+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Gaz biter gibi oluyor!

  1. #1

    Gaz biter gibi oluyor!

    [*]Aracım tofaş kartal 90 model 80 km nin üzerine çıkamıyorum, uzun süre tork değerinde gidemiyorum.[*]gaz biter gibi oluyor. yokuşta olursa bu olay durmak zorunda bırakıyor beni "gaza bastıkça yavaşlatıyor."[*]bazı forumlar`da, bobin`den bahis`ediliyor, acaba bobini değiştirmem mi gerekli yoksa ateşlemeyle ilgili olduğu kesin`mi sizce ve gaz ayarı yapıldığı halde km başına 230 gr gaz fazla değilmi şehir içi teşekkür ederim şimdiden[/LIST]



  2. #2

    Cevap: Gaz biter gibi oluyor!

    Öncelikle aracınızda LPG regülatörünün yeterince ısınıp ısınmadığının kontrol edilmesi gerekiyor. Isınmıyor ise olası durumlar regülatör su kanalında tıkanma, regülatör bağlantısının seri yapılmış olma durumu ve soğutma suyu termostadının açık kalma durumunun kontrol edilmesi gerekiyor. Daha sonra ateşleme hatası üzerinde durulabilir. 230 krş ilgili araç ve şehir içi için düşük sayılabilecek bir değerdir. Saygılar

  3. #3

    Cevap: Gaz biter gibi oluyor!

    bilgileriniz için çok teşekkür ederim, km başına 230 gr. 517 "kuruş" yapıyor. 50 kuruş şehir içi normalmi sizce teşekkürler!

  4. #4

    Cevap: Gaz biter gibi oluyor!

    Birimin gr cinsinde olduğuna dikkat etmemiştik. Genelde tüketimleri tl veya lt cinsinden hesaplıyoruz, gr cinsinden fazla tabi. Saygılar

  5. #5

    Cevap: Gaz biter gibi oluyor!

    bilgileriniz için çok teşekkür ederim!

  6. #6

    Cevap: Gaz biter gibi oluyor!

    bir sorum daha olacak (gaz pedalına fazla basmak) yada yüksek süratle gitmek (160) örnek LPG de yakıt tüketimini artırırmı, (depodan LPG`nin sürekli aynı ayarda çıktığı söyleniyor,) gaz pedalına basılsa`da basılmasada aynı yakıt tüketilirmi,(benzin sistemindeki gibi bir geri dönüşüm olayı varmı, bujiler gaz ayarı yaptırdıktan sonra`mı önce`mi değiştirilmeli teşekkürler!

  7. #7

    Cevap: Gaz biter gibi oluyor!

    Sistemin benzinden işleyişinin tek farkı lpg nin geri dönüşü olmaması. Geri dönüşün olmaması tank dan çıkan bütün lpg nin motora gideceği anlamına gelmez. Lpg enjektörleri ideal hava yakıt karışımı oranını ayarlar. Sonuç olarak lpg araçlar da benzinde hangi şartlarda az yakıt tüketiyor ise ayni şartlarda da lpg yi de az tüketir. Yakıt tüketimine hızdan ziyade motor devri daha önemlidir. Benzinli ve lpg li araçlar için 2000-3000 devir aralığı idealdir diyebiliriz. Zamanında yapılan buji değişimlerinde tekrar bir gaz ayarına ihtiyaç yoktur. Çok eski veya arızalı buji ile yapılmış ayardan sonra buji değişimi yapılmış ise ayarların kontrol edilmesi faydalı olur. Bilginize saygılar

+ Konu Cevaplama Paneli

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok