+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 7 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 7 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: tekleme sorunu

  1. #1

    tekleme sorunu

    2004 model astra elegance twinport ( G kasa eski kasa 8 hava yastığı gibi ful olanı ) z16xep motor kodlu aracımda L........ marka tüp takılı aracım gazı az verince tekleme yapıyo ( tabir için kusura bakmayın halk arasında kerkinme denilen ) gidip geliyo sanki vites değiştirme sırasında 3000 devirden daha düşük devirde nerdeyse stop edecek gibi 3000 devirin üstünde gaz verince gazı yavaş şekilde yemeye başlı yoksa stop edecek yani gazı biten racın durup hareket etmesi gibi. aracım şuan 167000 lerde bobbini 6 ay olmadı değiştireli bujiler yeni akü yeni triger yeni benzinde sabahları bi kalkış anında sanki motoru tutan vidalar kopmuş gibi silkeliyo kafayı yiyecem artık lütfen yardımcı olursanız sevinirim opel e BRC iyi gidiyo dediler hemen sitenize üye oldum uzunca yazıp sizi sıktıysam kusuruma bakmayın cevaplarınızı bekliyorum herkese saygılar



  2. #2

    Cevap: tekleme sorunu

    Sn Demir,
    Aracınızı 3-4 gün yaklaşık 200-300 km hep benzinde kullanmanızı ve aracınızdaki sabahları ve sıcak motorda oluşan sorunların ortadan kalkıp kalmayacağı veya göz ile görülür bir düzelme olup olmayacağının kontrol edilmesi gerekiyor. Sorun ortadan kalkar ise LPG ayarı veya montajı ile ilgili sorununuzun olduğu söylenebilir. Değişen bir durum olmaz ise aracınızın motorundan kaynaklana bir sorun olabileceği söylenebilir. İlgili araçlarda BRC kullanımı ve referans araçlar için www.brcnerede.com da ki size uygun yetkili bayilerimiz ile görüşebilirsiniz. Bilginize

  3. #3

    Cevap: tekleme sorunu

    Z16XEP motor bu sorunu LPG den yapmıyor, sorunu LPG de aramak maalesef hem zaman hemde para kaybı yaşatacaktır size. Z16XEP motor bu kerkinme denen hareketi Twinport Flenci içerisinde bulunan EGR kannalarında oluşan kurumlanmadan dolayı yapıyor. Bu sorunu çözdüm Admin izin verirse konu ile ilgili blog sayfamda çözüm paylaşmıştım link veriyorum...
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Z16XEP TEKLEME ÇÖZÜMÜ (Şükrü Sanioğlu' na teşekkürler)
    Arkadaslar bu yaptigim islemi servisler dahi yapmiyor, artik ariza lambasindan biktigimdan EGR iptali ile giderdigimsallama hoplama tekleme sorununu TIS2000 deki tarif edilen cozumu ile resimli olarak paylasiyorum.

    Simdi asil konumuz bu arizanin sebep oldugu hata kodu nedir onu aciklamak P0171 hatasi yani fakir karisim uyarisi, bu cok tehlikeli bir uyaridir, tedavisi hemen yapilmalidir, motor icin en zararli durumlardandir. Cogu arkadasimiz araclarinda EGR yi korleyerek yada fişini çekerek bu soruna cozum ariyor ama bence cok yanlis bir uygulama, gorunen koy kilavuz istemez. Heleki LPG li araclarda bu arizayi alan arkadaslar hemen cozum bulsunlar aksi takdirde araclarina geri donusu olmayan zararlar verirler. EGR iptali silindir içerisindeki yanma sonu sıcaklığının artmasına sebep oluyor, LPG ninde bu şekilde bir etkisi olduğunu LPG üreticileride kabul ediyorlar, yani EGR iptal edilmiş, LPG li bir araç egzost subaplarının canını okur. Aracınıza zarar vermek istemiyorsanız LPG li araç sahipleri EGR iptalinden vazgeçin.

    Kisaca geciyorum EGR iptali yapanlar bundan vazgecsinler araclarini anlatacak oldugum sekilde temizlesinler ve EGR yi calisir duruma getirsinler. P0171 hatasi Z16XEP lerin kronik sorunudur, 100 bine gelmeyen araclar ust kapak acip subap vs vs degistiriyor. Buda çok gereksiz. Astra H, Astra G, Vectra C, Meriva fark etmiyor Z16XEP motorda sorun burası, bobin değişemeye, üst kapak açmaya, vs ye gerek yok. Neyse uzatmiyorum... Şimdi bu kısımları açıp temizleyince göreceksinizki araç kurum içinde. Bu temizlik sonrası araca 2000 km içinde 2 adet de carbon clean yaparsanız demeyin keyfinize

    Arızanın tesbiti çok kolay arkadaşlar,

    1. Aracınız beilirli bir devir bandında ileri geri hoplamalar yapıyorsa
    2. P0171 hata kodu aldıysanız (bu lamba yanmasada olur)
    3. Bir şekilde aracınızdaki EGR fişini çekin yada çektirin. Akabinde teste çıkın hoplama zıplamalar azaldı ise yada ortadan kayboldu ise bu arızanızın çözümü aşağıdaki anlatılanlar.

    Şimdi konu icerisinde bogaz kelebegi, emme manifoldu, twinport modulu ve manifold flenci sokumu nasil yapilir anlatmayacagim direk sorunlu parcayi gostercem. Islemin tamamini evimin onunde yaptim. Maliyeti
    1. Emme manifoldu alt contasi 11 TL (GM marka)
    2. Emme manifoldu twinport modulu ust contasi 8 TL (GM marka)
    3. Bogaz kelebegi contasi (4 TL)
    4. 10 Tl lik benzin
    maliyet bu, emme manilfoldunu 5 adet ustte 1 adette altta olmak uzere 6 adet civata tutuyor, sokuyoruz ve aliyoruz disari. Tabi 3 adet sensore ait soket ve fren servosu vakum hatti ile twinport diyaframina ait vakum hatlarini sokuyoruz.
    Emme manifoldu flenci ve twinport modulu ise 8 adet civata ile 1 adet EGR borusuna 4 adet civata sokerek disati aliyoruz, bu esnada benzin kutugu, benizn kutugu uzerindeki enjektor tesisati olmak uzere epey bir soket sokucez. Sokum ile iligili detay bu kadar...
    Arizali parcalar ve temizlikten resimler...
    1. Asagidaki resim disari alinmis Z16XEP emme manifoldu govdesi, bunu ikiye ayiracagiz 10 adet T20 civata birlestiriyor bu kutuyu



    2. Ikiye ayrilmis parcanin alt kismi



    3. Ust kisim



    4. Bu resimde twinport govdesi ve manifold flenci EGR kanalindaki kuruma dikkat butun kanamanin sebebi bu iste







    5. Temizlik sonrasi bu hale geldi...







    6. Bu asagidaki resimdeki delikli flenc ise EGR den gelen borunun takildigi delik bu iste tikali kanala aciliyor sorun burda Perisan haldeki benim gorundugum resimde hemen altta bir boru var iste bu boru EGR den gelen egzost gazini flence tasiyan boru bu borudan gelen kurum kanali tikiyor ve arac 1000-2000 devir bandinda hoplama ziplama yapiyor





    Simdi bu islemden sonra aracimindaki hoplama tamamen kayboldu, arac cok rahatladi, yakit biraz azaldi, cekis artti. Artik bir 100 bin km daha rahatim

    Birde manifold söküldüğünde görüntü aşağıdaki gibi oldu...




  4. #4

    Cevap: tekleme sorunu

    Sadece Benzinde Tekleme ?
    İyi günler , aracım 2001 model 1,6 Astra HB , Z16XE serisi motor
    Aracım 110.000 km de , 65.000 km de LPG takıldı ( 2009-Ağustos)( Bursa Net Otogaz'da-BRC)
    Aracın bakımları, LPG bakımları vaktinde yapılıyor
    Benim sorunum araç benzindeyken ara ara tekleme yapıyor, gaz verince devir yükselmiyor, sonra birden fırlıyor
    Düşük viteslerde 1-2 daha yoğun hissediliyor
    EGR valfi , gaz kelebeği hepsi temizlendi değişmedi
    İlginç olan şu ki araba LPG ile çalışırken herşey normal
    Sadece benzinde çalışırken tekleme var
    Bir servis araç benzinde çalışırken LPG yine müdahale ediyor, tamamen lpg bağlantısını keselim ondan sonra bakalım dedi
    Araç benzinde çalışırken LPG yine müdahale eder mi çalışmaya
    Teşekkürler , iyi günler

  5. #5

    Cevap: tekleme sorunu

    Benzin enjeksiyon süresi benzinde çalışma sırasında da LPG ECU üzerinden devresini tamamlar. Bağlantı kesilerek test edilebilir. Ayrıca aracınızın ateşleme sisteminin kontrol edilmesi faydalı olur. Bilginize

  6. #6

    Cevap: tekleme sorunu

    ağzınıza sağlık çok güzel anlatmışşınız fakat kendim bunu yapabilecek yetenekte değilim acaba istanbulda bu işlemi yaptırabileceğimiz tavsiye ettiğiniz bir yer varmıdır.

  7. #7

    Cevap: tekleme sorunu

    İlgili işlemi her hangi bir motor ustasına veya özel yada yetkili servisde yaptırabilirsiniz. Bilginize

+ Konu Cevaplama Paneli

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok