+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

  1. #1

    Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    internette çyle bir yoruma rastladım.

    "Bundan önceki iki arabam mondeo 1.6 TiVCT idi. Türkiyede mondeoya ilk LPG taktıranda benim. Hatta TiVCT motora dünyada ilk supercharger takanda benim. O motorun içini dışını herşeyini ezbere bilirim. Evet haklısınız bu konuda çok iddialıyım.

    Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1342.
    LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor. Dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız. Ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz. Ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor. Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT sonrada LTFT i yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.Süpap guidelarının çelik olanla değiştirilmesi yanlış bir uygulama. Onun için sarı metal kullanılır. Genelde bronz alaşımından oluşur ve sorunsuz yıllarca kullanabilirsiniz.
    "

    bu yorum ne kadar doğru?

    aracım 2008 ford focus. Ti-VCT 115 beygirlik motor.

    aracıma LPG taktırmayı düşünüyorum ama bu olay beni teraddütte bıraktı.



  2. #2

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    TiVCT motor ile ilgili verilen çalışma prensibi bilgisi doğru. Bu motorlarda 1-4. silindirler ayrı, 2-3 . silindirler ayrı yönetiliyor.
    Ayrı lambda sensörleri ve lft sft değerleri var. V motor gibi.
    Dolayısıyla örnek 1-4. enjektörler 5 ms. püskürtürken, 2-3. enjektörler 4,7 ms. ile püskürtebilir.
    Bizim ecularımız her bir silindiri ayrı ayrı takip eder bu sebeple püskürtme zamanlamasını ayarlayamama gibi bir durum sözkonusu değil.
    ms. cinsinden gaz sürelerini hesaplarken yine her bir benzin enjektörünün süresini aynı katsayıyla çarparak, aynı numaralı gaz enjektörüne yansıtır. Yani sadece 1. benzin enjektörünün süresi ile işlem yapıp tüm gaz enjektörlerini aynı süre ile sürmez.

    KAYBETMEK YOK

  3. #3

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    Aracınıza MY-11 modelimiz uygulanacak. Referans araçlar, maliyet ve ödeme seçenekleri için www.brcnerede.com dak size uygun yetkili bayilerimiz ile görüşebilirsiniz. Bilginize saygılar

  4. #4

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    Alıntı admin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TiVCT motor ile ilgili verilen çalışma prensibi bilgisi doğru. Bu motorlarda 1-4. silindirler ayrı, 2-3 . silindirler ayrı yönetiliyor.
    Ayrı lambda sensörleri ve lft sft değerleri var. V motor gibi.
    Dolayısıyla örnek 1-4. enjektörler 5 ms. püskürtürken, 2-3. enjektörler 4,7 ms. ile püskürtebilir.
    Bizim ecularımız her bir silindiri ayrı ayrı takip eder bu sebeple püskürtme zamanlamasını ayarlayamama gibi bir durum sözkonusu değil.
    ms. cinsinden gaz sürelerini hesaplarken yine her bir benzin enjektörünün süresini aynı katsayıyla çarparak, aynı numaralı gaz enjektörüne yansıtır. Yani sadece 1. benzin enjektörünün süresi ile işlem yapıp tüm gaz enjektörlerini aynı süre ile sürmez.
    ilginiz için çok teşekkür ederim.

  5. #5

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    merhaba,
    BRC yetkilsine sormak istiyorum.Benim aracıma 2009 yılı mayıs ayında BRC dönüşüm kiti takıldı.Takılan modeli bilmiyorum.Acaba benim araca takılan kit'in çalışma prensibide MY-11 deki gibi mi? yani püskürtme zamanlaması her silindir için ayrı ayrı mı hesaplanıyor?
    Selamlar.

  6. #6

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    2009 yılında MY-07 modelimiz kullanılmaktaydı. Seq24, Seq56, Plug&Drive, MY-07, MY-10 ve MY-11 aracın benzin enjektörleri için her silindir için hesapladığı enjeksiyon süresini ayrı ayrı takip eder. Bilginize saygılar

  7. #7

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    Alıntı admin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TiVCT motor ile ilgili verilen çalışma prensibi bilgisi doğru. Bu motorlarda 1-4. silindirler ayrı, 2-3 . silindirler ayrı yönetiliyor.
    Ayrı lambda sensörleri ve lft sft değerleri var. V motor gibi.
    Dolayısıyla örnek 1-4. enjektörler 5 ms. püskürtürken, 2-3. enjektörler 4,7 ms. ile püskürtebilir.
    Bizim ecularımız her bir silindiri ayrı ayrı takip eder bu sebeple püskürtme zamanlamasını ayarlayamama gibi bir durum sözkonusu değil.
    ms. cinsinden gaz sürelerini hesaplarken yine her bir benzin enjektörünün süresini aynı katsayıyla çarparak, aynı numaralı gaz enjektörüne yansıtır. Yani sadece 1. benzin enjektörünün süresi ile işlem yapıp tüm gaz enjektörlerini aynı süre ile sürmez.
    Benim aracımda 2009 Focus Titanium 115 HP.
    115 lik focus motorlarının hepsi TI-VCT mi acaba. Birde İstanbul da Pipolu uygulama yaptırabileceğim bayi varmı.

  8. #8

    Cevap: Ti-Vct Motorların LPG Uyumu

    Evet TI-VCT motordur. Pioplu dönüşüm bütün yetkili bayilerimiz de yapılmaktadır. Aracınıza uygun sistemimiz MY-11’dir. Referans araçlar, maliyet ve ödeme seçenekleri için www.brcnerede.com da ki size uygun yetkili bayilerimiz ile görüşebilirsiniz. Saygılarımızla

+ Konu Cevaplama Paneli

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok