+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Arabamin akusu bosaldi. Yardim...

  1. #1

    2003 Fiat Palio Speedgear BRC Sequent 24 arabamin akusu bosaldi. Takviye yapmadan once tavsiyeleriniz olabilir mi?

    Arabanin tavan lambasini acik unutmusum ve iki gunde aku bosalmis. Ankara Yaldizlar Otogaza gecen ay gittigimde bana, eger aku takviyesi yapmak gerekirse LPG sistemine ait sigortalarin sokulerek takviyenin yapilmasi gerektigini, aksi taktirde LPG ECUsunun yanacagini soylemisti.

    Bu sigortalar cikarilirsa LPG ECUsu uzerinden komut alan benzin enjektorleri devre disi kalmaz mi?

    Aku takviyesi icin baska tavsiyeleriniz var mi?

    iyi calismalar...



    Düzenleyen - speedgear Tarih: 26/01/2006 02:15:05



  2. #2
    Merhaba,

    Araci takviye ile calistirnanin LPG ECUsune etkileri hakkinda olmasa da asagidaki bilgiler isinize yarayabilir kannatindeyim. Kolay gelsin.

    Kaynak: http://www.superevariders.com/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=219&start =0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/arac_tamir/bitmis_aku.htm

    Zafer Yanginin yazisi
    "Her ne olursa olsun, bir araci vurdurarak calistirmak zararlidir. Cunku bir arkadasimin da belirttigi gibi sistemi tersine zorluyorsunuz. Bu zorlama anlik oluyor ve bazi parcalarin zaman icinde gereginden fazla asinmasina sebep oluyor. Ozellikle Enjektorlu araclarda daha fazla risk alirsiniz bunu sakin aklinizdan cikarmayin. Ancak mecbur kaldiginizda yapilmayacak birsey degil. Bir veya birkac kez ile bir sey olmaz. Onemli olan aliskanlik boyutuna cikmamasidir.

    Takviye kablosu ile tabir edilen, atlatma kablosu da denilen ve bir baska aracin akusunden yardim alinmasi, dogru yapildigi takdirde zararsizdir. Hatta bir Otomobilin akusunden bile takviye alabilirsiniz. Dogru yapilmasi nasil olur?

    Oncelikli siralamaya gore;

    1. Once takviye icin yardim eden aracin akusune + (pozitif ) uc takilir. 2. Sonra takviye alacak olan aracin akusune +(pozitif ) uc takilir.
    3. Daha sonra takviye icin yardim eden aracin akusune - (negatif) uc takilir.
    4. Takviye icin yardim eden arac calistirilir.
    5. Takviye alacak aracin akusune -( negatif) uc takilip marsa basilir.

    Arac calistiktan sonra, aracin akusu tamamen bos ise, 10 sn kadar bu sekilde beklenir. Daha sonrasinda yukaridaki islem, tersinden yapilir. Eger aracin akusu tamamen bos degilse, mars basilip arac calistiktan hemen sonra kablolar, yukaridaki islemin tersinden sokulur. Bu arada, takviye yaptiginiz arac bir motosiklet ise, marsa basmadan, takviye yapilan aracin devrini 3000 devirlere getirmenizde fayda var. Cunku bu devirlerde, akuye tam akim yani 13,4 V gibi bir elektrik yuklemesi yapiyor.

    Takviye yaptiginiz aku bir otomobil ise;

    Yukaridaki islem yine ayni sekilde yapilir. Ancak aracin devri yukseltilmez. Rolantide de akusu guclu oldugundan zorlanmaz. Ancak motor calistiktan hemen sonra akuden ayirmaniz gerekir. Cunku extra bir yukleme olacagindan akunuze zarar verebilirsiniz.

    Otomobil ile takviye yaptirilmaz savi yanlis. Sonucta ayni voltaja sahip akulerdir. Aralarindaki tek fark amper ve watt tir. Otomobillerde daha yuksek amperajli ve watt li akuler mevcut oldugundan, sisteminiz, uzun sureli tutmalarda zarar gorebilir. Ancak yukaridaki isleme uydugunuz takdirde, calisma olduktan hemen sonra akuleri ayirdiginiz takdirde, bir sorun yasamazsiniz.

    Siztem derken, alternatore akuden elektrik gitmez, aksine alternatorden akuye elektrik gelir. Konjektorden de akuye elektrik gider, akuden konjektore degil. Alternatorden cikan elektrigin duzenlenmesi konjektorde olusur ve sonrasinda akuye ve sisteme gider. Aku, ilk calistirmada gereklidir. Motor calistiktan sonra akuyu devreden cikarirsaniz motor ve elektiksel tum aksam, alternatorden uretilen elektrik ile calismasini devam ettirir. YAni aku, ilk calisana kadar gerekir. Bundan sonrasinda sadece fazla olan elektrik yukunu uzerine alir ve kendini sarj eder.

    Araciniz her hafta yaklasik 15-20 dakika calistirmak, hem akunuz, hem de motorunuz icin onemlidir. Hatta mumkunse cikip bu sureyi dolasarak gecirirseniz, yuruyen aksaminiz acisindan da faydali bir is yapmis olursunuz. "

    Saygilarimla.



  3. #3
    En dogrusu akuyu sokmek ve sarj ettirdikten sonra yerine takmak. Bu islemden once SEQ.24 un sigortalarinin cikarilmasini tavsiye ediyoruz.
    SEQ.24 beslemesini direkt akuden aliyor ve aracin ilk calistirmasi hep benzinle oluyor. Bu esnada LPG sistemi devrede degil.
    Aku takviyesi ise kesinlikle ark cikartmayacak sekilde yapilmali. Herhangi bir kisa devrede aracin hem benzin ECU su, hemde digital gostergeleri hasar gorebilir. Ustelik sizin araciniz speedgear oldugu icin vites kutusununda  hasar  gormesi muhtemel.
    Duzgun bir LPG takviyesi icin Lazzoni nin yazdiklarini dikkate almalisiniz.
    Iyi gunler.

    Alinti:

    2003 Fiat Palio Speedgear BRC Sequent 24 arabamin akusu bosaldi. Takviye yapmadan once tavsiyeleriniz olabilir mi?

    Arabanin tavan lambasini acik unutmusum ve iki gunde aku bosalmis. Ankara Yaldizlar Otogaza gecen ay gittigimde bana, eger aku takviyesi yapmak gerekirse LPG sistemine ait sigortalarin sokulerek takviyenin yapilmasi gerektigini, aksi taktirde LPG ECUsunun yanacagini soylemisti.

    Bu sigortalar cikarilirsa LPG ECUsu uzerinden komut alan benzin enjektorleri devre disi kalmaz mi?

    Aku takviyesi icin baska tavsiyeleriniz var mi?

    iyi calismalar...



    Duzenleyen - speedgear Tarih: 26/01/2006 02:15:05

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok