+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 2 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 2 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: ateşleme bobini arızası

  1. #1

    ateşleme bobini arızası

    selamlar.babamın fiat albea 1.4.8v.2010 model 17500 km de aracı var.brc montajı ordu bayiinde yapıldı.sorunum şu.arac 6 -7 aydır motor arıza lambası yanıyor.ve hata kodu p0304.(4.silindir de ateşleme hatası).bu sorun ile ilgili bujiler araç originali ile değiştirildi.4.silindir buji kablosu değiştirildi.hata kodu silindi.ama araç benzinle giderken üst devirlerde ateda güçten düşüyor.çekiş kötü.lpg ye geçince şahlanıyor.bununla ilgili olarak lpg tesisatının elektrik ihtiyacının aracın benzin ateşleme bobininden karşılandığını okudum.yani lpg elektrik bağlantısı ateşleme bobinine yapılıyormuş.
    BRC olarak siz nasıl yapıyorsunuz?Alttaki alıntıdaki lpg bujisi hakkında verilen bilgi doğrultsunda aracım icin en uygun lpg bujisi hangisidir?. ateşleme bobininin elektrik bağlantılarından LPG kitine yapılmış olan bir bağlantının yerini değiştirmek sorunu çözer mi?

    --http://forum.donanimhaber.com/m_24066906/tm.htm------------------------------------------------------------------------------

    Sevgili kullanıcılar ve yorumcular,

    Yapılan yorumları tek tek okudum ve bende kendi yorumumu yazmaya kadar verdim.

    LPG dönüşümü olmuş araçlarda ısınmadan dolayı ateşleme bobinleri bozulmaz. Yanlış montaj yapmak bobinin bozulmasına sebebiyet verenlerden sadece bir tanesi.
    Asıl önemli olan etken ise, Araç çalıştığında benzinden gaza geçiş esnasında 40.000 voltluk bir enerjiye ihtiyaç duyuyor. Aracın üzerinde bulunan buji bu ateşleme yükünü karşılayamadığı zaman bobine yada buji kablosuna yükü bindiriyor. Buji kablosunun yada bobinin ömrü örneğin 80.000 km ise bu süreyi kısaltıyor malesef.
    Bununda çözümü LPG'ye dönüştürülmüş araçlar için üretilen LPG bujilerini kullanmak. Yükü buji kendisi karşıladığından araç üzeinde bulunan buji kablosun ve bobinin ömürünü uzatmakta kalmıyor, ateşlemeyi çok iyi yaptığı için yakıtınızda eskiye kıyasla % 5 gibi daha iktisatlıda kullanmış oluyorsunuz. Bu bujileri iki markada gördüm ve test ettim. 1. NGK 2. BOSCH
    NGK biraz daha pahallı ama aradaki farkı bence vermeye değer. NKG nın kullanım ömrü 75.000 km. BOSCH ise 50.000 km. size fikir vermesini içinde NGK'nın linkini atta dikkatinize sunuyorum.

    http://www.ngk.com.tr/tr/ueruen-bulm...er/PKW/ZK_LPG/

    Saygılarımla,



  2. #2

    Cevap: ateşleme bobini arızası

    Aracınızın 4. silindire ait benzin enjektörü, soketi ve tesisatında sorun olabilir. Öncelikle buraların kontrol edilmesi gerekiyor. Bilginize

+ Konu Cevaplama Paneli

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok