+ Konu Cevaplama Paneli
Sayfa 1 Toplam 6 Sayfadan
1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Toplam 52 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ARACIM COK YAKIYOR DIYENLERE..!

  1. #1

    LPG kullanicilarinin aracim fazla yakiyor sikayetlerini yillarca yasadim. Genelde tespit ettigimiz husus, LPG taktirildiktan sonra aracin bakimlarinin ihmal edilmesi. 
    Bugune kadar yasadiklarimi ve cozumleri sizlerle paylasmak istedim.
    Calismalarinizda basarilar dilerim.
    TURAN YUCEL

    ARACINIZ COK YAKIYORSA 
    * Ilk olarak 1 lt. su sisesine benzin koyarak aracin benzinde tuketimi kontrol edilir. Benzinde cok yakiyorsa, problem benzin sistemindedir. Bosuna gazda problem aranmamalidir. Benzindeki problem halledildiginde gazdaki problem de otomatik olarak ortadan kalkacaktir. Benzin sisteminde tum problemler halledildikten sonra gaz kontrolune gecilmelidir. Unutulmamalidir ki, benzinde problem varken gazdaki problemi cozmek pek mantikli ve mumkun degildir. 
    * Arac yag yakiyorsa ve su eksiltiyor ise motorda problem var demektir. Dolayisiyla sadece gazi degil benzini de cok yakar. 
    * Regulator takilmadan once triger kayisi degismisse triger kayisi  sente atlamis olabilir. Triger kayisi sente araliginin fazla olmasi, aracin hem gazi hem de benzini cok yakmasina sebep olur. 
    * Subaplar fazla siki veya gevsek olabilir. 
    * Arac rektifiyeden cikmissa motor ust kapagi fazla taslanmis olabilir. Fazla taslanmissa yanma odasi hacmi daralir ve hararet yapar. Hararet yapan ve motoru zarar goren  arac sadece gazi degil, benzini de cok yakar. 
    * Buji ve buji kablolari eski ise tam atesleme yapamadigi icin yanmamis gaz cikabilir. Dolayisiyla yakit tuketimi cok olur. 
    *  Platin ve ateslemesi problemli ise gazi ve benzini tam yakmaz veya cok yakabilir. 
    *  Karburatore giren  hava miktari gereginden fazla ise yakiti cok yakar. Ayrica; 
    *  Mikser hava aliyorsa gazi cok yakar. 
    * Regulatordeki tamir takimi uygun degilse (genelde sonradan takilan ve orijinal olmayan yedek parcadan kaynaklanir.) gaz ayari iyi yapilamaz ve bu cok yakmaya sebep olabilir. Bu nedenle orijinal  yedek parca kullanilmalidir. 
    *  LPG kacagi olabilir. Kacak olan bolgede genellikle terleme veya buzlanma olur. 
    *  Regulatore gelen kalorifer suyu yanlis yerden alinmis veya su gelisinde problem olmasi  cok yakmaya sebep olabilir. 
    * Regulatordeki hava ayar vanasi cok acilmis olabilir. Sayet hava ayar vidasi cok az acildiginda veya kisildiginda aracin rolantisinde degisme olmuyorsa arac  bir yerlerden hava aliyordur. Bu hava alma problemi de genelde karburator alt takozu veya westinghouse dan kaynaklaniyordur. 
    * Araba hararet yapmissa, regulatorun su tarafi deforme olmus ve gazi tam buharlastirmiyor olabilir. 
    * Aracin benzinde gaz analiz degerleri iyi degilse problem benzin sistemindedir. Dolayisi ile bu problem ortadan kaldirilinca dogrudan gazda da problem ortadan kalkacaktir. 
    * Aracta hava ayar vidasi varsa (genelde enjeksiyonlu araclar icin soz konusudur.)  kisilmasi gerekir. 
    *  Kilometre teli arizali olabilir. 
    ROLANTI PROBLEMI VAR ISE 
    * Arac benzinde calisirken rolantide problem var mi bakilir. Sayet problem yoksa gazdaki problem icin asagidaki secenekler  incelenir. 
    * Karburator kelebegi arizali olabilir. Bu durum  aracin rolantisinin  bozulmasina sebep olabilir ve cok yakma problemi gorulebilir.  
    * Aracta manifold hava aliyorsa,  arac rolanti tutmaz. 
    * Buji ve buji kablolari  eski ise rolanti bozulabilir. 
    * Karburator alt takozu hava aliyorsa rolanti bozabilir. (yukselir) 
    * Karburator kelebegi arizali ise (kelebek millerininin bulundugu yerden hava aliyorsa) arac rolantide durmaz ve cok yakar. 
    * Regulator diyafram ve contalari bozulmus olabilir. (Tamir takimlarin 50.000 Km.de degistirilmelidir). 
    * Regulator rolanti ayari  iyi yapilmalidir. 
    * Aractaki westinghouse da problem olabilir. 
    * Regulatordeki  diyafram patlak olabilir. Regulator  yetkili serviste kontrol ettirilmelidir. 
    * Rolanti avans ayarindan bozuluyor olabilir. 
    * Regulator icinde biriken kostik ayda bir kez  bosaltilmalidir. 
    * Benzinde arac rolantisi normal degerlerinde olmalidir. 
    * Regulator selenoid vanasi kontrol edilmelidir. 
    * Motor da hava cikis yeri varsa o tikali olabilir. 
    * Regulatore 12 volttan dusuk voltaj geliyorsa rolanti problemi dogabilir. ARAC KOKU YAPIYORSA 
    * Regulator diyafram ve contalari bozulmus olabilir. Tamir takimini degistirin. 
    * Aracinizda gaz kacak kontrolu yaptirin. 
    * Egsozunuz  patlak  veya delik olabilir. 
    * Araba hararet yapmissa, regulator su tarafi deforme olmus ve gazi tam buharlastirmiyor olabilir. 
    * Radyatorde delik olmasi veya tikali olmasi kokuya sebep olabilir. 
    * Istasyondan  alinan gaz kotu olabilir. Istasyonu degistirin. 
    * Manifold contasindaki su girisi atesleme odasina su kaciriyorsa aracta su eksiltir ve hararet yapar. 
    ARAC GAZDA KESIKLIK YAPIYORSA 
    * Regulatorun rolanti deligi tikali olabilir. 
    * Regulatorun selenoid vanasi arizali olabilir. 
    * Araba tekliyorsa bujiler veya buji kablolari  kotu durumda olabilir. 
    * Araba gazi kesik kesik aliyorsa ya kagit filitre tikalidir ya da samandirada problem vardir. 
    ARAC GEC CALISIYORSA 
    * Arac gec calisiyorsa platinde problem olabilir, kompresoru dusuk olabilir veya subap ayari iyi olmayabilir. 
    * Distributor, buji veya kablolar eskimis olabilir. 
    * Avans ayari iyi olmayabilir. 
    * Regulatorun hava ayari iyi yapilmamis olabilir. 
    ARAC STOP EDIYORSA
    * Westinghouse  da kacak varsa  rolanti bozulur ve araba stop edebilir. 
    * Karburator hava aliyorsa fren yapinca araba stop edebilir. 
    * Arac hareket halinde iken vites bosa alinip frene basildiginda arac stop ediyorsa frenler kaciriyor olabilir. 
    * Karburatorlu araclarda arac calisirken vites bosta iken stop ediyorsa hava fazla geliyor olabilir. 
    DIGER PROBLEMLER 
    * Tankin ustu terliyorsa kacak olabilir veya ortamin sicakligi ile tankin bulundugu yerin sicaklik farki fazla olabilir. 
    * Araba hararet yapmis ve radyatorde su kalmamis ise diyafram patlak olabilir. * Gaz deposunda gaz var ama gaz beyne ulasmiyorsa samandira arizali veya pislik tutmus olabilir. (Samandira emisi temizlenerek problem halledilebilir.) 
    * Yakit secici anahtar yanmis ise sarj dinamosu bozuk veya aku fazla sarj edilmis olabilir. 
    * Arac cok hararet yapiyorsa, motor contasi  kalitesiz olabilir. 
    * Arac yokus asagi veya bos viteste stop ediyorsa gazla benzin karisiyor olabilir. Benzin geri donus valfi (cekvalf)  takilmalidir. 
    * Enduksiyon bobini akimi yuksek ise meksefeyi, o da platini yakar (karburatorlu araclar icin). Bu durum aracin  benzinde  3.000 dev/dk.dan sonra  patirti yapmasina gazda cekmemesine sebep olabilir. Ayrica enjeksiyonlu araclarda benzinde iyi ama gazda cekmiyorsa eksantrik mili bozuk olabilir.



    Duzenleyen - turanyucel Tarih: 19/01/2006 16:17:00



  2. #2
    Sanirim bu problerden bazilari Sirali Enjeksiyon Sisteminde ( Sequent 24 ) mikser olmadigindan yasanmiyor.

    Sirali Enjeksiyon Sisteminde yasanabilecek problemleri acaba ayri bir liste ile verebilirmisiniz ?

  3. #3
    SEQUENT sistemler normalde enaz ayar gerektiren sistemlerdir. Ancak genelde LPG donusumu sonrasinda karsilastigimiz en buyuk sorun, aracin normal bakimlarinin yaptirilmamasi nedeniyle yasanan sorunlardir. Zamaninda yapilmayan bakimlar benzin sisteminde arizlara neden omakta, bu da dogal olarak SEQUENT sisteme yansimaktadir.
    Asagida yapilmasi ve yapilmamasi gerekenleri ozet olarak veriyoruz.
    1- Aracin deposunda enaz 1/2 depo benzin olacaktir. Arac benzinsiz birakilacak olursa hem ilk calistirma mumkun olmayacak, hemde benzin enjektorleri, katalitik konvertor arizalanacaktir.
    2- LPG nin kalitesine dikkat edilecek, taninmis markalarin disinda LPG alinmayacaktir.
    3- Her 20.000 Km.de LPG filitresi ve Sequent filitreleri degistirilecektir. Aksi halde LPG enjektorleri arizalanacaktir.
    4- Aku bittiginde araca takviye yapilmayacak, zorunlu hallerde SEQUENT sigortasi sokulecektir. Aksi halde SEQUENT ECU su arizalanacaktir.
    5- Aracin benzin sisteminin bakimlari zamaninda ve aksatilmadan yapilacaktir.
    Iyi gunlerde kullanmaniz dilegiyle.

  4. #4
    Bazi araclar deposuna benzini dolduruyor. 2-3 ay bir daha benzin almiyor. Benim tespitime gore uzun sure depoda bekleyen benzin ozelligini kaybediyor, bozuluyor.
    Bu nedenle her defasinda 10 litre civarinda benzin koydurup, arasira aracimi 5-10 dakika benzinde calistiriyorum. Herkese tavsiye ederim.



  5. #5
    Yakit devresindeki conta, o-ring ve diyaframlarin kuruyup sertlesmemesi, karburator memelerini tikanmamasi icin ve de gerektigi zaman benzinle calisiyor oldugunu test edebilmek icin tavsiye ediyorum.
    Selam ve saygilar...

  6. #6

    Cevap: ARACIM COK YAKIYOR DIYENLERE..!

    ARACIMIN ROLENTİSİ BENZİNDE SORUN YOK. DUR KALKLARDA ROLENTİ AŞAĞI YUKARI OYNUYOR SONRA NORMALE DÖNÜYOR. BUNUN SEBEBİ NE OLABİLİR

  7. #7

    Cevap: ARACIM COK YAKIYOR DIYENLERE..!

    herkese merhabalar hayırlıişlerdi liyorum tüm esnaf arkadaşlarıma ve ustalarıma

  8. #8

    Cevap: ARACIM COK YAKIYOR DIYENLERE..!

    LPG FİLİTRENİZİ HER 10.000 KM DE BİR DEĞİŞTİRİNİZ..!

  9. #9

    Cevap: ARACIM COK YAKIYOR DIYENLERE..!

    Alıntı mocan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

                "  SOZ GUMUŞSE,   SEQUENT  ALTINDIR  "
    yahu mocan kardeş aracım fazla yakıyor yenitaktırdım şu 24 sistemini..
    söz gümüşse sükut seguent diyon.yani benim araç 45 litrede kaç km gidebilir sizce..on kere ölçtük en fazla 400 km gidiyor şehir dışı.

  10. #10

    Cevap: ARACIM COK YAKIYOR DIYENLERE..!

    Alıntı clioyılmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ARACIMIN ROLENTİSİ BENZİNDE SORUN YOK. DUR KALKLARDA ROLENTİ AŞAĞI YUKARI OYNUYOR SONRA NORMALE DÖNÜYOR. BUNUN SEBEBİ NE OLABİLİR
    aynı sorun bende de vardı aracım seat leon 1.6 gaz basıncını düşürdüler bidaha yapmadı belki bi faydası olur

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok