarin basini cektigi bu grup, 50ppm kukurt iceren motorin’i Turkiye’ de pazarlamaya calismaktadirlar. Tum Avrupa’ da ve Ulkemizde artan motorin stoklarini eritmek uzere hedef olarak otogaz ve bu yakiti yogun olarak kullanan taksiler secilmistir. Diesel yakitinin yasadigimiz cevreye olumsuz katkilari bilinirken bazi kamu kuruluslarinin ve cevre orgutlerinin bu oyuna duyarsiz kalmalari uzucudur. 
    Avrupa’ da bugun LPG ve Dogalgaz cevreci bir yakit olarak hukumetler tarafindan desteklenirken, ulkemizde bunun tersi bir oyun oynanmaktadir Tum otomotiv ureticileri gerekli hazirliklari yapmis, diesel taksi modelleri gazete sayfalarinda boy gostermeye baslamistir.
     
    Basbakan bile “LPG tehlikeli dizele donun” diyor. Tum Dunya otogazi tesvik ederken, Turkiye’de tam tersi bir tutumun olmasi, dizel taksilere donulmesi tam bir facia olacak. Bir dizel taksinin hem bakim masrafi fazla, hem de parcalari pahali. Turkiye’nin bu dizel oyununa gelmemesi lazim. Akaryakit lobisinin bu ulkede ne kadar guclu oldugunu unutmamak gerek ama hic olmazsa yoneticilerimiz ve cevre orgutleri uyumamali.

     


  3. #3
    Yanliz soyle bir nokta daha var. Insanligin petrol ile enerji kaynagi olarak iliskisi sadece 150 yil civarinda bir suredir var, ve yogun kullanim ise ancak 2. dunya savasi sonrasi yani 1950lerden bu tarafa var. Bu surecte bu kaynagin sinirsiz bir kaynak oldugu varsayimiyla yaklasildir, yoksa o eski amerikan arablarinin baska bir aciklamasi olamaz. Ancak gunumuzde, ozellikle gelismekte olan ulkelerde petrol talebindeki artis paralelinde bu kaynagin ne kadar kit oldugu farkedildi. Petrol rezervlerinin tukenmesi (yani bir yakit olarak kullaniminin ekonimik olarak rantbl olmayacagi) artik gercekci bir senaryo olarak karsimizda var. Dizelin bu noktada ciddi bir avantaji var. Dizel motorlar tasarimlari geregi motorin haric yakitlarla da kullanilabilmektedir. Ozellikle bitkisel yaglardan uretilen biodizel bu noktada ciddi bir alternatif olarak karsimiza cikmaktadir. Hatta Otto Diesel kendi adiyla anilan bu motoru tasarlarken deneylerinde su icerisinde askida olan komur tozu kullanmisti. Yani komur dahi bir sekilde dizel motorlarda yakit olarak kullanilma potansiyeli tasiyor. Yani dizelin gelecegi icten yanmali motorlar icerisinde en parlagi olarak duruyo. Bir gun bilinen tum petrol kaynaklari tuketildiginde, hatta dogal gaz vs de bittiginde organik dizel uretimi (gerci organik benzin yani ethanol de uretilebiliyo ama saf kullanimi mumkun degil ve verim acisindan biodizel ile yarisamaz) gercekci bir senaryo olabilir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok