+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 3 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 3 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ACI TECRÜBE

  1. #1

    ACI TECRÜBE

    ÖNCELİKLE HERKESE KAZASIZ GÜNLER DİLİYORUM. BAŞIMA GELEN BENİM İÇİN HİÇTE HOŞ OLMAYAN BİR KONUYU SİZLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
    ARACIM 2006 HONDA CİVİC.BUNDAN YAKLAŞIK 2 AY KADAR ÖNCE PİYASADA BAYAĞI BİR İSİM YAPMIŞ LPG KİTİ TAKTIRDIM (BRC DEĞİL) BİR KAÇ HAFTA SORUNSUZ KULANDIM.SONRA ARABADA ROLANTİ PROBLEMİ BAŞLADI.YÜKSEK DEVİRDE İKEN GAZ PEDALINI BIRAKTIĞIMDA DEVİR SAATİ 500 E KADAR DÜŞÜYOR SONRA 1000 DEVİRE ÇIKIYOR VE OLMASI GEREKEN DEVİRE GELİP DURUYOR.BUNUNLA İLGİLİ BELKİ ON KEZ LPG MONTAJI YAPTIRDIĞIM YERE GİTTİM.HER DEFASINDA TAMAM AYARLADIK DEDİLER AMA Bİ TÜRLÜ OLMADI. BOĞAZ KELEBEĞİN TEMİZLENMESİ GEREKİYOR DEDİLER TEMİZLETTİM YİNE OLMADI. EN SON GİTTİĞİMDE ORDA ÇALIŞAN USTANIN BİRİSİ "BU BENİM UZMANLIK ALANIM" İYİ DEDİM. MOTORUN SOĞUMASI FİLAN DERKEN TAM 4 SAAT BEKLEDİK.SONRA BOĞAZ KELEBEĞİNİN OLDUĞU YERİ AÇTI, ORADA ROLANTİ AYARINI YAPAN BİR VİDA VAR ONU ÇEVİRDİ FİLAN, TAMAM DEDİ ARABAYI TOPLADI.ÇALIŞTIRDIK OLDUĞU YERDE BİŞEY YOK.HAREKET HALİNDE BİR DENEYELİM DEDİMSEDE GÜLEREK GÜLE GÜLE DEDİ.ÇIKTIM 1.VİTESTEN 2.VİTESE ALACAM ARABAYI DEVİR SAATİ KALDI 2000 DE.Bİ TÜRLÜ DÜŞMÜYOR.TEKRAR GELDİM.OLMADIĞINI SÖYLEYİNCE ARABAYI BIRAK BEN HALLEDERİM. HALLEDECEKSEN ARABA BURDA,YOKSA SÖK AL LPG Nİ DEDİM.SİNİRLENME HALLEDERİM FİLAN DEDİYSEDE SÖK KARDEŞİM İSTEMİYORUM SENİN LPG Nİ DEDİM.VE SÖKTÜRDÜM.
    OLAN ARABAMA OLDU. SEVEREK BİNDİĞİM ARABADAN SOĞUDUM.ŞEYTAN DİYORKİ GÖTÜR PAZARA NE VERİRLERSE SAT GEL. İŞİN KÖTÜSÜ LPG SÖKÜLDÜ PROBLEM DEVAM EDİYOR.DİYECEKSİNİZKİ LPG İLE ALAKASI YOK. İNANIN LPG TAKILMADAN ÖNCE SAAT GİBİYDİ.MİLİM OYNAMAZDI DEVİR SAATİ.NE YAPABİLİRİM BANA Bİ YOL GÖSTERİN LÜTFEN.DAHA ÖNCELERİ LPG Lİ ARAÇ KULLANDIM.BUNLARDAN BİRİSİ BRC Lİ İDİ, O ARACIMDA BÖYLE BİR PROBLEM YAŞAMADIM.BU KONUDA DÜŞÜNCELERİNİZ NEDİR NE YAPMAM GEREKİYOR.



  2. #2

    Cevap: ACI TECRÜBE

    1- Gaz kelebeği bölgesinde manüel olarak yapılan ayar araç cihaza bağlanarak gaz kelebeği açısına bakılarak kontrol edilecek.
    2- Manifolt dan hava alma durumu kontrol edilecek.
    3- Lpg tesisatı için benzin enjektörü tesisatına yapılan bağlantı da hata var mı kontrol edilecek. Bilginize saygılar

  3. #3

    Cevap: ACI TECRÜBE

    Serdar Kantarcı arkadaşımız benzer bir konuda aşağıdaki mesajı yazmıştı. Sizinle paylaşıyoruz.
    Bu arıza genellikle gaz kelebek potansiyometresine gelen şase direncinin yüksek olmasından kaynaklanmaktadır.
    Öncelikle gaz kelebek potansiyometresinin tesisat soketinden şaseleme (siyah renkli) kablosunun direnç değerini hem akünün – (negative) kutup başından hem de motor üzerinden ölçmek gerekir.
    İkinci aşamada gereken ise, motor şaselemesinin motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi.
    Üçüncü aşamada ise EKU gövdesinin üzerinden motor ile akünün – (negative) kutup başından ölçülmesi
    Görülen değer tümünde (multimetrenin iç direnci hariç) 0.5 ohm dan düşük olmalıdır.
    Şayet yüksek bir miktar görülürse tesisat kontol edilip, direnç miktarı istenen seviyeye getirilmelidir.
    Daha sonra bilgisayar ile gaz kelebek potansiyometresinin değerleri kontrol edilerek arızalı olup olmadığı tespit edilebilir.
    Eğer arızalı ise (gaz kelebek potansiyometresi değiştirilebilir bir yedek parçadır) değiştirilir.
    Gaz kelebek potansiyometresinin şaselemesinin 0,5 ohm dan yüksek olması halinde arızanın giderilmesi mümkün değildir.
    Ani değer değiştirecek şekilde bozulan lambda, mutlak basınç, hava ısı, su ısı ve mutlak basınç sensörü arızaları da rölantide kötü çalışmaya ve devir değişikliğine sebep olabilir.
    Şayet şaseleme doğru ve sistemde başkaca bir arıza görülmediği halde devir gezinmesi giderilemiyorsa, stepper motor arızalıdır.
    Stepper motorun arızası iki halde oluyor.
    En çok karşılaştığımız ise kirlenmesinden dolayı hareketli nüvenin kısmen sıkışması.
    Bir kez temizlenirse çoğunlukla kısa süre normalleşiyor.
    İkinci kez temizlenenlerin arasında çalışan çok az.
    İkinci arıza ise stepper motorun kendisinin bozulması.
    Değiştirmekten başka çare maalesef yok.
    Step A motorlarda stepper motor değiştirilebilir.
    Ancak stepper motor, Step B motorlarda demonte edilmeyecek şekilde tasarlanarak üretildiğinden dolayı, arızayı gidermek için kelebek gövdesi zorunlu olarak komple değiştiriliyor.
    Bu konudan çok sayıda sorunlu araç sahibi var.
    Bazı araç sahipleri bu sorunu gidermek için epey bir süre uğraşıyor, hiçbir işe yaramayan bir dolu paralar harcıyor.
    Bu süre içinde, sıkışık trafikte ani rölanti/devir yükselmelerinin yaşattığı sıkıntı/heyecan/korku da cabası.
    Bunların çoğu basit elektrik arızalarından kaynaklanıyor.NOT: Çoğu bilgi FIAT araçlarla ilgilidir.
    Serdar Kantarcı

    KAYBETMEK YOK

+ Konu Cevaplama Paneli

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok