+ Konu Cevaplama Paneli
Toplam 5 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 5 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: lpg zararli mi

  1. #1
    merhaba biz üç arkadas arabalarimiza lpg taktirmak istiyoruz. tek tereddüt konumuz. arabalarin motoruna zarar vermesi. herkez motora zarar vercegi konusunda hem fikir. gerçekten zararlimi zararli degilse neden? firma zarar konusunda garanti belgesi veriyor mu tesekkürler...



  2. #2
    Buradakiler zarar vermeyecegi konusunda hemfikir. Bu zarar verir diyenlere verilecek cevaplar forumlarda yer aliyor. Merak etmeyin butun dunya kullaniyor ve otomobil firmalari LPG li arac uretiyor.
    Iyi gunler.

  3. #3
    Ayarlari duzgun yapilmis kaliteli bir LPG donusumu motora zararli degil aksine yararlidir. LPG kurum birakmayan temiz bir yakittir dolayisiyla motor yaginin ozelligini bozan yanma sonu birikintiler olusturmaz. Yagin omru uzun olur. Bu da daha saglikli bir yaglama demektir. Benzinin sivi halde oldugu icin yaglama etkisinin oldugu, supaplari ve piston-silindiri yagladigi yanlis bir inanistir, aslinda durum tam tersidir, benzin yagi cozer ve ozelligini bozar. Dikkat ederseniz tamirhanelerde yagli parcalar arindirilmak icin benzinle yikanir. Tam isinmamis motorda da benzin silindirlerin ozellikle ust kisimlarinda ciglenerek olusan yag filmini eritip bozar. Yaga da karisarak yagin sulanmasina ve ozelligini kaybetmesine sebep olur. Buyuk tamir zamani gelmis benzinli motorlarin silindirleri incelendiginde silindirin ust kisimlarinin daha cok asindigi, asinmanin koniklesme seklinde oldugu gorulur. Yani silindir alttan uste dogru genisleyen bir koni seklinde asinir. Bunun bir sebebi de benzinin ust kisimlardaki yagi eritmesidir. LPG de ise boyle bir durum olmaz cunku silindirlere gaz olarak girer.
    Ayrica LPG nin oktan sayisi ve alevlenme sicakligi benzine gore yuksek oldugundan yanma sirasinda mekanik aksami hirpalayan detanasyonlarin(vuruntu) olusma olasiligi benzine gore cok daha dusuktur. Ancak eger LPG montaji kalitesiz ve ayari duzgun degilse bunun sonucunda stokiometrik oran bozulur. Bu da termodinamik verimin dusmesine sebep olur. Termodinamik verimin dusmesi; yakit enerjisinin ise donusen kisminin azalmasi ve isiya donusen kisminin artmasi demektir. Bu da mekanik parcalarin daha fazla isinacagi anlamina gelir ki bunun da motora zararlari vardir. Yurticindeki ve yurtdisindaki universitelerde bu konuda bircok arastirmalar ve calismalar yapilmistir ve yapilmaktadir. Bunlarin sonuclari bu yazdiklarimi gostermektedir. Ulkemizde gecmiste yapilan bilincsiz ve ozensiz montajlar, ayar inceliklerinin tam olarak bilinmemesi, bir takim ustalarin LPG kuru yakittir yaglama yapmaz , LPG motoru bitirir, Bizim amcaoglu LPG taktirdi 10000km. de motoru yedi Arabanizda bomba tasimayin seklindeki hicbir bilimsel ya da deneysel veriye dayanmayan gorusleri dogal olarak insanlarin bu temiz, ekonomik ve faydali yakita  yaklasimlarini  olumsuz etkilemektedir.

    Murat SEHIRLIOGLU
    EE Yuk.Muh.

  4. #4
    Sayin mocan, oncelikle ilginize tesekkur ederim. Silindirlerin konik bicimde asinmasinin tek sebebi bahsettigim durumla alakali degil tabiki, zaten Bunun bir sebebi de benzinin ust kisimlardaki yagi eritmesidir. diyerek baska sebepleri oldugunu da belirtmisim. Bir diger sebep de sizin de belirtmis oldugunuz gibi ust kisimlarin yaglamadan yeterince nasibini alamamasidir. Ayrica ust kisimlarda sicaklik en yuksek degerlerdedir bu da asinmayi olumsuz etkiler. Biyel kolunun ve buna bagli pistonun silindir icindeki devinimi, daha dogrusu silindir cidarlarina uyguladigi kuvvetlerin koniklesmeye etkisi yoktur ancak bunlar da ovallesmeye sebep olurlar. Konumuzla alakali olmadigi icin bahsetmedim bundan ama aslinda silindir hem koniklesir hem de ovallesir. Ustten yag damlatma olayini ise ne gordum ne de duydum, zamanla supap kayitlarindaki lastik keceler asinarak ya da sertleserek ozelliklerini yitirirler ve yanma odasina yag kacirirlar. Bu bilincli yapilan bir durum degildir. Kaldi ki yagin yanmasi sonucu ortaya cikan gazlar ve artiklar son derece zararlidir ve emisyon normlarini alt ust eder. Dolayisiyla az da olsa yag yanmasi gunumuz motorlarinda kesinlikle istenmeyen bir durumdur. Bunun yerine isiya maruz kalan parcalar daha saglam  yapida imal edilirler.

    Murat SEHIRLIOGLU

  5. #5
    arkadaslar verdiginiz bilgiler dogrultusunda lpg olayina sicak bakmaya basladik en azindan zararli olmayacagini düsünmeye basladik ama her açiklamada lpg montajinin usta kisilerin yapmasi gerektigini soyleniyor. peki sizin servislerinizden birinde yaptirmamiz yeterli mi? servisleriniz bize ne gibi garanti verir. motoru koruma adina ek olarak yapmamiz gereken bir aparat veya yaglanmasini saglayan bir sistem var mi varsa fiyati nasil? not:bu konuda hiç bilgimiz yok ancak forumlardan ve sitenizden arastirabiliyoruz. aydin nazilli den yaziyorum burda size taktiran biri var mi en azindan sistemi gorsek ve müsteri memnuniyetini alsak iyi olacak tesekkürler

+ Konu Cevaplama Paneli

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok